Sony har fått patent på sidopaneler till Playstation 5

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha den där var bra.
Fyfan vad larviga Sony är.

Ungefär som att Samsung eller Apple skulle skicka ett brev till Ideal of Sweden och säga åt dem att sluta göra skal till deras mobiltelefoner.

Ideal of Sweden tillverkar väl ingenting själv, det är ett dropshipping företag som köper in allt från kina? Så vad det förr iaf.

Gör som ja gjorde då ..
Skrivet av Fatmajk:

Inte nog med att man ska behöva köpa extra SSD lagring, nu ska man även behöva köpa extra sidopaneler för en (förmodligen) dyr peng...

Ja gick till den lokale firman som folierar bilar ,
Frågade om dom kan göra mina paneler , boom ,klart ja valde en svart matt skimrig färg , 400 riksdaler kosta de , sen har de ju oftast hur mycket olika färger å nyanser som helst , kameliont färger oxå . Å snyggt blev de !

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Ideal of Sweden tillverkar väl ingenting själv, det är ett dropshipping företag som köper in allt från kina? Så vad det förr iaf.

Förändrar inte det faktumet att de som faktiskt tillverkar skalen inte har fått några äckliga corpos med hot om rättsliga åtgärder efter sig. Så vitt jag vet.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Inte för att jag tycker om det Sony håller på med här men att jämföra det med företag som ignorerar returrätt är mer än lite saftigt.

Fast det är ju precis vad Sony gör på sin digitala butik? Du får ju fortfarande inte lämna tillbaka ett spel som du har köpt på deras digitala butik. Ganska säker på att VARENDA digital butik förutom Sony tillåter dig att returnera spelet även om du har börjat installera/spela det.

"Om du har börjat ladda ned eller strömma det köpta materialet är du inte berättigad till återbetalning, såvida det inte är fel på materialet." - Sony

Medlem
Skrivet av loerk:

Fast det är ju precis vad Sony gör på sin digitala butik? Du får ju fortfarande inte lämna tillbaka ett spel som du har köpt på deras digitala butik. Ganska säker på att VARENDA digital butik förutom Sony tillåter dig att returnera spelet även om du har börjat installera/spela det.

"Om du har börjat ladda ned eller strömma det köpta materialet är du inte berättigad till återbetalning, såvida det inte är fel på materialet." - Sony

Yes, och då är det ju fritt fram att lägga fram det som ett argument istället för det som returrätten jämfördes med och som jag fortfarande anser är något helt annat. Undrar hur fritt de tolkar "fel på materialet."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Ja gick till den lokale firman som folierar bilar ,
Frågade om dom kan göra mina paneler , boom ,klart ja valde en svart matt skimrig färg , 400 riksdaler kosta de , sen har de ju oftast hur mycket olika färger å nyanser som helst , kameliont färger oxå . Å snyggt blev de !

Bra tips! Tack

Medlem
Skrivet av Proximately:

Yes, och då är det ju fritt fram att lägga fram det som ett argument istället för det som returrätten jämfördes med och som jag fortfarande anser är något helt annat. Undrar hur fritt de tolkar "fel på materialet."

Det där är ju dock returrätten som de gör det absolut minsta för att uppfylla. Jag jämförde ju inte returrätten med något utan hävdade att de i stort sett skiter i den lagstiftningen. Har jag köpt något ska jag också kunna returnera varan inom 14 dagar.
Förstår ju att man måste sätta vissa gränser på saker som spel, men att mista rätten till retur för att man har installerat något är inte okej.

Det om "fel på materialet" tror jag att de lade till efter Cyberpunk 2077.
Vad jag har hört så plockades det inte bort för att det var "fel på spelet" utan för att CDPR sa åt de som köpt spelet på PS Store att returnera varan där. Något som Sony inte alls tyckte om eftersom deras policy är att man inte kan returnera spel som är installerade. Så de plockade bort spelet från butiken.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det där är ju dock returrätten som de gör det absolut minsta för att uppfylla. Jag jämförde ju inte returrätten med något utan hävdade att de i stort sett skiter i den lagstiftningen. Har jag köpt något ska jag också kunna returnera varan inom 14 dagar.
Förstår ju att man måste sätta vissa gränser på saker som spel, men att mista rätten till retur för att man har installerat något är inte okej.

Det om "fel på materialet" tror jag att de lade till efter Cyberpunk 2077.
Vad jag har hört så plockades det inte bort för att det var "fel på spelet" utan för att CDPR sa åt de som köpt spelet på PS Store att returnera varan där. Något som Sony inte alls tyckte om eftersom deras policy är att man inte kan returnera spel som är installerade. Så de plockade bort spelet från butiken.

Då är jag med på hur du menade. Läste "som returrätt" som en jämförelse. My bad.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Gillade de utbytbara faceplatesen till Xbox 360 som släpptes, detta påminner lite om det! Hoppas därmed det kommer inte bara med olika färger utan snygga motiv etc. Låt kreativiteten flöda! Sen kan jag tycka de borde låta Dbrand vara, de möter bara en efterfrågan som Sony själva inte möter ens. Vill de sälja själva får de väl skapa något till att börja med.

Medlem
Skrivet av loerk:

Det där är ju dock returrätten som de gör det absolut minsta för att uppfylla. Jag jämförde ju inte returrätten med något utan hävdade att de i stort sett skiter i den lagstiftningen. Har jag köpt något ska jag också kunna returnera varan inom 14 dagar.
Förstår ju att man måste sätta vissa gränser på saker som spel, men att mista rätten till retur för att man har installerat något är inte okej.

Det om "fel på materialet" tror jag att de lade till efter Cyberpunk 2077.
Vad jag har hört så plockades det inte bort för att det var "fel på spelet" utan för att CDPR sa åt de som köpt spelet på PS Store att returnera varan där. Något som Sony inte alls tyckte om eftersom deras policy är att man inte kan returnera spel som är installerade. Så de plockade bort spelet från butiken.

Ångerrätten på 14 dagar gäller inte digitalt innehåll om kunden informerats om det, så några lagar bryter de inte mot, även om jag också tycker att det borde vara rimligt att få provspela i en timme eller nått.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/regler-per-omradeb...

Nya systemet "game trials" är ju på gång och det låter ju lovande:

https://www.pushsquare.com/news/2021/10/sony-introduces-game-...

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ångerrätten på 14 dagar gäller inte digitalt innehåll om kunden informerats om det, så några lagar bryter de inte mot, även om jag också tycker att det borde vara rimligt att få provspela i en timme eller nått.

https://www.konsumentverket.se/for-foretag/regler-per-omradeb...

Nya systemet "game trials" är ju på gång och det låter ju lovande:

https://www.pushsquare.com/news/2021/10/sony-introduces-game-...

Samtycker man alltså till att man inte har ångerrätt varje gång man köper ett spel på PS Store alltså?
"Samtycket ska vara en aktiv handling från konsumenten och kan inte lämnas genom en förkryssad ruta. "

Eller är det något man samtycker till när man skapar sitt konto?
Men ja, fult hur som helst.

12
Skriv svar