Chocken! F.d. Nintendo-nestorn Reggie valde att "köpa en Xbox i stället för en Gamecube"

Robot
Chocken! F.d. Nintendo-nestorn Reggie valde att "köpa en Xbox i stället för en Gamecube"

Valde även PS2:an framför Gamecube.

#gamecube, #nintendo, #reggie, #xbox


Kontot avslutas

Jag köpte också Playstation 2 före Gamecube.
Det var fortfarande inte så länge sedan som jag hade skaffat min Nintendo 64 och hade inte fått sug efter Gamecube än.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag köpte också Playstation 2 före Gamecube.
Det var fortfarande inte så länge sedan som jag hade skaffat min Nintendo 64 och hade inte fått sug efter Gamecube än.

Jo, men han jobbade ju för Nintendo! Vilken förrädare han är! 🤭🤭

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, men han jobbade ju för Nintendo! Vilken förrädare han är! 🤭🤭

Jobbar man på Nintendo får man väl sin dos av Nintendo på jobbet.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jobbar man på Nintendo får man väl sin dos av Nintendo på jobbet.

Jo, man kan ju se det så... 😃 Har iofs inget emot Nintendo, direkt, ☺️

Medlem

Jag hade ett Gamecube och jag älskade det. Gamecube hade många spel som fanns till PS2 också. Alla Lotr spelen fanns, älskade Tredje Tidsåldern spelet. Lirar igenom Tredje Tidsåldern typ en gång vartannat år

Sen så klart, Mario Cart, Smash, Metroid Prime och Super Mario Sunshine.

Var väldigt nöjd med den konsolen och blev förvånad när jag fick reda på att den floppa. Jag hade två polare som också ägde Gamecube så hade ingen aning om att den floppa lite förrän jag läste det senare någonstans. Vi hade tom ett Gamecube med Mario Cart på mitt fritids när jag var liten.

Avstängd

Tycka vad man vill om Gamecubes beräkningskraft och smala utbud av spel så ledde det trots allt till ett av världens bästa fighting-spel genom tiderna: SUPER. SMASH-BROS. MELEEEEEEEEEEEEEE!

Avstängd

Keep the Nintendo close but your Xbox closer.

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag köpte också Playstation 2 före Gamecube.
Det var fortfarande inte så länge sedan som jag hade skaffat min Nintendo 64 och hade inte fått sug efter Gamecube än.

Jag har fortfarande ingen Gamecube, men jag har haft en PS2 sedan 2005. Vad vinner jag?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

börjar låta som aftonbladet här snart haha. senaste kärring nytt.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

börjar låta som aftonbladet här snart haha. senaste kärring nytt.

Dom gör sitt bästa för anpassa sig te dig

Medlem

Behövde han ens köpa ett gamecube?

Tänker att Nintendo skulle ge honom en.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Avstängd
Skrivet av Akronym:

Jag har fortfarande ingen Gamecube, men jag har haft en PS2 sedan 2005. Vad vinner jag?

Mindre plats på vinden.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Dom gör sitt bästa för anpassa sig te dig

ha ha ha

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

haha i know kasst skämt, kunde ändå inte hålla mig 😂

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag hade ett Gamecube och jag älskade det. Gamecube hade många spel som fanns till PS2 också. Alla Lotr spelen fanns, älskade Tredje Tidsåldern spelet. Lirar igenom Tredje Tidsåldern typ en gång vartannat år

Sen så klart, Mario Cart, Smash, Metroid Prime och Super Mario Sunshine.

Var väldigt nöjd med den konsolen och blev förvånad när jag fick reda på att den floppa. Jag hade två polare som också ägde Gamecube så hade ingen aning om att den floppa lite förrän jag läste det senare någonstans. Vi hade tom ett Gamecube med Mario Cart på mitt fritids när jag var liten.

Jag gillade också konsolen väldigt mycket när det begav vi sig. Jag är inte förvånad att den floppade. Både ps2 och Xbox var vi det "tuffare alternativet" och det var väldigt tydligt fanboy läger på denna tiden.
En färgglad konsol, en udda kontroll (jäkligt skön) och ett annorlunda lagringsmedia är skäl nog för att den floppade.

It's not a lake, it's an ocean

Kul att se de gamla lirarna igen. Lite rynkigare, lite gråare, men fortfarande sköna grabbar. Roligt att Peter Moore har hittat tillbaka till branschen också. Bonnie Ross har tyvärr det där sättet att prata att absolut ingenting hon säger fastnar.

Missa för övrigt inte detta samtal om Xbox. Det har några år på nacken nu, men det framkommer massor av intressant insiderinformation som är kul att veta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Reggie ≠ Kotick

Reggie kändes som om han var motsatsen till Bobby Kotick när han var chef över Nintendo i USA.

Medlem
Skrivet av Mache:

Reggie kändes som om han var motsatsen till Bobby Kotick när han var chef över Nintendo i USA.

Köpte Bobbie en gamecube först eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jo, men han jobbade ju för Nintendo! Vilken förrädare han är! 🤭🤭

Är Nintendo ett fotbollslag?

Medlem

Ganska märkligt val. PS2 var ju konsolen som "hade allt" medan Gamecube satt på överlägset bäst exklusiviteter (samt tveklöst bäst handkontroll), Xbox var ganska överflödig och hade inte så mycket att ge under sin första konsolgeneration. Ungefär som den nuvarande konsolgenerationen med andra ord.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska märkligt val. PS2 var ju konsolen som "hade allt" medan Gamecube satt på överlägset bäst exklusiviteter (samt tveklöst bäst handkontroll), Xbox var ganska överflödig och hade inte så mycket att ge under sin första konsolgeneration. Ungefär som den nuvarande konsolgenerationen med andra ord.

Xbox live då, och gamepass nu

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Kul att se de gamla lirarna igen. Lite rynkigare, lite gråare, men fortfarande sköna grabbar. Roligt att Peter Moore har hittat tillbaka till branschen också. Bonnie Ross har tyvärr det där sättet att prata att absolut ingenting hon säger fastnar.

Missa för övrigt inte detta samtal om Xbox. Det har några år på nacken nu, men det framkommer massor av intressant insiderinformation som är kul att veta.

https://www.youtube.com/watch?v=rUODlNffWmU

Skall checka! Tack för tipset!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska märkligt val. PS2 var ju konsolen som "hade allt" medan Gamecube satt på överlägset bäst exklusiviteter (samt tveklöst bäst handkontroll), Xbox var ganska överflödig och hade inte så mycket att ge under sin första konsolgeneration. Ungefär som den nuvarande konsolgenerationen med andra ord.

Läs artikeln. Reggie valde Xbox för Halo i hans fall.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska märkligt val. PS2 var ju konsolen som "hade allt" medan Gamecube satt på överlägset bäst exklusiviteter (samt tveklöst bäst handkontroll), Xbox var ganska överflödig och hade inte så mycket att ge under sin första konsolgeneration. Ungefär som den nuvarande konsolgenerationen med andra ord.

Wow. Frånvaron av självdistans till den egna åsikten är makalös!

Det du säger är inte fakta, kompis. Även om du vill få det att låta så. Gamecube var bra men i min värld hade den inget syfte heller. Jag kände mig blåst av Nintendo 64 och kollade inte åt Nintendos håll den generationen. Sen gillade jag att spela online. Där var Playstation2 dålig, Gamecube existerade inte och Xbox åkte slalom baklänges mellan dem. Det tillsammans med grymma spel och en fantastisk handkontroll och fucking HÅRDDISK satte en viss standard. Så nej, Xbox var knappast överflödig.

1
Skriv svar