Star Citizen har dragit ihop 3,5 miljarder svenska kronor

Robot
Star Citizen har dragit ihop 3,5 miljarder svenska kronor

Robert Space Industries kan snart betala för en riktigt rymdresa.

#Chris, #Robert, #Robert-Space-Industries, #Star-Citizen


Medlem

"Det som är mest imponerande just nu är att spelet har dragit in hela 400 miljoner dollar, vilket kan rundas av till runt 35 miljarder svenska kronor."

Näe, men ungefär 3,5....

Inte bara hos SD det finns mattesnillen tydligen 😹:
https://youtu.be/pPpcdTzALWE

Medlem
Skrivet av hero:

"Det som är mest imponerande just nu är att spelet har dragit in hela 400 miljoner dollar, vilket kan rundas av till runt 35 miljarder svenska kronor."

Näe, men ungefär 3,5....

Inte bara hos SD det finns mattesnillen tydligen 😹:
https://youtu.be/pPpcdTzALWE

Haha tänkte direkt på samma sak

Medlem

Inte enda saken som är fel i detta inlägget. CIG har aldrig pratar om miljarder eller miljoner av planeter. Ca 100 solsystem är planerade och finns med på deras starmap som funnits ute i flera år. https://robertsspaceindustries.com/starmap

Montreal studion är specifikt uppsatt för att göra nya områden, planeter och månar.

Kickstartern började också 2012. Men de hade redan börjar skissa på det 2010 och började arbeta på det 2011.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Skribent
Skrivet av hero:

"Det som är mest imponerande just nu är att spelet har dragit in hela 400 miljoner dollar, vilket kan rundas av till runt 35 miljarder svenska kronor."

Näe, men ungefär 3,5....

Inte bara hos SD det finns mattesnillen tydligen 😹:
https://youtu.be/pPpcdTzALWE

haha vadfan! fixar 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Maddox:

Inte enda saken som är fel i detta inlägget. CIG har aldrig pratar om miljarder eller miljoner av planeter. Ca 100 solsystem är planerade och finns med på deras starmap som funnits ute i flera år. https://robertsspaceindustries.com/starmap

Montreal studion är specifikt uppsatt för att göra nya områden, planeter och månar.

Kickstatern började också 2012. Men de hade redan börjar skissa på det 2010 och började arbeta på det 2011.

ah ja jag drog bara till med en siffra för att reflektera vilka ambitioner de har. Hade ingen koll på att faktiskt hade planerat hur många.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ni som har spelet, har de börjat närma sig någon form av färdigt spel än eller är de fortfarande flera år fram i tiden vi pratar om?


signatur
Medlem

3,5 miljarder...bara i Sverigejag är förstummad
Med tanke på den minoritet av Sveriges befolkning det sannolikt rör sig om så tänker jag att vi ganska lätt skulle kurera svält och sjukdomar under en längre tid i något behövande land som t ex Haiti ifall alla hjälpes åt....och pengarna inte gick rakt igenom diverse välgörenhetsorganisationers "administration" och allt sånt på vägen.

Meeen här sitter jag och är "vänstervriden" på bästa speltid.

Ok, så tar vi fram redigeringssaxen...läste fel på beloppet där...lyckligtvis! Höll på att tappa förståndet för ett ögonblick! 3,5 miljarder enbart i Sverige var det jag trodde det stod

Medlem

Är "spelet" fortfarande en "tech demo"?
Besöka miljarder planeter till fots? ja jo tjena

Medlem

spelet kommer aldrig släppas... vilken bluff det är.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Ni som har spelet, har de börjat närma sig någon form av färdigt spel än eller är de fortfarande flera år fram i tiden vi pratar om?

När spelet väl släpps kommer det kännas lika futuristiskt och Sci-fi som SL's reseplanerare gör idag ungefär.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Spelet är duktigt bra som det är idag men i mitt tycke så bör man vara några stycken som spelar.

Men om man inte har någon form av rymdklåda så hade jag nog väntat 1år på att testa. Är riktigt mycket planerat kommande året, men ta och testa någon free fly i nästa år (pågår en just nu också) om du är nyfiken.

Helt ärligt låt dig inte avskräckas av alla som skriker tech-demo, scam etc. De har inte en aning om vad de pratar om och det är väldigt populärt att hata SC.

Duktigt bra? Har isf bara sett lite på twitch men spelet verkar laga och krasha lite hela tiden...

Tycker alla som gnäller på spelet har lite rätt, själv köpte jag det 2014 för $20 så börjar närma sig 10 år sedan men fortfarande inget spel i sikte men tänker inte gnälla för den förlusten, kickstarter spel är alltid en risk.

Medlem

Kommer aldrig bli någon färdig produkt det här, Chris Roberts skrattar dock hela vägen till banken.

Inaktiv
Skrivet av Davwve:

Ni som har spelet, har de börjat närma sig någon form av färdigt spel än eller är de fortfarande flera år fram i tiden vi pratar om?

Det tar sig. Väldigt sakta dock.
Tror aldrig det blir "färdigt". Det kommer fortsätta uppdateras och du måste själv bestämma när du tycker det kan vara värt att ansluta.

De påstår att Server Meshing kommer nästa år och det är väl det jag själv går lite och väntar på.
Som jag förstår det har de ganska många system/mechanics som är i princip färdiga, men de kan inte lägga till dem förrän servrarna kan hantera mängden data. Så tanken är att när server meshing kommit på plats ska utvecklingen kunna gå fortare.
Vi får väl se hur det går med det.

Personligen har jag fortfarande hopp och har inte lagt mer än en tusing. Det var det värt, tyckte jag. Det kan ju bli mitt dröm-spel till slut.
Men jag skulle ändå råda folk att vänta nåt år till. CIG har tillräckligt med pengar nu.

Jag har inte testat än, men tror det släpps inom tre, fyra år. Hoppas det blir ett kanonspel, inte bara för alla som väntar på det, men för spelindustrin i stort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad är det som gör att folk lägger så mycket pengar på det här projektet utan slut?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kommer aldrig bli någon färdig produkt det här, Chris Roberts skrattar dock hela vägen till banken.

Jag är också skeptisk till att det ska bli färdigt, men Chris Roberts har nog inte tjänat några stora pengar.
500 utvecklare som ska ha lön, flera studios som ska drivas, i över 10 års tid, kostar en del pengar.

Om vi höftar på att varje anställd har motsvarande 30 000 i lön (hoppar över sociala avgifter, för jag har absolut noll koll på hur det fungerar i USA) så är det 180 000 000 per år i bara lönekostnader.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Ni som har spelet, har de börjat närma sig någon form av färdigt spel än eller är de fortfarande flera år fram i tiden vi pratar om?

Både ja och nej. Det är inte förrän det senaste året och början av nästa år som vi får se de sista vitala bitarna falla på plats. Alltså exempelvis OCS, Server Mesh, PIP, Physics Grid, FOIP, och 64-bit workspace. Allt sånt som bereder plats för framtida teknologier. Finns säkert många fler tekniska pelare som jag inte känner till eller kan namnen på, men det har varit många hinder att ta sig över för att vara där vi är idag. Och de sista bitarna förväntas falla på plats nästa år.

De har också spenderat mycket tid åt att effektivisera sitt workflow, så att det nu går snabbare att producera planeter/månar, stationer, baser, m.m.

Idag är spelet absolut spelbart, och det finns en hel del gameplay loops att ta del av även om det mesta är tidigare iterationer som dessutom är långt ifrån färdiga. Med det sagt går det absolut att ha kul i spelet idag, men du får vara beredd på att det fortfarande är alpha, och du kommer därför stöta på flertalet buggar som sätter käppar i hjulet för dig.

Jag personligen tar spelet för vad det är, och tycker det är otroligt roligt, intressant, och spännande att följa utvecklingen. Särskilt med tanke på hur öppna CIG är med sin utveckling av spelet. Om du är osäker eller inte jätteintresserad av utvecklingen skulle jag råda dig att avvakta åtminstone till sommaren/hösten. Det är då vi kommer börja se större kliv i utvecklingen.

Skrivet av Gaara:

Är "spelet" fortfarande en "tech demo"?
Besöka miljarder planeter till fots? ja jo tjena

Låter som att du tänker på Elite: Dangerous. Star Citizen har inte miljarder planeter..
Och nej, jag skulle inte definiera det som en tech demo. Star Citizen har minst lika mycket spelvärde som många andra spel på marknaden idag. I vissa fall till och med mer spelvärde i hur brett och varierat det är.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Och det första jag kommer å tänka på är den där konstnären som gjorde "konst" för kommunen på ett billigt å bra sätt med en passade titel 😂

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/kultur/dansk-stal-en-...

Nä, skämt åsido. Jag följer projektet själv och ser ständigt tillägg under årens lopp. Den dom väntar på något gott sägs det 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag tycker det är otroligt häftigt att Star Citizen har kommit så här långt. Det bevisar ju någonstans att en stor efterfrågan finns och att det faktiskt är möjligt att göra något annorlunda som i sin tur driver hela spelindustrin framåt. Tiden kan emellanåt vara frustrerande och ibland undrar jag vilka potentiella konsekvenser det skulle kunna skapa. Men, det räcker med att kolla dagens marknad, som i vissa fall stagnerat helt, för att inse att CIG 9 år senare fortfarande ligger i framkant med att skapa spel och upplevelser för framtiden.

Att bara komma till den plats vi befinner oss idag kan kännas som en evighet men samtidigt kommer jag så väl ihåg när jag la min första pledge tidigt 2013. Tiden efter det har bestått av något slags av-och-på intresse och med det i åtanke så har det ändå gått ganska fort. Sunt förhållningssätt tror jag.

Medlem

Det är askul när man har tid o tålamod vissa patchar e mindre stabila än andra.
Men spelet hsr något som inte alla spel har o det är detaljnivå o inlevelse tycker jag iaf.
O att flyga en redeemer gunship med 1-2 polare som gunners är nästan det närmaste man kan komma att flyga rocinante i the expanse o hamna i fights med är otroligt skoj.

Det som ger en hopp är att Cig kör på bara, inget EA eller activision som.kmr hoppa på dem o dra ur strömsladden för att kostnaderna drog iväg eller att spelet inte tryckts ut på 2 år som nåt billigt filmlicensspel där utvecklarna behöver en dusch efteråt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är "spelet" fortfarande en "tech demo"?
Besöka miljarder planeter till fots? ja jo tjena

Skribenten tog stora steg i sitt uttalande, något du hade sett när vi tidigare påpekade att detta aldrig varit en grej med SC.

Skrivet av SWEBarb:

spelet kommer aldrig släppas... vilken bluff det är.

Världens sämsta bluff eftersom de är väldigt öppna med vad de håller på med. Men fakta intresserar dig väl inte.

Skrivet av kebbe:

Kommer aldrig bli någon färdig produkt det här, Chris Roberts skrattar dock hela vägen till banken.

Precis som jag skrattar åt ditt ignoranta svar som du skriver varje gång SC nämns. Kanske borde vässa på ett nytt meddelande eftersom du tydligen har fel år efter år.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag har inte testat än, men tror det släpps inom tre, fyra år. Hoppas det blir ett kanonspel, inte bara för alla som väntar på det, men för spelindustrin i stort.

Chris Roberts och flera avdelningsansvariga kommer nu vara i "Super" studion i England för att färdigställa Squadron 42 kampanjen. Det kan säkert släppas inom några år, men man själv är ju lite fundersam eftersom de jobbat på denna versionen av kampanjen sedan 2016.

Skrivet av Vileoxe:

Vad är det som gör att folk lägger så mycket pengar på det här projektet utan slut?

Bilder på häftiga skepp, häftiga skepp som läggs in med patchar, folk som har en prenumeration för de gillar projektet och får små saker som tack varje månad. Själv tycker jag väl att man kan vänta lite med skeppen och sen köpa dem i spelet. Nästan alla flygfärdiga skepp går att köpa i spelet för ingame pengar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Baronova:

Låter som att du tänker på Elite: Dangerous. Star Citizen har inte miljarder planeter..

Troligvis inte nej men läste bara beskrivningen i denna nyhet artikel här på FZ...

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Vad är det som gör att folk lägger så mycket pengar på det här projektet utan slut?

Framförallt virtuella skepp som antingen är flygfärdiga idag eller som släpps längre fram. Det har du säkert redan koll på men jag vill tillägga att det bara är en del av sanningen. Man köper in sig i hela idén och konceptet, det är anledningen till att det finns personer eller grupper som har lagt enorma summor på just detta. Som en sidnotis är det värt att nämna att det absolut inte är nödvändigt och det finns fullgoda alternativ till normala priser om man skulle vara intresserad.

Avstängd

Vad ska de med så där mycket pengar till? 1 miljon kunde jag väl fått? Jag tonvis med SMS-lån som ligger och skvalpar hos kronis.

Medlem

*fizzle*


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Maddox:

Kanske borde vässa på ett nytt meddelande eftersom du tydligen har fel år efter år.

Känns ganska onödigt. Har alltid sagt att det är vaporware som aldrig kommer att bli klart, år efter år har det också skjutits fram med ursäkt på ursäkt och idag är det inte mer färdigt än det var för tre år sedan. Tydligen har jag rätt.

Medlem
Medlem

Du kan spela alfan just nu och det vet du.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av kebbe:

idag är det inte mer färdigt än det var för tre år sedan.

Någon skolkade hårt på trollakademin.

123
Skriv svar