Halo Infinite-betan tycks redan drabbad av fuskare

Robot
Halo Infinite-betan tycks redan drabbad av fuskare
Medlem

Så förbannat trött på fuskare.......

Skribent

Antar detta främst är PC? Så får väl stänga av cross-play då...


signatur

"Writer and Fighter"

Geeks Gaming

Än så länge inte direkt stött på någon. Även om där varit en del sus som verkar träffa alla skott. Men sen har jag upptäckt att där är lite problem med "nätkoden" eller rent av dålig ping då man dör ibland runt hörn och en hel del trade kills.

Medlem

Det ända sättet att lösa detta är tyvärr att kräva personnummer + id för att få spela online.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Antar detta främst är PC? Så får väl stänga av cross-play då...

Går det? Tyckte mig läsa något att det inte är möjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det ända sättet att lösa detta är tyvärr att kräva personnummer + id för att få spela online.

uhm, folk hackar ju uppenbarligen spelen, vill man verkligen ge ut sånt då?

Medlem

Börja med att spärra deras MAC-adress på pc och konsolen, även från framtida spel så kanske de lär sig eller filtrera så att de hamnar på servrar med enbart andra fuskare också?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Börja med att spärra deras MAC-adress på pc och konsolen, även från framtida spel så kanske de lär sig eller filtrera så att de hamnar på servrar med enbart andra fuskare också?

Det är ju precis så många antifusk gjort och gör sedan flera år tillbaka.

Medlem

Alla Anti-Fusk system bör vara kopplade till en internationell databas. Får man tre strikes så blockeras man från ALLT. Både nytt och gammalt!

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går det? Tyckte mig läsa något att det inte är möjligt.

Kanske misstar mig? Men tyckte jag fick alternativet att välja om jag ville ha påslaget eller avslaget cross-play när jag startade spelet för första gången?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

uhm, folk hackar ju uppenbarligen spelen, vill man verkligen ge ut sånt då?

Man hackar ju inte servrarna för att fuska.
Finns ju knappast någon chans att de kommer börja kräva personnummer och id, menar bara att det är enda lösningen som jag kan se.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ganska enkelt: PC och konsol skall inte köra crossplay.

Bästa sättet vore att crossplay skall vara ett aktivt val, snarare än att behöva ett aktivt val att undvika det.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Man hackar ju inte servrarna för att fuska.
Finns ju knappast någon chans att de kommer börja kräva personnummer och id, menar bara att det är enda lösningen som jag kan se.

Bara att banna baserat på hårdvaruid/TPM + att sprida det mellan alla spel som kör samma kopieringsskydd. Då behöver du inte mucka med PUL/GDPR.

Nu kan man förvisso köpa ny hårdvara, men det blir dyrt i längden.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Bara att banna baserat på hårdvaruid/TPM + att sprida det mellan alla spel som kör samma kopieringsskydd. Då behöver du inte mucka med PUL/GDPR.

Nu kan man förvisso köpa ny hårdvara, men det blir dyrt i längden.

Detta fungerar inte. Kanske funkade på 90-talet men fusken är betydligt mer avancerade nu.
Det första fusket gör är att spoofa allt som kan användas för att identifiera din PC. Bara för dem att göra ett nytt konto och börja om.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske misstar mig? Men tyckte jag fick alternativet att välja om jag ville ha påslaget eller avslaget cross-play när jag startade spelet för första gången?

Det går, men inte via spelinställningarna. Du får stänga av det på Xboxet systeminställningar.

Medlem

Kan inte microsoft börja utveckla AI baserat anticheat already.
Banna folk som är obvious och flagga folk som är mindre, sen ha folk som går igenom dom som blivit flaggade och AI:n tar lärdom från deras beslut tills nästan inget behövs flaggas längre. sen opensource på det så världens nördar kan konstant förbättra skiten och implementera i sina spel med.

Haha man får väl drömma lite?

Medlem

Hade jag varit härskare över jordklotet hade jag förkastat alla fuskare till en egen ö där dom får leva och fuska mot varandra på deras eget nätverk.

Medlem
Skrivet av loerk:

Detta fungerar inte. Kanske funkade på 90-talet men fusken är betydligt mer avancerade nu.
Det första fusket gör är att spoofa allt som kan användas för att identifiera din PC. Bara för dem att göra ett nytt konto och börja om.

Inte om den unika idn är sparad inne i TPM Modulen.
Hela poängen med TPM är nycklar&kodexekvering som inte går att modifiera.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Bara att banna baserat på hårdvaruid/TPM + att sprida det mellan alla spel som kör samma kopieringsskydd. Då behöver du inte mucka med PUL/GDPR.

Nu kan man förvisso köpa ny hårdvara, men det blir dyrt i längden.

Skrivet av loerk:

Detta fungerar inte. Kanske funkade på 90-talet men fusken är betydligt mer avancerade nu.
Det första fusket gör är att spoofa allt som kan användas för att identifiera din PC. Bara för dem att göra ett nytt konto och börja om.

Och vad gör man när folk som inte fuskar blir avstängda?

Idag finns det såpass sofistikerade fusk som inte ens kör på samma dator som spelet vilket gör det nästintill omöjligt att detektera.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Inte om den unika idn är sparad inne i TPM Modulen.
Hela poängen med TPM är nycklar&kodexekvering som inte går att modifiera.

Ja, då skulle det ju dock krävas att alla körde W11 väl. Eller att de låste spelet till att endast fungera i W11.
Vilket de inte kommer att göra.

Men som med allt annat, det går inte att modifiera eller spoofa tills någon gör det. Folk sa säkert samma sak om hårdvaru ID och MAC-adresser back in the day.
Men förhoppningsvis så kan TPM 2.0 rå bot på en hel del fuskande i framtiden.

Medlem

Jag har svårt att förstå varför det fuskas i ett spel,först betalar man en summa pengar för ett spel och sedan fuskar dom för att komma till ett slutspel snabbare än alla andra.
Är det resan eller målet som är det viktiga undrar jag,själv kör jag aldrig exploits eller fusk för jag vill uppleva hela spelet.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja, då skulle det ju dock krävas att alla körde W11 väl. Eller att de låste spelet till att endast fungera i W11.
Vilket de inte kommer att göra.

Men som med allt annat, det går inte att modifiera eller spoofa tills någon gör det. Folk sa säkert samma sak om hårdvaru ID och MAC-adresser back in the day.
Men förhoppningsvis så kan TPM 2.0 rå bot på en hel del fuskande i framtiden.

Windows 11 krävs inte för att använda TPM. TPM kan användas äldre operativ och t.o.m linux


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Alla Anti-Fusk system bör vara kopplade till en internationell databas. Får man tre strikes så blockeras man från ALLT. Både nytt och gammalt!

Det finns en sådan DB.

FBI´s most wanted heter den.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske misstar mig? Men tyckte jag fick alternativet att välja om jag ville ha påslaget eller avslaget cross-play när jag startade spelet för första gången?

har oxå ett vagt minne om detta!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Hade jag varit härskare över jordklotet hade jag förkastat alla fuskare till en egen ö där dom får leva och fuska mot varandra på deras eget nätverk.

Vilket spel var det där fuskare hamnade på sin egen server med andra med ”samma behov” alltså fuskare?

Serious Sam fick du ju en odödlig eller nästintill odödligt monster om du crackade spelet.

Medlem

Förklarar ju varför jag blivit dödad fast jag är bakom en vägg.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Går det? Tyckte mig läsa något att det inte är möjligt.

Jag har hittat möjligheen att växla mellan dem iaf, men jag har inte testat utan än. Så kan inte bekräfta huruvida det enbart är grafiskt. För egen del tänkte jag att Crossplay bör generera matcher snabbare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det finns en sådan DB.

FBI´s most wanted heter den.

Finns det folk som fuskar i onlinespel där?

Jag stötte också på fuskare, i match 3; de såg exakt var man var hela tiden, trots att jag sprang runt dem och de omöjigtvis kunde veta exakt var jag var. Man kan ha tur en gång, men inte flera gånger i rad. Jag citerar Ace Ventura: "Loho-ho-seehrs . . ."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar