Analys: Playstation 5 har sålt dubbelt så bra som Xbox Series X|S

Medlem

Jag har alla de nya konsolerna plus en PC.

Ska jag vara ärlig så föredrar jag xbox series x framför min ps5.

De exklusiva spelen jag kört på ps5 hittils som är bäst är Returnal. Sen är Demons souls ganska fisljummen. Spiderman och miles morales helt värdelöst. Körde ps4 spelet the last of us part 2 som jag haft mycket skoj med. Men just nu finns inget direkt bra som jag inte redan spelat.
Så jag känner mig mätt på ps5 för tillfället och funderat på sälja den.

Ni som säger att en xbox köps inte om man har pc.
Min anledning har att göra med att spel på skiva går att sälja vidare. På pc är allt digitalt numera.
Sen köper jag äldre spel som funkar på xboxen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Härliga tider för sony verkar det som. Microsoft måste kämpa ännu en generation. Ps3/360 gick nästan hem för MS men orkade tyvärr inte hela vägen.

Och inte undra på att ps5an säljer. Helt fantastiskt konsol, med redan nu många måste ha spel, och många, många fler på kommande. klart mest bang for the buck när det kommer till tjänster (PS plus och now) samt den konsol med mest bakåtkompatibla titlar.

360n var en svinbra tid för Microsoft's Xbox. Känns tyvärr som de aldrig kommer komma dit igen men de verkar iofs inte helt sugna på det då de verkat bytt spår iochmed gamepass satsningen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Man läser ju ganska ofta här inne att PS Now minsann är bättre än Game Pass, att PS Now var först, har mer spel osv, samtidigt som man från samma människor hör domedagsprofetior om hur prenumerationstjänster förstör spelindustrin och leder till sämre spel. Hur går det ihop?

Vore intressant att veta vad det är som gäller egentligen? Är PS Now och GP i grunden skräp eller inte?

Jag tror de båda kan innebära att en del utvecklare kan tänka sig börja gå emot episod släpp igen (något jag personligen föraktar hårt haha.) eller att de tunnar ner "bas versionen" av spelet rejält (som i sin tur släpps på dessa tjänster) så man får betala en massa iaf för att få något sorts tillägg o göra spelen mer innehållsrika.
Det tror jag definivit kan hända.
Men annars.. nja.. kanske inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

360n var en svinbra tid för Microsoft's Xbox. Känns tyvärr som de aldrig kommer komma dit igen men de verkar iofs inte helt sugna på det då de verkat bytt spår iochmed gamepass satsningen.

Utveckla gärna! Vad hade de för spår med 360 som de verkar ha bytt nu i och med game pass?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Utveckla gärna! Vad hade de för spår med 360 som de verkar ha bytt nu i och med game pass?

Det kom så många bra spel till 360n bara sprutade ut spel och nu har det varit jäkligt torrt trots gamepass, det är ändå just nu väldigt många spel på gamepass som man kan lira på andra plattformar också så för min del känns det inte direkt speciellt för tillfället.
Hade man ingen 360 missade man juh hur många bra spel som helst

Det kanske kommer igen med det kommer ta några år känns det som.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det kom så många bra spel till 360n bara sprutade ut spel och nu har det varit jäkligt torrt trots gamepass, det är ändå just nu väldigt många spel på gamepass som man kan lira på andra plattformar också så för min del känns det inte direkt speciellt för tillfället.
Hade man ingen 360 missade man juh hur många bra spel som helst

Det kanske kommer igen med det kommer ta några år känns det som.

Jag minns inte att det sprutade ut spel runt releasen direkt, och andra halvan av det här året har det kommit en hel del där väldigt många är i den absoluta toppen av spel MS FLight sim, Psychonauts, FH5 och snart Halo Infinite.
Aha, men handlar det om att du föredrar att spela på andra plattformar så är det ett tydligt spår vart de gått. Ett håll dit de flesta verkar vara på väg. Skönt tycker jag, att man får spela sina Xbox-spel på den platform man vill och inte den man är tvingad till.
Men mindre spel verkar det inte alls handla om ifall vi ser till utvecklare med mer.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag minns inte att det sprutade ut spel runt releasen direkt, och andra halvan av det här året har det kommit en hel del där väldigt många är i den absoluta toppen av spel MS FLight sim, Psychonauts, FH5 och snart Halo Infinite.
Aha, men handlar det om att du föredrar att spela på andra plattformar så är det ett tydligt spår vart de gått. Ett håll dit de flesta verkar vara på väg. Skönt tycker jag, att man får spela sina Xbox-spel på den platform man vill och inte den man är tvingad till.
Men mindre spel verkar det inte alls handla om ifall vi ser till utvecklare med mer.

Jag har inga problem med att konsoller har exklusiva spel. Konsolbranchen har levt på det sedan den startade och det gillade jag med Xbox360 fanns många anledningar att äga en.
Det är riktigt kul då sådana spel mer ofta än inte lägger sig på en helt annan nivå än multiplatformsspel vad gäller produktionsvärde.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag har inga problem med att konsoller har exklusiva spel. Konsolbranchen har levt på det sedan den startade och det gillade jag med Xbox360 fanns många anledningar att äga en.
Det är riktigt kul då sådana spel mer ofta än inte lägger sig på en helt annan nivå än multiplatformsspel vad gäller produktionsvärde.

Okej, jag håller inte med men där är vi olika. FH5 årets högst betygsatta (och populäraste?) storspel släpps på massor av format och håller ändå en helt annan nivå än andra. Men visst lär de ha det lättare om det bara är till en hårdvara, som det var förr. Men nu är vi på ett sidospår.

Skriv svar