Star Citizen har dragit ihop 3,5 miljarder svenska kronor

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så en hel del poänglösa minispel, kulisser i spelvärlden och 70+ rymdskepp som alla kostar tusentals kronor. Spelet är fortfarande inte nära release eller ens att lämna Alpha och är således inte mer färdigt idag än för tre år sedan. Finns däremot gott om innehåll som rullas ut och utlovas i form av rymdskepp för valarna.. rymdskepp som inte ens existerar bortom koncept, någonting CIG blev tvingade att vara öppna med så sent som i September i år efter att ha blivit anmälda för falsk marknadsföring i Storbritannien.

Spelets "Roadmap" är vidare fullständigt irrelevant när man som CIG helt enkelt tar bort delar som missar sina datum. Som hur Squadron 42 skulle släppas 2014, sedan 2015, sedan 2016, sedan 2020 för att till slut bli "When it's done" när Chris Roberts 6 år efter den utlovade releasen säger att “it is too early to discuss release or finish dates”.

När Forbes skrev om spelet 2019 lyfte man problem i utvecklingen kopplade till inkompetens på toppen, där utvecklingsplan verkade saknas helt och delar av utvecklingen gjordes om gång på gång efter vad Roberts tyckte på daglig basis, någonting som resulterade i att man spenderade långt över vad man drog in. Följer man deras redovisning för 2019, publicerad i December 2020, visar man fortsatt att mer eller mindre varenda öre av dessa $400 miljoner är borta och att man trots att ha ökat årliga intäkter genom "pledges" fortfarande spenderat $10 miljoner mer än man drog in det året.

I slutändan har du alltså en spelstudio som är väldigt bra på att sälja löften, har noll och inga reserver, lever på privata bidrag bortom det svarta hålet av "crowdfunding" och spenderar i en takt där man - förutsatt att man fortsätter dra in lika mycket årligen som man gjort tidigare år - har resurser för 6 års utveckling av ett spel som efter 10 år fortfarande ligger i Alpha. Men visst, fortsätter ni bara att repetera Roberts ord verbatim så kanske det blir något till slut. Från Forbes-artikeln 2019:

“Star Citizen is a playable game,” Roberts insists. “It has more functionality and content than a lot of finished games.”

Låter bekant när man läser hur vissa skriver här i tråden.

Skrivet av Monstertarzan:

Många spelar ju Star Citizen kontinuerligt och har en rolig, innehållsrik upplevelse som i vilket spel som helst. Att det skulle vara en "kuliss med poänglösa minispel" är väl subjektivt? Trots att det finns en hel del att göra så vill jag säga att upplevelsen idag handlar främst om vad man själv gör den till, det är där vi befinner oss. Så enkelt är det. Speciellt utan fullständiga gameplay loops. Personligen kan det emellanåt vara frustrerande men att det inte skulle vara mer färdigt än för tre år sen håller jag inte med om. Framförallt är det back-end som fortfarande har och behöver implementeras, det blir tydligt när man följer utvecklingen. Flera delar är beroende av varandra, vilket skapar en lång kedja som sätter ramverket för att göra spelet möjligt och för att kunna implementera nödvändiga spelfunktioner överhuvudtaget. Vad anses som mer färdigt? Ett tak eller grunden som håller upp det?

Star Citizen är ju i mångt och mycket ett experiment och med facit i hand skulle utvecklingen säkerligen kunna ha skötts annorlunda och varit betydligt mer effektiv. Kanske låter som en klyscha men CIG är absolut före sin tid och träder onekligen outforskad mark. Vad som är rätt eller fel vet egentligen ingen. Det har varit ofrånkomligt att behöva tackla problem allt eftersom de uppdagats eller så har man har varit tvungen att ta en annan väg. Knappast en effektiv utveckling och en stark, bidragande faktor till varför det tagit lång tid och varför framstegen känts små.

Jag upplever att CIG som utvecklare har blivit betydligt mer erfaren genom åren där man också, sakta men säkert, har kunnat effektiviserat arbetet avsevärt. Jag ser en positiv utveckling och uppenbarligen så fungerar det annars skulle vi inte ha den här diskussionen överhuvudtaget. Dessutom så slipper framtida utvecklare förhoppningsvis att hamna i samma fallgropar.

Det är befogat och nyttigt att vara konstruktivt kritisk, utan att fördöma spelet, dess utvecklare eller spelare. Precis lika nyttigt, som "backer", att kunna inse spelets och utvecklingens oundvikliga svagheter och brister. Den har trots allt varit lång och komplicerad. Oavsett om projektet lyckas eller inte så uppskattar jag det vi har idag och framförallt vad CIG kan göra för spelindustrin framåt. Jag vill ändå tro att de flesta kan hålla med om det.

Ni båda har rätt på sitt sätt, men oavsett vad man än tror så skulle vi som spelare definitivt tjäna på om star citizen lyckas då detta kommer tvinga dom större aktiebolaget att höja sin lägstanivå. Så innerligt trött på bleka kopior av samma sorts spel, med lite bättre grafik år efter år. Efter att wow satte en större standard hur mmos skulle fungera så har väldigt lite hänt. Vi har förvisso New world och några andra lite annorlunda mmos där ute, men i det stora så saknar jag något nytt fräscht. Att Dice släpper samma gamla skåpmat varannat år, eller activision med antingen COD eller nån dålig remake av nåt av deras spel (kollar främst på dej warcraft 3) gör tyvärr att allt hopp vi har kvar, är till dessa indie-utvecklare. Nu ver jag inte om vi kan kalla chris Roberts för indie-utvecklare, men han delar åtminstone det elementet med dessa, där utvecklingen inte direkt är kopplat till avkastning av aktieinnehavet. Bara se hur ofullständigt bf 2042 är som verkar ha stressats ut. Som många sagt så blir det säkert bra efter några patcher, men still. Det känns som att de var tvugna att visa upp något, eller att de hade nån deadline då spelet skulle släppas.

Skulle star citizen lyckas så är jag rätt säker på att bland annat EA och Activision MÅSTE följa efter samma utveckling. Dom kan dessutom peka på hurpass mycket pengar man kan tjäna på denna modellen för sina aktieägare och på så vis får vi igång utvecklingen igen. Så igentligen ser jag bara positivt på utvecklingen.

Jag ser på samma vis på star citizen, som på Elon musk och hans försök att höja ambitionsnivån. Hellre försöka, än att inte alls försöka. Oavsett om star citizen blir vad det är tänkt att bli så har redan chris Roberts öppnat Pandoras ask för många med denna sömlösa teknik, tex när man flyger ner på en planet. Många är redan frälsta av denna teknik och att gå bakåt i utvecklingen till loadinscreens är typ spm att gå tillbaka till svartvit tv för många av oss.

Spelet är definitivt inte klart idag och kommer inte vara det på flera år (sq42:s första del kan eventuellt snart se dagens ljus), men jag är iaf villig att vänta. Alternativet hade varit att dom släppt original-idén 2014, men då hade dom verkligen inte höjt ribban alls.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Ni båda har rätt på sitt sätt, men oavsett vad man än tror så skulle vi som spelare definitivt tjäna på om star citizen lyckas då detta kommer tvinga dom större aktiebolaget att höja sin lägstanivå. Så innerligt trött på bleka kopior av samma sorts spel, med lite bättre grafik år efter år. Efter att wow satte en större standard hur mmos skulle fungera så har väldigt lite hänt. Vi har förvisso New world och några andra lite annorlunda mmos där ute, men i det stora så saknar jag något nytt fräscht. Att Dice släpper samma gamla skåpmat varannat år, eller activision med antingen COD eller nån dålig remake av nåt av deras spel (kollar främst på dej warcraft 3) gör tyvärr att allt hopp vi har kvar, är till dessa indie-utvecklare. Nu ver jag inte om vi kan kalla chris Roberts för indie-utvecklare, men han delar åtminstone det elementet med dessa, där utvecklingen inte direkt är kopplat till avkastning av aktieinnehavet. Bara se hur ofullständigt bf 2042 är som verkar ha stressats ut. Som många sagt så blir det säkert bra efter några patcher, men still. Det känns som att de var tvugna att visa upp något, eller att de hade nån deadline då spelet skulle släppas.

Skulle star citizen lyckas så är jag rätt säker på att bland annat EA och Activision MÅSTE följa efter samma utveckling. Dom kan dessutom peka på hurpass mycket pengar man kan tjäna på denna modellen för sina aktieägare och på så vis får vi igång utvecklingen igen. Så igentligen ser jag bara positivt på utvecklingen.

Jag ser på samma vis på star citizen, som på Elon musk och hans försök att höja ambitionsnivån. Hellre försöka, än att inte alls försöka. Oavsett om star citizen blir vad det är tänkt att bli så har redan chris Roberts öppnat Pandoras ask för många med denna sömlösa teknik, tex när man flyger ner på en planet. Många är redan frälsta av denna teknik och att gå bakåt i utvecklingen till loadinscreens är typ spm att gå tillbaka till svartvit tv för många av oss.

Spelet är definitivt inte klart idag och kommer inte vara det på flera år (sq42:s första del kan eventuellt snart se dagens ljus), men jag är iaf villig att vänta. Alternativet hade varit att dom släppt original-idén 2014, men då hade dom verkligen inte höjt ribban alls.

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Kritik är också okej, jag kritiserar också spelet och blir trött på utvecklarna när det pratas om häftiga saker för att sedan bli knäpptysta. Men kom med faktiskt kritik och hoppa inte in bara för att trolla och spy galla utan att komma med legitim kritik.
Detta gäller skribenter också som skriver långa artiklar utan någon verklighetsuppfattning, som t.ex. Forbes och Kotakus publicerade hit pieces.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

CIG har byggt en enda stor rekvisita utan att göra filmen de lovat och de kommer fortsätta göra det tills pengarna är slut. Det hade varit 100 gånger mer imponerande om de hade kunnat leverera stabila rymdskeppsstrider för att sedan expandera därifrån. SC har blivit en kult där inga frågor eller kritiska argument får framföras.

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Ni båda har rätt på sitt sätt, men oavsett vad man än tror så skulle vi som spelare definitivt tjäna på om star citizen lyckas då detta kommer tvinga dom större aktiebolaget att höja sin lägstanivå. Så innerligt trött på bleka kopior av samma sorts spel, med lite bättre grafik år efter år. Efter att wow satte en större standard hur mmos skulle fungera så har väldigt lite hänt. Vi har förvisso New world och några andra lite annorlunda mmos där ute, men i det stora så saknar jag något nytt fräscht. Att Dice släpper samma gamla skåpmat varannat år, eller activision med antingen COD eller nån dålig remake av nåt av deras spel (kollar främst på dej warcraft 3) gör tyvärr att allt hopp vi har kvar, är till dessa indie-utvecklare. Nu ver jag inte om vi kan kalla chris Roberts för indie-utvecklare, men han delar åtminstone det elementet med dessa, där utvecklingen inte direkt är kopplat till avkastning av aktieinnehavet. Bara se hur ofullständigt bf 2042 är som verkar ha stressats ut. Som många sagt så blir det säkert bra efter några patcher, men still. Det känns som att de var tvugna att visa upp något, eller att de hade nån deadline då spelet skulle släppas.

Skulle star citizen lyckas så är jag rätt säker på att bland annat EA och Activision MÅSTE följa efter samma utveckling. Dom kan dessutom peka på hurpass mycket pengar man kan tjäna på denna modellen för sina aktieägare och på så vis får vi igång utvecklingen igen. Så igentligen ser jag bara positivt på utvecklingen.

Jag ser på samma vis på star citizen, som på Elon musk och hans försök att höja ambitionsnivån. Hellre försöka, än att inte alls försöka. Oavsett om star citizen blir vad det är tänkt att bli så har redan chris Roberts öppnat Pandoras ask för många med denna sömlösa teknik, tex när man flyger ner på en planet. Många är redan frälsta av denna teknik och att gå bakåt i utvecklingen till loadinscreens är typ spm att gå tillbaka till svartvit tv för många av oss.

Spelet är definitivt inte klart idag och kommer inte vara det på flera år (sq42:s första del kan eventuellt snart se dagens ljus), men jag är iaf villig att vänta. Alternativet hade varit att dom släppt original-idén 2014, men då hade dom verkligen inte höjt ribban alls.

Skrivet av Maddox:

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Kritik är också okej, jag kritiserar också spelet och blir trött på utvecklarna när det pratas om häftiga saker för att sedan bli knäpptysta. Men kom med faktiskt kritik och hoppa inte in bara för att trolla och spy galla utan att komma med legitim kritik.
Detta gäller skribenter också som skriver långa artiklar utan någon verklighetsuppfattning, som t.ex. Forbes och Kotakus publicerade hit pieces.

Jo precis, jag var inne på samma spår i mitt tidigare inlägg med att marknaden i vissa fall har stagnerat. Hur det går för Star Citizen kan vi egentligen inte svara på men det är definitivt en drivande kraft för att ta spelmediet framåt, något jag uppskattar. Det är väl det som också är speciellt, det är mer än bara spelet. Det har väl alltid varit lite av ett statement, att efterfrågan finns för innovativ utveckling framåt. Man kommer bli tvungen att ta kontroversiella vägar för att nå dit och kritik går inte att undvika.

Som jag sa: Kritik kan vara befogad och nyttig. Däremot är det tråkigt när diskussioner lätt spiller över i att vara nedlåtande eller sarkastisk. Jag menar inte att det förekommer jämnt eller just specifikt i den här tråden men i allmänhet. Jag har full respekt för dem som inte har förtroende för CIG eller att Star Citizen kommer lyckas men visst måste det väl ändå värt att se det från fler perspektiv?

Inaktiv

Det är fascinerande att se hur en person lägger fram en hel vägg med text med bevis att spelet går framåt och svaret blir ett "äh poänglösa mini spel" i brist på argument. Va fan är det för anti-vaxx anti-5G nivå på argument, alla spel är väl poänglösa i slutändan.

Fan va trött jag blir på folk på nätet.

Medlem

Vad är det som gör Star citizen en drivande kraft framåt i utvecklingen av spel? Är det inte tvärtom? De är mest kända för är väl att de har dragit in astronomiska summor pengar utan att ha direkt färdigställt något. Om AAA utvecklarna t.ex. Activision som släpper halvfärdiga spel står i ena hörnet så står CIG i andra hörnet mittemot tillsammans med legender som Duke nukem forever och släpar.

Vet inte personligen vad de åstadkommit mera än fina löften och visioner. Finns det något nyskapande överhuvudtaget som de har med sig i sitt spel? Typ gigantiska världar/stora världar som man kan landa på överallt? De tekniska framstegen som de har kommer bara bli mindre och mindre när de blir omsprungna av diverse andra aktörer ju mera tiden går. Om/när spelet väl släpps så kanske de är tekniskt efter på vissa områden.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Det är fascinerande att se hur en person lägger fram en hel vägg med text med bevis att spelet går framåt och svaret blir ett "äh poänglösa mini spel" i brist på argument. Va fan är det för anti-vaxx anti-5G nivå på argument, alla spel är väl poänglösa i slutändan.

Fan va trött jag blir på folk på nätet.

Ibland undrar jag om folk bara har missförstått och tror att Star Citizen är ett theme park-spel, och förväntar sig ett färdigpacketerat äventyr

Star Citizen är ett sandbox, i likhet med MMO:n som Eve Online, Ultima Online, Albion Online, Archeage, och Black Desert


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Man glömmer nuförtiden att detta började med ett community och spelutvecklare som inte tänkte att det skulle ta mer än 10 år att göra klart spelet eller spelen. Eller rättare sagt att ta så lång tid att göra klart kulisserna att leva i.
Det här är ett av många crowdfunding projekt som det går riktigt bra för. Hur går det för andra spelutvecklare som är "öppna" med sin utveckling? Man kan ju peka på de andra projekten också och se hur det går, så att jämföra med bara en spelutveckling är lite fel tycker jag. Speciellt när Crytek hade rejäla ekonomiska problem, en hög med utvecklare därifrån hoppade över till CIG och sen skapade procedural planets, 2015, ödet eller tur.

Skrivet av Izuel:

Vad är det som gör Star citizen en drivande kraft framåt i utvecklingen av spel? Är det inte tvärtom? De är mest kända för är väl att de har dragit in astronomiska summor pengar utan att ha direkt färdigställt något. Om AAA utvecklarna t.ex. Activision som släpper halvfärdiga spel står i ena hörnet så står CIG i andra hörnet mittemot tillsammans med legender som Duke nukem forever och släpar.

Vet inte personligen vad de åstadkommit mera än fina löften och visioner. Finns det något nyskapande överhuvudtaget som de har med sig i sitt spel? Typ gigantiska världar/stora världar som man kan landa på överallt? De tekniska framstegen som de har kommer bara bli mindre och mindre när de blir omsprungna av diverse andra aktörer ju mera tiden går. Om/när spelet väl släpps så kanske de är tekniskt efter på vissa områden.

När det gäller de flesta speltillverkare, absolut.
Valet av spelmotor och hur mycket det kostar att göra om den för sitt eget bruk har nog kostat en hel del.
Ingen specifik standard kommer höjas om så CIG lyckas med allt, det handlar ju om att 100 miljoner vill köpa spelet sedan.
Då kanske GTA 6 har släppts och det fungerar på alla konsoler dessutom.

Jämför man BF3 eller BF4 med hur senaste Battlefield ser ut så grafiskt ser det bättre ut men känslan är någon annanstans, så om alla speltillverkare har flera hundra miljoner dollar att finpolera allting, animeringar, ai, nätkod och så vidare så sitter det inte i att någon annan satt ribban för hur många polygoner man har på sin karaktär utan mer att någon öser pengar på denna spelutveckling

Förstörelse modellen som visades upp i Digital Foundry videon såg man ju redan 2015 och tänkte då att nu är det nära, nu när de säger "sooner rather than later" så har de snart lagt in det. Nu ser man att de måste polera och polera och förbättra det som var helt okej redan från början, det är som att CIG ändrar sin vision varje år hur de vill att allt ska vara.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är "spelet" fortfarande en "tech demo"?
Besöka miljarder planeter till fots? ja jo tjena

Skrivet av SWEBarb:

spelet kommer aldrig släppas... vilken bluff det är.

Skrivet av Vileoxe:

Vad är det som gör att folk lägger så mycket pengar på det här projektet utan slut?

Skrivet av kebbe:

Så en hel del poänglösa minispel, kulisser i spelvärlden och 70+ rymdskepp som alla kostar tusentals kronor. Spelet är fortfarande inte nära release eller ens att lämna Alpha och är således inte mer färdigt idag än för tre år sedan. Finns däremot gott om innehåll som rullas ut och utlovas i form av rymdskepp för valarna.. rymdskepp som inte ens existerar bortom koncept, någonting CIG blev tvingade att vara öppna med så sent som i September i år efter att ha blivit anmälda för falsk marknadsföring i Storbritannien.

Spelets "Roadmap" är vidare fullständigt irrelevant när man som CIG helt enkelt tar bort delar som missar sina datum. Som hur Squadron 42 skulle släppas 2014, sedan 2015, sedan 2016, sedan 2020 för att till slut bli "When it's done" när Chris Roberts 6 år efter den utlovade releasen säger att “it is too early to discuss release or finish dates”.

När Forbes skrev om spelet 2019 lyfte man problem i utvecklingen kopplade till inkompetens på toppen, där utvecklingsplan verkade saknas helt och delar av utvecklingen gjordes om gång på gång efter vad Roberts tyckte på daglig basis, någonting som resulterade i att man spenderade långt över vad man drog in. Följer man deras redovisning för 2019, publicerad i December 2020, visar man fortsatt att mer eller mindre varenda öre av dessa $400 miljoner är borta och att man trots att ha ökat årliga intäkter genom "pledges" fortfarande spenderat $10 miljoner mer än man drog in det året.

I slutändan har du alltså en spelstudio som är väldigt bra på att sälja löften, har noll och inga reserver, lever på privata bidrag bortom det svarta hålet av "crowdfunding" och spenderar i en takt där man - förutsatt att man fortsätter dra in lika mycket årligen som man gjort tidigare år - har resurser för 6 års utveckling av ett spel som efter 10 år fortfarande ligger i Alpha. Men visst, fortsätter ni bara att repetera Roberts ord verbatim så kanske det blir något till slut. Från Forbes-artikeln 2019:

“Star Citizen is a playable game,” Roberts insists. “It has more functionality and content than a lot of finished games.”

Låter bekant när man läser hur vissa skriver här i tråden.

Skrivet av employed:

CIG har byggt en enda stor rekvisita utan att göra filmen de lovat och de kommer fortsätta göra det tills pengarna är slut. Det hade varit 100 gånger mer imponerande om de hade kunnat leverera stabila rymdskeppsstrider för att sedan expandera därifrån. SC har blivit en kult där inga frågor eller kritiska argument får framföras.

Ni som kritiserar spelet utan att ha mycket till motargument, har ni faktiskt testat spelet? Det är gratis att testa tillochmed första december.
Ni är varmt välkomna att hänga i discorden och få hjälp på traven då det är en hel del att lära sig till en början för det finns faktiskt en del man behöver kunna och veta om detta "poänglösa" spel
Var själv i lägret att det är tomma löften och aldrig kommer att släppas, och medans jag har tvivel på att det någonsin kommer att bli "färdigt" så är det en fantastisk upplevelse för vad det är just nu.
Själv började jag under gratisperioden i februari och spelar från och till, mest för att testa skepp och olika yrken (ja, det finns flera olika saker att göra!).
Under de månaderna har det släppts fler än 10 skepp, en kärnmekanik i form av hur hälsosystemet fungerar, gasjätten har lagts till och spelet har blivit mer stabilt iallafall för mig.

Vill ni inte svara på detta inlägg går det bra att skicka DM till mig om ni vill testa och när! Hoppas vi hörs!

Medlem
Skrivet av Izuel:

Vet inte personligen vad de åstadkommit mera än fina löften och visioner. Finns det något nyskapande överhuvudtaget som de har med sig i sitt spel? Typ gigantiska världar/stora världar som man kan landa på överallt? De tekniska framstegen som de har kommer bara bli mindre och mindre när de blir omsprungna av diverse andra aktörer ju mera tiden går. Om/när spelet väl släpps så kanske de är tekniskt efter på vissa områden.

Det är för mycket att skriva för att vara helt ärlig.
Men ingen annan aktör kan mäta sig med det CIG gör just nu, inte ens i närheten.
Möjligen ED med deras flight models och fysik, men det är också en extremt nischad produkt.

Men för att sätta det i perspektiv så tar det ju flera år för studios att utveckla moduler till DCS. Nu så har ju inte skeppen i SC samma nivå av interaktivitet men de landar ändå som ett slags mellanting där du kan styra olika huvud- och subsystem för att ändra hur skeppet beter sig.

För att inte nämna den simulerade atmosfären på planeter och olika flight models för space/in-atmosphere.

Mitt bästa tips är väl att kolla på någon video som går igenom t.ex. de planeter som finns om du faktiskt är intresserad.

Medlem
Skrivet av ScarTheory:

Ni som kritiserar spelet utan att ha mycket till motargument, har ni faktiskt testat spelet?

Hur kan jag testa spelet när det inte ens är släppt? Trodde man enbart kunde spela Alphan. Du kan väl maila mej när det är släppt på riktigt så lovar jag att testa.

Medlem
Skrivet av employed:

Hur kan jag testa spelet när det inte ens är släppt? Trodde man enbart kunde spela Alphan. Du kan väl maila mej när det är släppt på riktigt så lovar jag att testa.

Går spela spelet nu, det är inte 2015 längre. Det har gått ifrån tech demo för länge sedan. Alpha står bara för feature incomplete. Du kan vänta med att spela spelet om du vill det, men det är många år framöver tills det blir feature complete. Bra community är det som spelar, hör inte så många som gnäller i spelet. Låter mest som dom som klagar mest på spelet spelar inte det.

Tycker senaste patchen är bra, spelet är lite mer som Escape from Tarkov nu när dom har lagt till death mechanic, medical gameplay, inventory och loot system.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av employed:

Hur kan jag testa spelet när det inte ens är släppt? Trodde man enbart kunde spela Alphan. Du kan väl maila mej när det är släppt på riktigt så lovar jag att testa.

"A huge sandbox with a complex and deep lore allowing players to explore or play in whatever capacity they wish. That universe is Star Citizen."
Jag har glömt och förträngt att jag läst det här en gång i tiden, gör man en sandbox så kan ju ett spel se ut hur som helst idag och räknas som spel, spelarna gör spelet. Bara gilla läget och egentligen borde man kanske kalla det en lång lång extra lång early access.

En fördel med att testa nu är att man kan testa sig fram helt gratis och om man misslyckas med allt man gör och verkligen ogillar det så gör det ingenting för allt kommer att raderas innan beta och då blir det enklare att prova igen för man vet grunderna om de får till det man ogillar.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Går spela spelet nu, det är inte 2015 längre. Det har gått ifrån tech demo för länge sedan. Alpha står bara för feature incomplete. Du kan vänta med att spela spelet om du vill det, men det är många år framöver tills det blir feature complete. Bra community är det som spelar, hör inte så många som gnäller i spelet. Låter mest som dom som klagar mest på spelet spelar inte det.

Tycker senaste patchen är bra, spelet är lite mer som Escape from Tarkov nu när dom har lagt till death mechanic, medical gameplay, inventory och loot system.

Alltid de som inte spelar eller ens är intresserade av att spela som ska klaga och gnälla på SC

Medlem

Det har knappt gått två veckor men någon form av explosion måste ha hänt (vet inte om de hade något event under Black Friday) för de är redan uppe i 419 miljoner dollar. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det har knappt gått två veckor men någon form av explosion måste ha hänt (vet inte om de hade något event under Black Friday) för de är redan uppe i 419 miljoner dollar. xD

Jag vet inte hur mycket det drog extra, men de som köpte in sej innan den 1 december (plus de som hjälpte till med sin referral code) fick ju en Argo extra på köpet också, utöver den ordinarie försäljning som pågått.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det har knappt gått två veckor men någon form av explosion måste ha hänt (vet inte om de hade något event under Black Friday) för de är redan uppe i 419 miljoner dollar. xD

De hade ett Free Fly-event mellan 19 november till den 1 december då;

  • Spelet var gratis att spela för alla som vill prova.

  • Det pågick ett expo inne i spelet där de visade upp alla skepp i expohallarna. Varje dag var tillägnad ett eller ett par specifika tillverkare (tänk Volvo, BMW, Toyota, Ferrari).

  • Alla skepp som visades kunde hyras gratis i 48(?) timmar.

  • Streamers och andra content creators övervakade eventet under 2 veckor


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Christoffre:

De hade ett Free Fly-event mellan 19 november till den 1 december då;

  • Spelet var gratis att spela för alla som vill prova.

  • Det pågick ett expo inne i spelet där de visade upp alla skepp i expohallarna. Varje dag var tillägnad ett eller ett par specifika tillverkare (tänk Volvo, BMW, Toyota, Ferrari).

  • Alla skepp som visades kunde hyras gratis i 48(?) timmar.

  • Streamers och andra content creators övervakade eventet under 2 veckor

Damn. Nice. Tack för infon. Kul ändå att det boostade spelet med nästan 20 miljoner dollar på två veckor. Like... damn!

Skrivet av vbgbasse:

Jag vet inte hur mycket det drog extra, men de som köpte in sej innan den 1 december (plus de som hjälpte till med sin referral code) fick ju en Argo extra på köpet också, utöver den ordinarie försäljning som pågått.

Detta hjälpte säkert också till. Kul att se engagemanget. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

123
Skriv svar