Digital utlåning av spel i Danmark

Robot
Digital utlåning av spel i Danmark
Medlem
Digital utlåning av spel i Danmark

låna spel gratis på bibblan? absolut!

Inaktiv

Om biblioteket(skattebetalaren) måste betala för det så lånar jag hellre saker från viken. Med tanke på hur billigt det är med bandbredd och lagringsutrymme så tar dessa privata företag som utför tjänsten åt biblioteken hutlösa priser.

Medlem

Steam är ju redan som en typ uthyrningstjänst, skillnaden är att du betalar en engångssumma och får ha spelet tills Steam stängs ner. Står i deras avtal att om Steam stängs ner kan dom inte garantera att man får sina spel

Inaktiv

Va? Det går ju redan att låna spel på biblioteket?

Medlem

å vad tror ni det blir för spel då? jo byggar bob å lego. inte fan lär man få låna typ våldsamma spel, eller nyare, sen kan man ju undra vad typ EA å andra skulle säga om det, dom ska ju ta betalt för demosar, nä det låter mer som ett förtidigt april skämt.....

Inaktiv

Det här är väl ingen nyhet, i Umeå har vi kunnat låna spel från bibblan i över 1års tid.

Medlem

Nyheten är ju att de provar en tjänst som gör det möjligt att låna ut digitalt, inte att det är spel som lånas ut. Alltså skulle jag kunna sitta hemma och ladda hem spelet ifråga och på så vis "låna" spelet under en viss period.

Medlem

"Någon liknande satsning för blågula bibliotek finns inte i dagsläget men efter att den danska lanseringen är genomförd ska Ztorm försöka få till ett sådant avtal även här, hälsar den svenska representanten."

Skitsnack. Föreningen Goodgame har haft ett biblioteksprojekt länge. Finns utlåning av spel på ett flertal bibliotek runt om i landet.

Medlem
Skrivet av fujim:

"Någon liknande satsning för blågula bibliotek finns inte i dagsläget men efter att den danska lanseringen är genomförd ska Ztorm försöka få till ett sådant avtal även här, hälsar den svenska representanten."

Skitsnack. Föreningen Goodgame har haft ett biblioteksprojekt länge. Finns utlåning av spel på ett flertal bibliotek runt om i landet.

Jo men om du inte pratar om digital spelutlåning missar du poängen.
Och poängen är digital spelutlåning inte fysisk utlåning av spel som jag tror funnits i iaf et par år.


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem
Skrivet av ziq:

Det här är väl ingen nyhet, i Umeå har vi kunnat låna spel från bibblan i över 1års tid.

Jupp, samma här i söder.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

haha, skulel funka tror jag:) låna spel gratis(antar jag) gilalr man det köper man! : D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Det går ju redan att låna spel gratis på bibblan!!!!

Medlem

Kommer det till Sverige med rimliga priser så blir jag garanterat en kund.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Kommer det till Sverige med rimliga priser så blir jag garanterat en kund.

Förstår inte dagens ungdom vad ett bibliotek är för något?

Vaddå "rimliga priser" och vaddå "kund"?

Har du aldrig varit på ett bibliotek förut? Vet du vad ett bibliotek är?

Medlem

Folk är fan sämst på att läsa.

Phobos: Jag tror ungdomarna förvirras av uthyrningsfrågan och biblioteksfrågan. Jag kan själv dock inte förstå sambandet mellan de två.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

tänk att låna god of war3 på den lokala bibblan. Känns extremt inkorrekt

Medlem

Hur ska det då fungera med all Ubisofts (EA's) DRM?
Du får låna/hyra spelet men du kommer garanterat inte kunna spelad et de första 4 dagarna av låvneveckan. XD

Medlem

Går ju redan låna spel på bibloteket?
Här i Karlskoga har dom ett ganska vagt utbud, men dom har iallafall ett gäng Xbox 360 och Wii Titlar.

Medlem
Skrivet av Muy-thai:

tänk att låna god of war3 på den lokala bibblan. Känns extremt inkorrekt

varför det? finns väl våldsamma böcker också.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av ziq:

Det här är väl ingen nyhet, i Umeå har vi kunnat låna spel från bibblan i över 1års tid.

Jupp, samma här i söder.

Det är många bibliotek som lånar ut spel i dagsläget.

Men ni missade vad artikeln handlar om... DIGITAL utlåning av spel.

1
Skriv svar