Jurassic World Evolution 2 säljer sämre än väntat på pc

Robot
Jurassic World Evolution 2 säljer sämre än väntat på pc
Medlem

Personligen så väntar jag på en rea. Första spelet gav en ganska dålig eftersmak. Första spelets största problem tyckte jag var att sanboxen var låst bakom uppdragen, när jag i själva verket bara ville bygga en fin park. Sandbox är det jag gillar med Tycoon spel, så hade varit bra om man kunde spara sin tid o skippa storyn om man ville. Ge spelaren valet.

Det var också en dålig mängd byggnader som var lite stela att placera ut på de små kartorna. Dålig mängd turister som gjorde att parken så ut att bara var fylld med arbetare. Fylla på alla feeders, medicinera dinos var också drygt.

De lyckades riktigt bra med dinosarna och det märks i 2an, där de gjort dom ännu bättre. Från det jag sett o läst så har de fixat de flesta problem jag hade med första spelet, kanske inte feeder problemet. Men vill inte bli bränd igen så blir inge fullpris köp för mig.

Otroligt besviken på att det inte finns mod support från utvecklarna. Och måste förlita sig på tredje part verktyg för kunna modda.

Jurrasic park/world serien skulle kunna bli något så otroligt stort, men inte riktigt når fram eftersom det känns så låst på något sätt som jag inte kan sätta fingret på.

Medlem

Tycker det ser alldeles för likt ut ettan, typ samma grafik och upplägg, känns mer som ett dlc än en uppföljare. Kan vara värt 100kr eller så på en rea om ett par år?

Medlem

Försökte sälja mitt x på tradera men ingen budade över 200kr 😂

Medlem

Tycker det är märkvärdigt hur lite PR de gjort för spelet. När det helt plötsligt kom en recension av 2:an var det första gången jag hörde talas om det. Är inget fan på det sättet att följer serien och vad som händer men ändå sällan jag blir förvånad över att en uppföljare dyker upp från ingenstans utan att ha hört talas om den.

Medlem

Tror många sitter lite på staketet, inklusive mig själv. Att man måste köra campaign innan man kan köra det öppna läget känns lite sunkigt dock. Kanske går att lösa med lite fusk.

Avstängd

Spelet var trasigt vid release och efter den första oatchen ännu mer trasigt.

Avstängd
Skrivet av loerk:

Tror många sitter lite på staketet, inklusive mig själv. Att man måste köra campaign innan man kan köra det öppna läget känns lite sunkigt dock. Kanske går att lösa med lite fusk.

Det går att ladda ned sparfiler så du kan låsa upp allt dirr.

Redaktör

Är dino-spelet på utdöende, tro...?


signatur
Medlem

Kampanjen i uppföljaren känns som en lång och onödig tutorial som man måste ta sig igenom. Första spelets kampanj är mycket bättre, trots att den inte var särskilt bra.

Det känns som att dom har fördummat spelet för att rikta sig till en större publik samtidigt som dom har lagt till flera helt onödiga mikro management-moment.

Jag förstår faktiskt inte hur dom tänkte alls. Det krävs inte många minuter i spelet för att inse hur tråkiga de nya mikro management-momenten är.

Tyvärr hann jag spela tre-fyra timmar innan jag insåg hur tråkigt spelet är. Kan alltså inte få en återbetalning. Hoppas på att patchar fixar spelet. Det har en bra potential. Grafiken och tekniken finns där.

Inaktiv

Spelar hellre planet zoo.

Medlem

Pirater. Väldigt tråkigt


signatur

Allätare

Medlem

När det väl dök upp på Twitch i samband med release visste jag inte ens att en uppföljare var på väg. Tyckte det såg helt ok ut men samtidigt fanns ingenting som skulle få mig att köpa det över att bara starta upp ettan igen, parken ser fortfarande platt och trist ut.

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Är dino-spelet på utdöende, tro...?

Vi får hålla tummarna för The Lost Wild https://www.fz.se/nyhet/288032-the-lost-wild-ar-ett-aventyrs-...

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Pirater. Väldigt tråkigt

Jo tjena..
Kan ju vara så att det helt enkelt inte säljer speciellt bra.
Pirater är sällan en anledning.

Medlem

Lirade ettan för ett år sedan eller så. Trodde verkligen det var Early Access- så mycket kvar att förbättra.

Blev otroligt häpen när nu tvåan plötsligt dök upp.

Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Spelet var trasigt vid release och efter den första oatchen ännu mer trasigt.

Trasigt hur ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Avstängd
Skrivet av Snabeltorsk:

Trasigt hur ?

Spelet crashade konstant. Men nu har de löst det i en patch.

1
Skriv svar