Ladda hem en ljudbok från Pirate Bay

Medlem
Ladda hem en ljudbok från Pirate Bay

https://thepiratebay.org/torrent/4864619

Man kan ha åsikter om Unni's litterära verk men detta kan jag inte annat än respektera.


signatur
Medlem

Är själv inte så intresserad av boken (tror jag), så det blir ingen nerladdning för min del, men som det stod i kommentarerna, det är i världsklass, och troligen kommer själva författaren få in mer pengar på sitt Paypal-konto än vad förlagen hade gett henne.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Glädjande att se henne ställa sig bakom det fria internet. Kanske blir det också av att ladda ner boken och lyssna på den.

haha ..var nog det mest flummigaste jag läst på länge. Vad fick jag ut av det? ..hon gillar inte Guillou och måste häckla honom publikt och sen är hon med i Piratpartiet?.

Vad hon gör är väl inget speciellt, förstår inte vad som hindrar vem som helst att göra som hon idag?
Finns ju många som säger att det är så här TPB skulle funka idag..dvs. sprid det som villigt ges bort och rör inte det andra?

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Unni Drougge - Boven i mitt drama kallas kärlek


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

haha ..var nog det mest flummigaste jag läst på länge. Vad fick jag ut av det? ..hon gillar inte Guillou och måste häckla honom publikt och sen är hon med i Piratpartiet?.

Vad hon gör är väl inget speciellt, förstår inte vad som hindrar vem som helst att göra som hon idag?
Finns ju många som säger att det är så här TPB skulle funka idag..dvs. sprid det som villigt ges bort och rör inte det andra?

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Unni Drougge - Boven i mitt drama kallas kärlek

Hon sa väl ända att man skulle kunna ge så mycket man tycker den är värd. Vilket alltså kan mostsvara allt från 0kr upp mot oändligheten. Låt folk kräma i sina brallor om de vill.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Unni Drougge - Boven i mitt drama kallas kärlek

Pocketutgåvan ja, ljudböcker kostar generellt lite mer än så...

edit: w4rhog(t)=CastorFiber(t+2)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Inte jämföra en pocket i miniformat med en ljudbok, den får du knappast för 39:-


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det känns ju inte som att prisets vara eller icke vara är poängen heller.


signatur
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Inte jämföra en pocket i miniformat med en ljudbok, den får du knappast för 39:-

Mea culpa! ..hittar den inte på ljud dock?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av Gortie:

Det känns ju inte som att prisets vara eller icke vara är poängen heller.

Nej egentligen inte, hon har väl ca: 10-15 böcker till försäljning och några ljudböcker också. Om hon verkligen står för det hon säger på TPB så skulle hon egentligen ta bort allt, och sedan sprida all sin "konst" gratis via TPB? ..självklart med en liten paypal länk!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det var på TPB's uppmaning hon skaffade PayPal. Pirat eller ej så finns det folk som *vill* betala - även om man inte prompt måste.


signatur
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

haha ..var nog det mest flummigaste jag läst på länge. Vad fick jag ut av det? ..hon gillar inte Guillou och måste häckla honom publikt och sen är hon med i Piratpartiet?.

Vad hon gör är väl inget speciellt, förstår inte vad som hindrar vem som helst att göra som hon idag?
Finns ju många som säger att det är så här TPB skulle funka idag..dvs. sprid det som villigt ges bort och rör inte det andra?

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Unni Drougge - Boven i mitt drama kallas kärlek

Hon sa väl ända att man skulle kunna ge så mycket man tycker den är värd. Vilket alltså kan mostsvara allt från 0kr upp mot oändligheten. Låt folk kräma i sina brallor om de vill.

jo jo..men du vet att man måste ju läsa hela boken först och sen göra en bedömning om den var bra eller motsvaravde dina förvantningar innan man ens kan tänka på att donera..

..och om man skall var riktigt jobbig så skulle väl detta PR budskap ha mer stuns om hon släpper sitt senaste allster 'bara' via TPB. Inte något hon har sålt i 2år och fortfarande säljer vid sidan om TPB?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

^- Du förstår fortfarande inte vad hon vill skapa för debatt? Ge upp, du kan inte få det till något negativt att hon ger ut ett av sina verk och säger att dom får ge vad dom tycker det är värt.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Well well, innan ni gör i brallan och 'donerar' för mycket till den nya hjältinnan så skall du veta att boken har sålts bra ifrån 2007 och har ett "marknadsvärde" idag på 39:-

Inte jämföra en pocket i miniformat med en ljudbok, den får du knappast för 39:-

Mea culpa! ..hittar den inte på ljud dock?

Jag tror de skulle bli lite kinkiga på hennes förlag om hon tankat upp deras produkter


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Skrivet av Gortie:

Det var på TPB's uppmaning hon skaffade PayPal. Pirat eller ej så finns det folk som *vill* betala - även om man inte prompt måste.

..självklart finns det dom som vill betala, det är fortfarande majoriteten i Sverige som gör det. Att ha en PayPal länk på TPB vete f-n, varför betalar folk? ..för att hon är "hardcore", går emot strömmen förkämpe för det sk. "fria internet". Det blir väl mer individuella donationer som egentligen inte har med boken att göra..
Då bir det ju ännu jobbigare.. dvs. att hon tjänar pengar på att yttra sig i pirat media?. moment 22?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag förstår vad du menar.

Men samtidigt tycker jag "gesten" (i brist på ett bättre ord) är värd att göra. Inte så mycket för att göra sig vän med piraterna (det är ju inte så svårt hehe) utan för att visa förlag och andra att dom kanske, trots allt, inte har en homogen massa av ilskna och indignerade kreatörer bakom sig.


signatur
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Du förstår fortfarande inte vad hon vill skapa för debatt? Ge upp, du kan inte få det till något negativt att hon ger ut ett av sina verk och säger att dom får ge vad dom tycker det är värt.

Jodå.. gör du?

Är det en debatt eller är det politik?
"Många har försökt göra om nätet till en plastig postorderkatalog eller till en gigantisk porrklubb. Men framförallt är det en oslagbar global mötesplats, en kunskapsbank, en kulturspridare och ? inte minst ? ett demokratins ankare."

Här blir hon ju tom. personlig..
"Många av mina egna kollegor har alltså, säkerligen intet ont anande, låtit sig användas som kanonföda i detta krig som underhållningsindustrin, detvillsäga mellanhänderna, har iscensatt. Med undantag från några fula fiskar, exempelvis Guillou, som rovgirigt slår vakt om sina egna förlagsdomäner, misstänker jag att en hel del upphovsmän är förda bakom ljuset och/eller rädda att stöta sig med sina utgivare."

Jag sa aldrig att det var negativt.. det är väl inget revolutionerande heller? ..jag reagerade bara på sättet och budskapet som följde med.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Gortie:

Det var på TPB's uppmaning hon skaffade PayPal. Pirat eller ej så finns det folk som *vill* betala - även om man inte prompt måste.

..självklart finns det dom som vill betala, det är fortfarande majoriteten i Sverige som gör det. Att ha en PayPal länk på TPB vete f-n, varför betalar folk? ..för att hon är "hardcore", går emot strömmen förkämpe för det sk. "fria internet". Det blir väl mer individuella donationer som egentligen inte har med boken att göra..
Då bir det ju ännu jobbigare.. dvs. att hon tjänar pengar på att yttra sig i pirat media?. moment 22?

håller med till fullo. hon pissar alla i munnen som försöker tjäna pengar på sina verk. detta är fan i klass med strejkbrytare

Skrivet av Gortie:

Jag förstår vad du menar.

Men samtidigt tycker jag "gesten" (i brist på ett bättre ord) är värd att göra. Inte så mycket för att göra sig vän med piraterna (det är ju inte så svårt hehe) utan för att visa förlag och andra att dom kanske, trots allt, inte har en homogen massa av ilskna och indignerade kreatörer bakom sig.

True, indirekt kanske hon hjälper sina kollegor lite om förlagen börjar se en trend i detta och blir lite skakiga.. dom andra författarna kanske får det lite lättare att förhandla bättre avtal?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Om Guillou skulle göra nått liknande kan du ge dig fan på att han skulle skriva ett mycket mer irriterande brev. Just saying
Vi får väl se om hon får in nåra stålars.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Guillou skriver inte irriterande brev, han skriver irriterande bäcker och framförallt irriterande inlägg i tidningar


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Är trevligt att se folk som går emot strömmen. Även om det hon gjort inte är revolutionerande direkt så är det i alla fall en bra sak. Vore trevligt om fler gjorde såhär.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Gortie:

Det var på TPB's uppmaning hon skaffade PayPal. Pirat eller ej så finns det folk som *vill* betala - även om man inte prompt måste.

..självklart finns det dom som vill betala, det är fortfarande majoriteten i Sverige som gör det. Att ha en PayPal länk på TPB vete f-n, varför betalar folk? ..för att hon är "hardcore", går emot strömmen förkämpe för det sk. "fria internet". Det blir väl mer individuella donationer som egentligen inte har med boken att göra..
Då bir det ju ännu jobbigare.. dvs. att hon tjänar pengar på att yttra sig i pirat media?. moment 22?

Du är emot illegal fildelning, men sen är det fel när de betalar för sig med? Jag är ytterst tveksam till att du är en tankeläsare och med andra ord kan du inte ifrågasätta motivet bakom transaktionerna.
Moment 22?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv

Endast 22 dagar sen Pall3.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag har inte sett diskussionen förrän nu. Och detta är trots allt fortfarande på den politiska tapeten. Men man kanska ska införa ett inläggsförbud på alla trådar äldre än 20dagar?


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv
Skrivet av Pall3:

Men man kanska ska införa ett inläggsförbud på alla trådar äldre än 20dagar?

Det finns. Inget bumpande är tillåtet.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jaha, jag visste inte att kommentera inlägg räknades som bump. Står lite oklart i regelboken om det. Men det var ju tur att du som i egenskap av moderator påpekade mitt övertramp....


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Inaktiv

Du behöver inte tacka mig.
/JAF


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Gjorde jag inte heller. Men för att påpeka andras fel och brister så verkar du själv väldigt benägen till att bumpa trådar. Du kanske ska ta och låsa tråden istället? Ah ja just det, du var ju inte en mod...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av Pall3:

Men man kanska ska införa ett inläggsförbud på alla trådar äldre än 20dagar?

Det finns. Inget bumpande är tillåtet.

Ehm nej det finns det inte. Sluta upp med hobbymoderingen.

12
Skriv svar