FZ:s speldatorer från Komplett benchmarkar höstens pc-spel!

Robot
FZ:s speldatorer från Komplett benchmarkar höstens pc-spel!

Forza, Battlefield med flera bekänner färg.

#komplett


Medlem

Kändes inte riktigt som den dyra var värd att investera i


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:

Kändes inte riktigt som den dyra var värd att investera i

Beror på hur man ser på saken, ifrån ospelbart till spelbart och mer än dubbel fps i vissa fall mot en dator som redan är hyggligt är ju imponerande. Men för dyrt för dom flesta såklart, det säger nog ingen emot

Medlem

Grafikkorten får sitta o samla damm på era hyllor. GTX 1070 har jag sen 2017 och den tänker jag nöja mig med tills det finns något av värde att köpa för 5000kr. Slutet av nästa år, eller 2023.
Vad teknik man kan köpa för 10,000-30.000kr istället för GPU. Värsting-tv av önskad storlek, hemmabio-system. Grejen med GPU är just att man vet att värdet faller med tusenlappar så snabbt.

Medlem
Skrivet av saigon:

Beror på hur man ser på saken, ifrån ospelbart till spelbart och mer än dubbel fps i vissa fall mot en dator som redan är hyggligt är ju imponerande. Men för dyrt för dom flesta såklart, det säger nog ingen emot

Den kostade dock 30k mer än den andra...så dubbelt så hög fps i förhållande % den kostade mer var inte super.
Annars är det runt 40-50 som jag tänkte köpa min nästa för. Men jag väntar till nästa generation gpu.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dator ~49 000 kr...

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Grafikkorten får sitta o samla damm på era hyllor. GTX 1070 har jag sen 2017 och den tänker jag nöja mig med tills det finns något av värde att köpa för 5000kr. Slutet av nästa år, eller 2023.
Vad teknik man kan köpa för 10,000-30.000kr istället för GPU. Värsting-tv av önskad storlek, hemmabio-system. Grejen med GPU är just att man vet att värdet faller med tusenlappar så snabbt.

Fast för första gången (?) så har grafikkorten blivit dyrare efter det man köpt dem. Svårt att få ett 3090 för 17.000 eller 3080 för 8.000 idag.

Inaktiv

Volvo 240 PSU igen.

Medlem

Du fan vad dyrt det har blivit
Helt skadat

Medlem

Kollade in deras värsting-maskin "Muskeldatorn" – Komplett a260:

Processor, ca 5000
Minnen, ca 2000
Moderkort, ca 2000
Hårddiskar, ca 3000
Nätaggregat, ca 1000
Kylare, chassi, bling bling, etc ca 2000

Summa summarum borde dessa komponenter landa på ca 15 000, högt räknat utan rabatter. Lägg sedan till grafik-kortet för ca 25 000 för ett totalt belopp om ca 40 000.

Varför lägger dem på ytterligare ca 9 000 därefter? Känns spontant väldigt dyrt. Jag är normalt en komplett-fanboy, men jag har svårt att se att det här skulle vara värt att göra en artikel om.

1
Skriv svar