Elric of Melniboné ska bli spel - i svensk regi

Robot
Elric of Melniboné ska bli spel - i svensk regi

Mörka fantasyromanerna inspirerade bland annat Witcher-böckerna.

#Elric, #spel


Medlem

Det blir inte manligare än så
Påminner om Kalles kaviar-Kalle fast vuxen

Medlem

Någon som vet om böckerna finns på svenska? Har inga problem att lyssna på engelska men läsa böcker föredrar jag att göra på svenska.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Coolt!
Ej läst böckerna men spelade rollspelet några gånger som ung. Fastnade aldrig men kanske kan va nått att kolla upp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Coolt!
Ej läst böckerna men spelade rollspelet några gånger som ung. Fastnade aldrig men kanske kan va nått att kolla upp.

Rollspelet är inte relaterat till böckerna, de bara använde Elrics bokomslag till sina rollspel.

Elricböckerna var riktigt bra, vad jag kan minnas. Läste dem för runt 30 år sedan, så kommer inte ihåg mycket mer än att jag gillade dem. De hade definitivt lämpat sig bra som ett rollspel i Gothic-seriens anda.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Någon som vet om böckerna finns på svenska? Har inga problem att lyssna på engelska men läsa böcker föredrar jag att göra på svenska.

Dom fanns på svenska men verkar inte säljas längre. Äventyrsspel var förlag för den svenska utgåvan och dom finns ju inte längre.

Medlem

COOLT!
Hoppas det blir något bra!!!

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Det blir inte manligare än så
Påminner om Kalles kaviar-Kalle fast vuxen

Elric manlig? Han är ju en sjuk veckling som i princip ser ut som en albino kvinna. Sen att han får tag på stormbringer som ger honom styrka det är ju en annan sak.

Medlem

Elric? När får jag mitt Fafhrd and the Gray Mouser-coop-spel? 😄

Inaktiv

Tänker mest på Cirith Ungol när jag ser den bilden. Bra heavy metal.

Medlem

Något att hoppas på helt klart!

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Någon som vet om böckerna finns på svenska? Har inga problem att lyssna på engelska men läsa böcker föredrar jag att göra på svenska.

De finns väldigt dåligt översatta av äventyrspel på 80-talet. Men är nog jobbigt att få tag på idag.

Medlem

Läste några serietidningar som knatte med Elric. Minns inte mycket men misstänker att Witcher 3 kommer vara huvudinspirationen för spelet så det här har potential.

Medlem

Vi brukade faktiskt lira Stormbringer back in the day. Har fortfarande kvar min Xiombarg chaos-präst nånstans

Medlem
Skrivet av Mirage:

Rollspelet är inte relaterat till böckerna, de bara använde Elrics bokomslag till sina rollspel.

Elricböckerna var riktigt bra, vad jag kan minnas. Läste dem för runt 30 år sedan, så kommer inte ihåg mycket mer än att jag gillade dem. De hade definitivt lämpat sig bra som ett rollspel i Gothic-seriens anda.

Jag menade Elric/Stormbringer rollspelet från Chaosium men borde varit tydligare


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av waeress:

Dom fanns på svenska men verkar inte säljas längre. Äventyrsspel var förlag för den svenska utgåvan och dom finns ju inte längre.

Skrivet av xdrive:

De finns väldigt dåligt översatta av äventyrspel på 80-talet. Men är nog jobbigt att få tag på idag.

Tack för svar. Får kanske skaffa som ljudbok då.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv

ÄNTLIGEN!

Som Gert Fylking sade.

Medlem

Fantastiskt bra böcker! Jag har ett par utgåver av p&p rollspelet samt alla böckerna som Äventyrsspel gav ut (och ett par på engelska). Love it!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Tänker mest på Cirith Ungol när jag ser den bilden. Bra heavy metal.

I feel it burning and I feel the freeze
The frost, the fire, it burns inside of me

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Tänker mest på Cirith Ungol när jag ser den bilden. Bra heavy metal.

Blind Guardian tänker jag på.

Skribent

Klippte in en länk till pressutskicket i artikeln.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det var sjukt länge sedan jag läste böckerna, kan nog vara dags nu


signatur

K9
:.:

Medlem

Aldrig läst och har knappt hört talas om serien tidigare, vet bara att George RR Martin ska vara ett stort fan och har tydligen tagit ganska mycket inspiration från den här serien till A Song of Ice and Fire. Är den värd att gröta ner sig i? Verkar ju vara ett bra tillfälle nu i såna fall.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Coolt!
Ej läst böckerna men spelade rollspelet några gånger som ung. Fastnade aldrig men kanske kan va nått att kolla upp.

det är en albino emo med ett svart svärd som lever och är elakt. ganska bra böcker dock.

Medlem

Jag vill inte vara den som är den, men "Morecock" är ju rätt kul namn ändå.

Medlem
Skrivet av Grisblod:

Aldrig läst och har knappt hört talas om serien tidigare, vet bara att George RR Martin ska vara ett stort fan och har tydligen tagit ganska mycket inspiration från den här serien till A Song of Ice and Fire. Är den värd att gröta ner sig i? Verkar ju vara ett bra tillfälle nu i såna fall.

Jag tycker de är sjukt bra. Tyvärr har de aldrig fått det genomslag som de förtjänar. Andra har rippat vilt från dem dock. Min dröm är en tv-serie per eternal champion som knyts ihop. Hawkmoon, corum osv. Reser genom multiversum.

Skribent
Skrivet av xdrive:

Jag tycker de är sjukt bra. Tyvärr har de aldrig fått det genomslag som de förtjänar. Andra har rippat vilt från dem dock. Min dröm är en tv-serie per eternal champion som knyts ihop. Hawkmoon, corum osv. Reser genom multiversum.

Vi kan ju hoppas det här blir för Elric vad Witcher-spelen blev för den bokserien. Hade varit riktigt nice om de äntligen får de genomslag de förtjänar.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar