Forza Horizon 5 har nu tio miljoner(!) spelare

Robot
Forza Horizon 5 har nu tio miljoner(!) spelare

Vilket gör det till det största Game Pass-släppet någonsin.

#Forza-horizon-5, #Playground-games, #nyhetstips


Medlem

Välförtjänt, jag har aldrig suttit lika klistrad framför ett bilspel förr. Är level 77 nu och längtar bara efter att åka hem och fortsätta köra.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jäklar vad poppis!! Själv tröttnade jag efter två dagar inte riktigt min typ av spel men roligt att hoppa in i något race ibland

Medlem

Detta är utan tvekan min GOTY och då är jag inte ens en inbiten bilspelsfantast 👍

Medlem

GOTY här med! Svinsnyggt och otroligt kul, detta trots att jag aldrig varit ett jättestort fan av racingspel innan faktiskt!

Medlem

Än sålänge riktigt bra spel, oerhört kul!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fruktansvärt kul. Spelar alldeles för mycket nu..

Medlem

Vill lira spelet, men PS4/PS5 kontroller har problem att fungera på PC och vägrar köra med tangentbord & mus. :/

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Vill lira spelet, men PS4/PS5 kontroller har problem att fungera på PC och vägrar köra med tangentbord & mus. :/

Du måste köra med programmet Ds4win och efter att spelet startat klicka i Hide this controller.

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Vill lira spelet, men PS4/PS5 kontroller har problem att fungera på PC och vägrar köra med tangentbord & mus. :/

Jag spelar med PS4-kontroller och InputMapper. Fungerar fint.

Medlem

Fastnade inte alls, men det är väl bilspel överlag. Fick köpt en V60 Polestar och körde lite med sedan tröttnade jag totalt! Oh well, kan inte passa alla

Gnällkuk

Förståeligt, sjukt bra spel! Har inte varit så här uppslukad av ett bilspel sedan The Crew. GOTY utan tvekan!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Vill lira spelet, men PS4/PS5 kontroller har problem att fungera på PC och vägrar köra med tangentbord & mus. :/

Ps5 kontrollen funkar utan problem via steam


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Piraten88:

Vill lira spelet, men PS4/PS5 kontroller har problem att fungera på PC och vägrar köra med tangentbord & mus. :/

Om du köper spelet via steam så kan du via big picture använda ps4/ps5 kontroller utan problem, använder själv en dualsense och det har fungerat prima! Om du köper via Xbox app store/gamepass saken så misstänker jag att man måste använda typ ds4win eller liknande.

Medlem
Skrivet av Lowaim:

Om du köper spelet via steam så kan du via big picture använda ps4/ps5 kontroller utan problem, använder själv en dualsense och det har fungerat prima! Om du köper via Xbox app store/gamepass saken så misstänker jag att man måste använda typ ds4win eller liknande.

Har tyvärr inte råd och Game Pass-versionen vägrar låta min PS4 kontroll användas med DS4win. Var samma sak med Horizon 4, samma problem.

Redaktör
Skrivet av Piraten88:

Har tyvärr inte råd och Game Pass-versionen vägrar låta min PS4 kontroll användas med DS4win. Var samma sak med Horizon 4, samma problem.

Xbox-kontrollerna funkar ju strålande med Windows-spel, så du kan ju leta begagnade. Trådade 360-kontroller borde inte kosta många kronor.


signatur
Medlem
Skrivet av Piraten88:

Har tyvärr inte råd och Game Pass-versionen vägrar låta min PS4 kontroll användas med DS4win. Var samma sak med Horizon 4, samma problem.

Du får alltså inte DS4Windows att fungera? För den ska ju emulera en Xbox-kontroll med din DS4. Kommer den upp som den ska i Windows?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du får alltså inte DS4Windows att fungera? För den ska ju emulera en Xbox-kontroll med din DS4. Kommer den upp som den ska i Windows?

DS4win fungerar som den ska med andra spel, men just bara Forza som inte tillåter tydligen.

Medlem

Jag har lite svårt för Forza. Tycker styrningen är lite klumpig (och väldigt arkadigt). Själv har jag lagt alldeles för många timmar på flera upplagor av F1 istället där kontrollerna känns tighta och ett simpelt misstag gör att du förlorar ett race. AI:n känns också dum och väldigt scriptad. Jag kanske spelar det på helt fel sätt. Ska jag vara helt ärlig ser jag ingen större skillnad mot Horizon 4 mer än ny miljö. Och kartan blir jag inte klok på. Kan man dölja sånt man redan klarat av på något sätt? Inte heller de olika alternativen för kameravinklar blir jag klok på. Är liksom ingen vinkel som är riktigt bra. Jag vill gilla det men det känns som jag brottas alldeles för mycket med spelet.

Redaktör
Skrivet av musse1:

Jag har lite svårt för Forza. Tycker styrningen är lite klumpig (och väldigt arkadigt). Själv har jag lagt alldeles för många timmar på flera upplagor av F1 istället där kontrollerna känns tighta och ett simpelt misstag gör att du förlorar ett race. AI:n känns också dum och väldigt scriptad. Jag kanske spelar det på helt fel sätt. Ska jag vara helt ärlig ser jag ingen större skillnad mot Horizon 4 mer än ny miljö. Och kartan blir jag inte klok på. Kan man dölja sånt man redan klarat av på något sätt? Inte heller de olika alternativen för kameravinklar blir jag klok på. Är liksom ingen vinkel som är riktigt bra. Jag vill gilla det men det känns som jag brottas alldeles för mycket med spelet.

Standardtipset för alla Forza: stäng av styrhjälpmedlen och sätt styrningen på "Sim". Horizon är fortfarande arkad, men känslan blir bättre.


signatur
Medlem
Skrivet av Piraten88:

DS4win fungerar som den ska med andra spel, men just bara Forza som inte tillåter tydligen.

Provat "DS4Windows -> Settings Tab -> Check Hide DS4 Controller"?

Ambassadör
Xbox

Så jäkla bra spel!


signatur

Jump in.

ELF
Medlem

Tror min granne kan vara en av de som kör. Ibland kan jag höra "mmmmMMMMMmmMmMmmmmmmMMMMMMM" nedifrån ;p


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har kört Micro Machine och TheBiGRed racing till MsDos, NASCAR och Death Race till Windows 95, Destruction Derby, Driver, Granturismo 2, Ridge Racer, Stund Driver, Snowmobile Racing m.fl till psx, ja ni hör man har ju dammat av en par bilspel.

Men Horizon-serien måste jag säga balanserar perfekt mellan arkad/simulation. Det passar antagligen en 10åring rätt bra, precis som det passar mig som är 32 och bara vill köra runt med fulla hjulspinn i en öppen värld med snygga bilar och bra ljud.

Sedan förstår jag er som tröttnade på 4an, det gjorde jag också lite, fattade aldrig när det blev nya säsonger osv .. Men försökt att spela med lite segare bilar, utan att köpa den som går 400km/h direkt. Se sedan till att plocka alla skyltar, xp-boards UTAN att titta på walkthrough.

Köp en gammal klassiker, glid runt lite lagligt och bara njut utav den vackra miljön och härliga musiken (ibland dålig dock). Försök skaffa alla bilar 400+ som bara ökar.

Gå med i en klubb och kör mot rivals istället för solo om ni inte vill köra MP.

Medlem

Forza Horizon 5 har nu klättrat upp till 92 på Metacritic. Jo det är Årets spel. Kritikerkåren är överens. Lägg ner Game Awards.

Medlem

Jag brukar inte spela bilspel särskilt mycket i vanliga fall men FH5 va verkligen något utöver det vanliga tycker jag. Bra som fan.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Provat "DS4Windows -> Settings Tab -> Check Hide DS4 Controller"?

Tog mig tid med lite "Trial and error" och fixade det till slut med hjälp av 'HidHide'. Fungerade aldrig med 'Hide DS4'.

Medlem

Jag vill verkligen gilla detta spelet, har även testat Horizon 4 Demot tidigare. Denna gång skaffade jag game pass. På pappret så är detta det ultimata bilspelet som verkligen borde passa mig, men tyvärr är hela känslan på bilarna, eller snarare bristen på känsla väldigt tråkig. Hela det där festival-larvet med töntigt röstskådespeleri får än att "cringa".
Och för min del hade jag gärna börjat med snäppet sämre bilar för att arbeta sig upp, nu känns det som att man börjar med några av de snabbaste superbilarna och jag är inte säker på vad poängen är med spelet? Jag känner redan efter 30 min eller ett par race att jag började tröttna på det.
Haha, tror inte det är för mig detta riktigt, även om jag verkligen vill gilla det. Får ge det en chans till.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Forza Horizon 5 har nu klättrat upp till 92 på Metacritic. Jo det är Årets spel. Kritikerkåren är överens. Lägg ner Game Awards.

Nej det är inte årets spel, men det är väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Forza Horizon 5 har nu klättrat upp till 92 på Metacritic. Jo det är Årets spel. Kritikerkåren är överens. Lägg ner Game Awards.

Mest populärt och mest omtyckt helt klart. Men året är inte över än!

12
Skriv svar