Poddar att tipsa om

Medlem
Poddar att tipsa om

Hejsan! Tänkte det kan vara kul med en tråd där en kan tipsa om poddar! Det behöver nödvändigtvis inte bara handla om gamling.

Den jag vill tipsa om här är Skräpkulturpodden som har ett avsnitt om PlayStation 1!

https://open.spotify.com/episode/3cOeTsT68HTJF8SmN0qYdB?si=k3...

Medlem

Jag håller på att lyssna igenom Freakshow, fruktansvärt rolig pod.

Medlem

Rollspelsklubben har några riktigt underhållande avsnitt. Fulkultur är annars grym. Creepypodden är bra för de som gillar spökhistorier. Hundåren är bra för de som gillar musik.

Fragtjuv

Jag tycker att min podd Fyrkantiga ögon är ganska underhållande.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Knarkar poddar!

Spelberoende Podcast
Spelpodd som är riktigt mysig att lyssna på, älskar deras glada tilltal överlag och känns inte alls lika skitnödig som vissa andra spelpoddar.

Virtuellt
Victor Leijonhufvuds podd är njutning! Sveriges mest välproddade podd? Kvalité rakt igenom.

God Ton
Hanif Bali och Per Lindgrens podd där de tar upp diverse samhällsfrågor. Insiktsfullt och underhållande.

Spittin' Chiclets
NHL-podd, gapskrattar varje gång. Inte ängsligt någonstans och Paul Bissonnette och Ryan Whitney funkar otroligt bra i formatet.

Tutto Balutto
Fotbollspodd med Gusten Dahlin och Thomas Wilbacher. Utkommer två gånger i veckan och är väldigt bra på att knyta ihop det allra senaste från Fotbollsvärlden, lägg därtill att duon ofta är väldigt underhållande också.

When We Were Kings
Tänk P3-dokumentär, men inriktat på fotboll. Erik Niva är fantastisk och avsnitten är väldigt fint genomarbetade. Ofta väldigt långa avsnitt också vilket kan vara både plus och minus..

Avstängd

Joe Rogan Experience är ju given men den lyssnar du säkert redan på 😅

Medlem

Snedtänkt
Ständigt lika inaktuell. Fortfarande en av Sveriges bästa poddar, om gammalt och mossigt.

Snett inåt bakåt
Idrottens svar på Snedtänkt. Inaktuella sporthändelser som Sportårskrönikan 1999, OS 1992, Skid-VM 1993 osv. Humoristisk, varm, genomarbetad och välgjord. Sveriges bästa podd, i mitt tycke.

Fråga Anders och Måns
Varm och humoristisk podd som utkommer varannan vecka. Anders och Måns svarar på högt och lågt.

Offsides podcast
En lite lugnare och mer personlig fotbollspodd.

Obiter Dictum
Samtal om populärkultur varannan vecka. Hade behövt bättre klippning, det är väldigt mycket stakande och "eeeh" och "va heter det", men är alltid intressant.

Della Morta
Med Kalle Lind och Fredrik Af Trampe. Som ett ännu nördigare och mossigare Snedtänkt.

Vargtimmen
Om skräck. Mest skräckfilm.

Creepypodden
Det är lite för mycket halvdana lyssnarhistorier nuförtiden, men den erbjuder fortfarande behaglig lyssning varannan måndag.

Hemma hos Strage
Fredrik Strage samtalar med inhemska och internationella artister av olika slag. Alltid hörvärt.

DJ 50 Spänn
En gäst får köpa fem skivor för en femtiolapp och så spelas skivorna och det pratas kring dessa.

Jag lyssnar på ännu fler poddar, men de här är väl de absoluta favoriterna.

Medlem

Kompaniet
Efterföljaren till Adam och kompani efter att Adam Alsing avled i början av 2020. Handlar om allt möjligt och leds av Kristoffer Appelquist, Daniel Breitholtz och Vanessa Falk. Skrattar ofta högt när jag lyssnar på den.
Nackdel är att den bara finns på Spotify.

Speljuntan
Gamla P3 spel gänget snackar spel.

The No Sleep Podcast
En av dom första och största skräckpoddarna och det är än så länge min favoritpodd när det kommer till skräck. Bra blandning på historier. Finns 467 avsnitt också på runt en timme styck.

Lore
Berättelser om vidskepelse och historiska händelser. Väldigt underhållande.

Welcome to Night Vale
Jag har inte lyssnat på ett tag men det är en väldigt speciell podd där den lokala radioprataren berättar lite vad som händer i det lilla ökensamhället Night Vale. Det är mer av en radioteater och väldigt humorbetonad.


signatur

PSN: OAKTHYR

Mina fd kollegor driver Krigshistoriepodden, för den som gillar krig och historia (sic!).


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vill också slå ett slag för "Fråga Anders & Måns". Härligt trams! Sen har det blivit en del "Kafferepet" på sistone.
För de som gillar It's Always Sunny in Philadelphia kan jag rekommendera att Rob, Charlie och Glenn har startat en podd där de ska gå igenom varenda avsnitt om jag förstått det rätt. Den är lite flamsig och ostrukturerad än så länge men man får lite kul snippets och historier bakom kulisserna etc.

Rollspelskluben har jag tyvärr halkat ur lite sen de blev spotify-exklusiva men det har också varit en jävligt underhållande podd genom åren. Man får vara beredd på att de inte spelar "rätt" bara. Väldigt flamsigt!

Medlem

Jag tar gärna tips på bra skräckpoddar.
No Sleep, Creepypodden och Knifepoint Horror har jag koll på redan ska sägas.

Medlem

The Retro Hour Podcast, massa bra intervjuer med spelskapare, nyheter osv.
https://theretrohour.com/

1
Skriv svar