Rykten säger att DICE ville göra Battlefront 3 men fick avslag från EA

Robot
Rykten säger att DICE ville göra Battlefront 3 men fick avslag från EA

Har DICE bränt sina rymdbroar?

#Battlefront, #DICE, #EA


Medlem

Synd att allt i denna värd kretsar runt $$$

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Synd att allt i denna värd kretsar runt $$$

Med tanke på hur mediokra båda tidigare spelen är och hur bra Fallen order är så är jag inte direkt ledsen att ett tredje spel inte är under utveckling. Ett tredje spel hade antagligen inte varit en mindre cash grab än de två föregångarna.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Bad Company 3 tack. Kommer nog aldrig mer röra ett BF om det inte är ett nytt BC.

Finns varken kompetens eller talang kvar på DICE, ser helst att de aldrig rör Battlefield igen. Ett nytt Bad Company kan bara bli en katastrof.

Medlem

Ni som inte är nöjda med bf 2042 borde refunda skiten också, det är i slutändan det enda språket företagen förstår.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Bad Company 3 tack. Kommer nog aldrig mer röra ett BF om det inte är ett nytt BC.

Oavsett vad DICE gör i framtiden kommer det bara bli dåligt. Det har hänt sen Battlefield 4 släpptes.

Medlem
Skrivet av Cooling23:

Oavsett vad DICE gör i framtiden kommer det bara bli dåligt. Det har hänt sen Battlefield 4 släpptes.

Bullshit, BF1 är ju bästa dom släppt, BFV var okej men väldigt medioker uppföljare till storslagna 1an

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Bullshit, BF1 är ju bästa dom släppt, BFV var okej men väldigt medioker uppföljare till storslagna 1an

https://youtu.be/BfJAaZcuWuc

Ska dra hem BF1 nu och prova lite. Inte lirat sedan det släpptes.
Får se hur stor skillnad det är mot BF2042

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Tycker det är rätt hårt att påstå att varken kompetens eller talang finns där. Väldigt säker på att där finns sjukt mycket kompetens, men så länge de är under EA så tror jag inte vi kommer få något storslaget igen faktiskt.

Men jag är dock färdig med DICE, deras storhetstid är long gone nu. Precis som många andra utvecklare under EA.

Har nog mer att göra med ledarskapet på DICE än att de är under EA. Det här har nog mer att göra med att DICE försökte pusha fram något nytt som inte verkar fungera över huvud taget.

Portal borde ha släppts som en helt fristående produkt eller så borde all tid ha lagts på portal. Det kunde helt enkelt lanserats som en massiv remaster av flera spel. Samma sak gäller 2042.
Istället fick vi två produkter som luktar mellanmjölk långa vägar.

Skribent
Skrivet av loerk:

Har nog mer att göra med ledarskapet på DICE än att de är under EA. Det här har nog mer att göra med att DICE försökte pusha fram något nytt som inte verkar fungera över huvud taget.

Portal borde ha släppts som en helt fristående produkt eller så borde all tid ha lagts på portal. Det kunde helt enkelt lanserats som en massiv remaster av flera spel. Samma sak gäller 2042.
Istället fick vi två produkter som luktar mellanmjölk långa vägar.

Jag undrar lite om Portal är resterna av något annat DICE ville göra, men sen blev det ändå BF2042 För idéen med ett Battlefield MIX (typ) är ju inte dumt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Tycker det är rätt hårt att påstå att varken kompetens eller talang finns där. Väldigt säker på att där finns sjukt mycket kompetens, men så länge de är under EA så tror jag inte vi kommer få något storslaget igen faktiskt.

Men jag är dock färdig med DICE, deras storhetstid är long gone nu. Precis som många andra utvecklare under EA.

Att påstå att det skulle vara så mycket bättre för Battlefield utan EA behöver ju inte stämma alls, båda Bad Company kom efter EA köpte Dice och jag tycker också Battlefield 1 var ett bra spel som vi spelade mycket. Om dice skulle vara egna igen så kanske de får för sig att börja jobba på massa spel som inte är bf och hur många som spelar bf köper egentligen t ex mirrors edge... en bråkdel tydligen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Åh, nej.."

Skrivet av Hipshot:

Att påstå att det skulle vara så mycket bättre för Battlefield utan EA behöver ju inte stämma alls, båda Bad Company kom efter EA köpte Dice och jag tycker också Battlefield 1 var ett bra spel som vi spelade mycket. Om dice skulle vara egna igen så kanske de får för sig att börja jobba på massa spel som inte är bf och hur många som spelar bf köper egentligen t ex mirrors edge... en bråkdel tydligen.

Får min del får de gärna göra det, hade tusen gånger roligare med Mirrors Edge än med dagens Battlefield. Battlefield får gärna dö ut, känns som det har gjort sitt. Det har inte varit bra på snart över 10 år.

Kul att vara en studio som bara är känd för ett spel. Det måste vara en riktigt tråkig studio att jobba för, göra samma spel hela tiden. Aldrig förstått mig på studior som kör den taktikten, bara inne för pengarna och inget annat. Ingen kärlek eller något.

Medlem

Någon som minns Battlefield Heroes? Gårdagens fortnite som var riktigt skoj. Vart tog humorn vägen i designen av BF som var så poppis i bad bompany ?

Jag instämmer med många andra att Dice nog borde ägna sig åt lite andra projekt än Battlefield. Särskilt mindre projekt.

Medlem

De lade in regen i ett WWI-fps... bara bra att stoppa dom från att göra ett ÄN sämre SW-spel än innan.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Jag tror aldrig DICE kommer satsa på SP-kampanjer igen, det är för lite pengar involverat för dom. De kommer aldrig klå COD på fingrarna där. Tråkig utveckling, men vi kommer alltid ha kvar de gamla spelen i varje fall. Spela dom och finansiera inte sådana här bottennapp mer i framtiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Provade bara tvåan men tyckte att det mer eller mindre sög.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Bullshit, BF1 är ju bästa dom släppt, BFV var okej men väldigt medioker uppföljare till storslagna 1an

https://youtu.be/BfJAaZcuWuc

BF1 är råttpiss i jämförelse med BF4.

Medlem

BF2 var det sista roliga Battlefield.
BC2 bra det med.
Kände att det gick utför redan vid BF3.
En remake av BF2 med lite destruktion så hade det varit ett guldspel.

Medlem

Inte konstigt, har inte sett någon efterfråga BC3.
Edit: Menade såklart BF3.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Inte konstigt, har inte sett någon efterfråga BC3.

Sjukt många har efterfrågat BC3 i åratal! Men jag tror att du menade Battlefront 3?

Medlem
Skrivet av Byssan:

BF1 är råttpiss i jämförelse med BF4.

pffft i bf4 syns man på radarn så fort man skjuter, vem designa spelet så man blir bestraffad för att göra det spelet i princip går ut på? grundspelet är så casual att man måste lira hardcore för att det ens ska vara spelbart

Inaktiv
Skrivet av Byssan:

BF1 är råttpiss i jämförelse med BF4.

Ja efterblivet granatspam var fruktansvärt roligt. BF4 lyckades bra med det.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Ja efterblivet granatspam var fruktansvärt roligt. BF4 lyckades bra med det.

Dom lyckades bra med granatspam ja, operation locker ftw... not!

1an är bäst, håller man inte med mig har man fel jkjk

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Ja efterblivet granatspam var fruktansvärt roligt. BF4 lyckades bra med det.

Skrivet av tuckdragon:

Dom lyckades bra med granatspam ja, operation locker ftw... not!

https://youtu.be/kJ0NPDmqpPg

Granat spam patchades bort typ 2015 i BF4. Dom förlängde tiden det tar dig att få en ny granat ammolådor. BC2 var mycket värre på den punkten, då fick du en ny granat på en gång efter att du kastade iväg din första. Men visst står det 20 pers i samma choke så kommer det att flyga granater även i BF4.

Skulle dessutom säga att även BF1 är värre än BF4. Spelar du assault kan du plocka med dig vanliga granater plus anti-tank granades.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Avstängd

Battlefront (2015) var en vacker men själlös dynga tomt på innehåll.

Battlefront 2 (2017) var en vacker men själlös dynga med mer innehåll och konsumentfientliga lootlådor.

Battlefield 5 var en själlös dynga med inslag av pk-propaganda för att skriva om historier.

Battlefield 2042 är en ful och själlös dynga som är tomt på innehåll, buggit, trasigt och dyrt.

Med dessa spelexempel är det tydligt att Dice och EA inte gör tv-spel längre utan själlös dynga.

Medlem

Med tanke på BF2042 så hoppas jag att DICE inte ens får chansen att göra en "remaster" av Tetris.

Medlem
Skrivet av Sarky:

Granat spam patchades bort typ 2015 i BF4. Dom förlängde tiden det tar dig att få en ny granat ammolådor. BC2 var mycket värre på den punkten, då fick du en ny granat på en gång efter att du kastade iväg din första. Men visst står det 20 pers i samma choke så kommer det att flyga granater även i BF4.

Skulle dessutom säga att även BF1 är värre än BF4. Spelar du assault kan du plocka med dig vanliga granater plus anti-tank granades.

Haha joo du har nog rätt, bara driver lite extra, har haft kul i alla BF, helt subjektivt vilket man gillar mest, tror nästan alla BF har haft kartor med granatspammande chokepoints faktiskt, tyckte ändå personligen att bf1 hade rätt bra kartdesign där granatspam chokepointen inte var enda vägen, till skillnad mot typ metro kartan

Medlem

Deras elevator pitch var lite halvtaskig..
Gick ungefär såhär:
"Dude, I got this awesome idea for a sequel to Battlefront 2.. Just hear me out.. We copy everything from Battlefront 2, but remove VOIP, Serverlist and other functions to save some money, then call it Battlefront 3!
Pretty rad, right?"

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Bullshit, BF1 är ju bästa dom släppt, BFV var okej men väldigt medioker uppföljare till storslagna 1an

https://youtu.be/BfJAaZcuWuc

Håller med. Jag är inte så mycket för online shooters, och jag har 400 loggade timmar i BF1


signatur

I drank what?

Medlem

SP var rätt kul på Battlefront 2


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar