Farming Simulator 22

Robot
Farming Simulator 22

Johan Olander jagar tröskornas tröska. Under tiden sår och skördar han i en svårt underhållande buggfest.

#farming-simulator-2022


Medlem

Shout out till Gunnars maskiner!

Skribent
Skrivet av hultapajk:

Shout out till Gunnars maskiner!

Lars är den riktiga hjälten i den här recensionen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tänkte nämna FS har små börjat på en guide för nybörjar https://farming-simulator.com/newsArticle.php?&news_id=265


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Inte mitt typiska val av spel men jag är på något vis småsugen. Lär man sig något när man spelar?

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Inte mitt typiska val av spel men jag är på något vis småsugen. Lär man sig något när man spelar?

Beror mycket på vilken typ av podd/ljudbok man lyssnar på.

Tycker FS-serien är charmig och avkopplande, gärna i MP. Ett av få spel jag fortfarande tar mig tid dill så här i småbarnsföräldratider.

Medlem

Har spelat 4 timmar hitols idag.
Inte upplevt några buggar förutom när jag skulle sälja höbalar där en blev kbar av nån anledning på föaket.
Gillart.
Farm simulator är en goty kandidat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle vara intressant att veta om maskin tillverkarna betalar Giants för att få ha sina maskiner med. Ett lokal tillverkare som har sin fabrik nära mig är med i Trailern. (Finland)

Medlem

Spelar en hel del farming simulator. Men tror jag står över denna utgåvan och satsar på nästa, då har det förhoppningsvis hänt lite mer.

Skrivet av Molotov:

Har spelat 4 timmar hitols idag.
Inte upplevt några buggar förutom när jag skulle sälja höbalar där en blev kbar av nån anledning på föaket.
Gillart.
Farm simulator är en goty kandidat.

Däremot har ditt tangentbord buggat loss lite?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Spelar en hel del farming simulator. Men tror jag står över denna utgåvan och satsar på nästa, då har det förhoppningsvis hänt lite mer.

Däremot har ditt tangentbord buggat loss lite?

Skriver från mobil, blir fel ofta.

Spelade 19 bara lite då och då nör man fick det på epic, med 22 så tänkte jag mer in och spela seriöst


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Har spelat 4 timmar hitols idag.
Inte upplevt några buggar förutom när jag skulle sälja höbalar där en blev kbar av nån anledning på föaket.
Gillart.
Farm simulator är en goty kandidat.

Skönt! Till vilken plattform lirar du?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Inga buggar än så länge för mig heller. På steam så klagades det en del på att missions verkar bugga ut för vissa, man inte får 100% complete på harvest missions.

Men första dagen av FS22 och jag är rätt nöjd än så länge. Stort plus till character customization. Riktigt nice att kunna få en mer unik look än färg på skjortan och kepa.

Imorgon blir det att kicka igång min MP server och testa på det.

Varselväst, skyddsglasögon och country playlist!

Medlem
Skrivet av Nasder:

Inga buggar än så länge för mig heller. På steam så klagades det en del på att missions verkar bugga ut för vissa, man inte får 100% complete på harvest missions.

Men första dagen av FS22 och jag är rätt nöjd än så länge. Stort plus till character customization. Riktigt nice att kunna få en mer unik look än färg på skjortan och kepa.

Imorgon blir det att kicka igång min MP server och testa på det.

Varselväst, skyddsglasögon och country playlist!

Först och främst, jädrar vilken legend du är här på FZ, medlem sedan 2002 🤟💪

Hur funkar MP, är det dedikerade servrar? Kan man köra medan du är offline? Har man varsin gård? Ser att det redan finns moddar, går de att implementera i multiplayer?

Hur är fysiken i detta spelet? Vill minnas att balarna flög till höger och vänster och även stockarna när man skulle lasta skotaren.

Mvh

Skribent
Skrivet av Nasder:

Inga buggar än så länge för mig heller. På steam så klagades det en del på att missions verkar bugga ut för vissa, man inte får 100% complete på harvest missions.

Men första dagen av FS22 och jag är rätt nöjd än så länge. Stort plus till character customization. Riktigt nice att kunna få en mer unik look än färg på skjortan och kepa.

Imorgon blir det att kicka igång min MP server och testa på det.

Varselväst, skyddsglasögon och country playlist!

Bör tilläggas att jag laddade ner från FF-sidan. Jag skulle lasta honung för hand och det slutade med att min karaktär flög iväg, men ja. Det pendlade mellan 2 och 5 rätt länge. Recensionen hade först en 4:a, men gjorde en extra spelsession (alltid en bra idé) och det ballade ju ur totalt, men det här kommer det bli många timmar i framöver.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Först och främst, jädrar vilken legend du är här på FZ, medlem sedan 2002 🤟💪

Hur funkar MP, är det dedikerade servrar? Kan man köra medan du är offline? Har man varsin gård? Ser att det redan finns moddar, går de att implementera i multiplayer?

Hur är fysiken i detta spelet? Vill minnas att balarna flög till höger och vänster och även stockarna när man skulle lasta skotaren.

Mvh

På min tid hette det fragzone.... Vi var tvungna att gå till servern i 50m djup snö och motvind! Ni barn med erat bredband och snabba fart... Var bättre för med 28.8 modem och railguns! *hytta näve*

Vet inte riktigt hur MP är än, körde aldrig MP is FS19 och har precis kickat igång min egen server för att testa hur det hela funkar. Mitt mål är att ha servern igång iaf på kvällar och helger, men det kvarstår att se hur det hela blir. Är helt ny med att hosta server, så det kommer ta en dag eller två att ställa in rätt saker osv, vill inte att vem som helst ska kunna köpa hur som helst och skapa nya farmar hur som helst.

Vet inte hur fysiken är, tyckte balar var rätt ok i FS19 om man var försiktig. Stockarna var ett skämt, iaf de man själv planterade. De hade äckligt kass hitbox. Men det är bara starta en farm, ge en massor med pengar, köpa skogsmaskin och testa.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Skönt! Till vilken plattform lirar du?

På steam.
Ang höbalar så veekar fysiken fungera bra, det är som klossar man kan stapla som man vill.
Ingen som flygit iväg som ett skott än iaf 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Bör tilläggas att jag laddade ner från FF-sidan. Jag skulle lasta honung för hand och det slutade med att min karaktär flög iväg, men ja. Det pendlade mellan 2 och 5 rätt länge. Recensionen hade först en 4:a, men gjorde en extra spelsession (alltid en bra idé) och det ballade ju ur totalt, men det här kommer det bli många timmar i framöver.

Jag har bara gjort extremt grundläggande saker än, inte rört honung eller annat. Har kört ett varv med harvestern, ett varv med subsoiler och ett varv med stenplockare. That's it. Så jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken.

Får se hur det blir imorgon när jag börjar lite mer grovtestning av saker. Försöka börja förstå mig på hur allt länkas ihop. Även om man är en FS veteran så har de gjort ett bra jobb med att slänga in många nya saker (fast än mycket av det var mods innan)

Medlem
Skrivet av Nasder:

Jag har bara gjort extremt grundläggande saker än, inte rört honung eller annat. Har kört ett varv med harvestern, ett varv med subsoiler och ett varv med stenplockare. That's it. Så jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken.

Får se hur det blir imorgon när jag börjar lite mer grovtestning av saker. Försöka börja förstå mig på hur allt länkas ihop. Även om man är en FS veteran så har de gjort ett bra jobb med att slänga in många nya saker (fast än mycket av det var mods innan)

Jag har köpt några fält.
Odlar raps och köpt olje raffinaderi.
Gjort några contracts mm.
Det börjar redan dyka upp moddar dessutom.

En feåga vad är det för fördelar att sätta dubbla hjul på traktorer.
Jag stånkde av att man förtör grödor om man kör över dom. Gock sönder mycket med breda dubbla hjyl


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har köpt några fält.
Odlar raps och köpt olje raffinaderi.
Gjort några contracts mm.
Det börjar redan dyka upp moddar dessutom.

En feåga vad är det för fördelar att sätta dubbla hjul på traktorer.
Jag stånkde av att man förtör grödor om man kör över dom. Gock sönder mycket med breda dubbla hjyl

I FS19 så funkade det så här, narrow förstör inga crops. De andra hjulen spelar ingen roll, ingen bättre grepp eller så. Tror vikter hjälpte vid lyft med frontlyft.

Giants har ofta gjort så att vissa saker från tidigare spel kom upp som mods ganska snabbt. Tror det är ett sätt att komma runt licenser men är inte helt säker. Så det är kul att se att några av deras traktorer redan dykt upp som mods.

Medlem

signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Tack för recensionen. Väl skriven och den gör sig påmind så fort jag startar spelet. Buggar! Till en början fick jag ctd när jag ändrade upplösningen till 1440p, det gick inte att ladda sparningen och fortsätta på min första "gubbe", dock fungerade det när jag startade en ny karaktär.
Ett annat problem som faktiskt fick mig att stänga av spelet och vänta på uppdateringar är hur det hackar vid hastiga rörelser med musen, framför allt i kombination när man rör på sig. De kanske borde fått nån vecka eller två till på sig att finputsa det, för just nu anser jag inte att det är spelbart. Sen kan såklart en del av problemen ligga hos min dator, men med nyuppdaterade drivrutiner och hyfsad koll på datorer så är jag tveksam till det.

Skrivet av Molotov:

Jag har köpt några fält.
Odlar raps och köpt olje raffinaderi.
Gjort några contracts mm.
Det börjar redan dyka upp moddar dessutom.

En feåga vad är det för fördelar att sätta dubbla hjul på traktorer.
Jag stånkde av att man förtör grödor om man kör över dom. Gock sönder mycket med breda dubbla hjyl

Jag vet inte om det är så i spelet, men i verkligheten gör dubbla hjul så att det minskar risken att skada jord och grödor, vikten fördelas dubbelt

Skribent
Skrivet av sweclockern:

Tack för recensionen. Väl skriven och den gör sig påmind så fort jag startar spelet. Buggar! Till en början fick jag ctd när jag ändrade upplösningen till 1440p, det gick inte att ladda sparningen och fortsätta på min första "gubbe", dock fungerade det när jag startade en ny karaktär.
Ett annat problem som faktiskt fick mig att stänga av spelet och vänta på uppdateringar är hur det hackar vid hastiga rörelser med musen, framför allt i kombination när man rör på sig. De kanske borde fått nån vecka eller två till på sig att finputsa det, för just nu anser jag inte att det är spelbart. Sen kan såklart en del av problemen ligga hos min dator, men med nyuppdaterade drivrutiner och hyfsad koll på datorer så är jag tveksam till det.

Jag vet inte om det är så i spelet, men i verkligheten gör dubbla hjul så att det minskar risken att skada jord och grödor, vikten fördelas dubbelt

Tack för att du läste! Det mest störande för mig har egentligen varit AI:n och hur traktorn ibland hackar sig fram (se videon). Spelar liksom ingen roll vad AI:n skall göra, ibland fattar den bara inte. Mycket osynliga hinder och att den tappar pathfinding för att sedan skena. Samtidigt älskar jag spelet, så önskar jag hade fått vänta några veckor med att spela Är rätt sugen på att starta upp nu, men gör som dig och väntar ett tag.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Om inte Ivan Borings Traktorkalas är med i soundtracket så blir jag extremt besviken. Kan även nöja mig med Bröderna Djup..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Får se om jag hinner med ytterligare en simulator utöver Microsoft Flight Simulator. Efter att ha vant mig vid simulatorupplägget kan jag nästan inte spela vanliga spel där dopaminkickarna måste ske en gång var femte sekund.

Medlem

Taggad, ordentliga årstider, större krav på rotation. Tjäna extra med snöröjning har jag läst.

Får hoppas saker som hjul osv påverkar, det gjorde dom lite i 19, där körde man ned grödor vid t.ex. besprutning om man inte körde med smala.
Man vill ju se mer sådant när man vältar t.ex.

Medlem

Fan. Grabben har kört mycket FS 19 och jag har fått sitta med rätt många timmar och hjälpa till med småsaker. Det är riktigt kul bitvis, men jag hoppades det skulle komma en ny version där saker som AI och fysik skulle vara lite mer moderna och man kanske slapp en del irriterande konstigheter. Det verkar som det blir mer av samma där bara, vilket kanske ger ett ok spel, men inte det man hade hoppats på..

En bra och pedagogisk tutorial hade varit riktigt önskvärt. Kanske ett gränssnitt som förklarar vad alla ikoner betyder så man inte behöver fundera

Du nämner inget om verktygen för att ändra i kartan. Har de blivit bättre? Det är SJUKT irriterande när man i FS19 ska "bara" höja eller sänka marken lite och WOOOSH så har man Mount Everest mitt i byn Inte direkt intuitivt..

Bra artikel!


signatur

K9
:.:

Medlem

Min server är uppe om någon vill hoppa på.

Start from scratch. 500K med 200K lån, ingen mark, inga maskiner eller verktyg. Långsam start.
Normal economy. Crop destruction på, 3 dagar per månad (efter år 1).

Servernamn: GM Nasder's Game
Lösenord: FZ.se

Servern körs med GIANT mods samt DLC/Pre-ordern Claas Saddle trac

Kanske inte alltid är där, men det finns en GM Nasder som står och häckar, det är server-karaktären då det inte är en riktig dedikerad server. Vet inte hur länge servern kommer finnas till, eller när/om den kommer nollställas då det hela är mer eller mindre lite av ett test än så länge.

Medlem
Skrivet av absimilard:

Du nämner inget om verktygen för att ändra i kartan. Har de blivit bättre? Det är SJUKT irriterande när man i FS19 ska "bara" höja eller sänka marken lite och WOOOSH så har man Mount Everest mitt i byn Inte direkt intuitivt..

Bra artikel!

Förutom berget så kostade det väl också och där fanns inte undo 😬

Medlem

Upptäckte också att det laggar/stuttrar när man kör fordon utan DLAA, med DLAA så flyter det fint, men man får jobbigt ghosting effekt när det är mörkt. Men hellre det än hack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Nasder:

Min server är uppe om någon vill hoppa på.

Start from scratch. 500K med 200K lån, ingen mark, inga maskiner eller verktyg. Långsam start.
Normal economy. Crop destruction på, 3 dagar per månad (efter år 1).

Servernamn: GM Nasder's Game
Lösenord: FZ.se

Servern körs med GIANT mods samt DLC/Pre-ordern Claas Saddle trac

Kanske inte alltid är där, men det finns en GM Nasder som står och häckar, det är server-karaktären då det inte är en riktig dedikerad server. Vet inte hur länge servern kommer finnas till, eller när/om den kommer nollställas då det hela är mer eller mindre lite av ett test än så länge.

SKOJ! Jag kommer kanske in och kör lite.

Skrivet av Molotov:

Upptäckte också att det laggar/stuttrar när man kör fordon utan DLAA, med DLAA så flyter det fint, men man får jobbigt ghosting effekt när det är mörkt. Men hellre det än hack

Har båda med DLAA aktiverat.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar