Löfte: Chris Pratts Mario-tolkning är "fenomenal"

Robot
Löfte: Chris Pratts Mario-tolkning är "fenomenal"
Medlem

Han gör väl sin egen tolkning får man hoppas, tror dock inte att producenten skulle gå ut med "Nej rösten är värdelös, ren katastrof".

Medlem
Skrivet av kebbe:

Han gör väl sin egen tolkning får man hoppas, tror dock inte att producenten skulle gå ut med "Nej rösten är värdelös, ren katastrof".

Producenten är 100% opartisk i frågan!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

K


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Är nog mer oroad över Seth Rogen som donkey Kong


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det är endast Lou Albano som kan göra Mario rättvisa!

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Är nog mer oroad över Seth Rogen som donkey Kong

Donkey Kong brukar väl inte prata direkt. Tänk Vin Diesel som Groot.

eld
Medlem

Alltså, tolkning hade en innebörd en gång i tiden, kallar man Ryan Reynolds version av picachu en tolkning? 😂

Inaktiv

"varför inte en italienare fått rollen" på en väldigt fiktiv karaktär... Surgubb-varning på detta inlägg jag vet men snart kommer väl skådespelare inte få spela astronaut om de inte själva varit i rymden. Marlon Brando hade inte heller några italienska rötter. Känns bara som en så tidstypisk fråga.

Medlem

Jag trodde inte så mycket på Sonic-filmen men den är riktigt bra och mysig. Gillar Jim Carrey som skurk också.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag trodde inte så mycket på Sonic-filmen men den är riktigt bra och mysig. Gillar Jim Carrey som skurk också.

Ryan som Pikachu fungerade också riktigt bra.

Ska bli riktigt kul att se hur de får till Mario och Donkey Kongs karaktärer.
Som det nämndes innan så brukar dem ha extremt lite dialog.

Men jag håller med om att en italienare borde göra Marios röst och att det också är osmakligt att inte en gorilla gör Donkey Kongs röst såklart.
Värst av allt är väl att en kvinna gör Bart Simpsons röst, det är ju helt sjukt faktiskt.

Medlem

Damn, jag behöver hörapparat. Här har jag gått runt o trott att Mario säger "Mexico!" istället för "Let's-a go!"

Medlem
Skrivet av anon_119148:

"varför inte en italienare fått rollen" på en väldigt fiktiv karaktär... Surgubb-varning på detta inlägg jag vet men snart kommer väl skådespelare inte få spela astronaut om de inte själva varit i rymden. Marlon Brando hade inte heller några italienska rötter. Känns bara som en så tidstypisk fråga.

Bland amerikanska (marxistiska) akademiker som ju är fixerade vid rastillhörighet, identitetspolitik och gruppindelningar så inte frågan om italienare är ansedda som "rasifierade" helt okomplicerad.

Italienare var (med ett modernt synsätt) ansedda som icke-vita en bra bit in på 1900-talet. Faktum är att helgdagen Columbus Day i USA instiftades för att skapa en positiv bild av italienare (Christofer Columbus var ju som bekant italienare) efter att ett antal italienare blivit lynchade av en rasistisk mobb. Tanken var att om man lanserade Columbus som en slags (vit) urfader till Amerika så skulle man integrera italienare som amerikaner.

Och det lyckades så bra att Columbus Day idag är väldigt kontroversiell (han hade slavar och dåtida värderingar) att det rivs statyer med mera. Och det skulle aldrig drabba en historisk person som inte anses vit. Så mission accomplished.

Och eftersom italienare anses vara vita, så kan vem som helst spela dem och därför verkar frågan fånig.

Medlem

Bästa Mario-rösten 😄

Skrivet av NeoWeo:

Damn, jag behöver hörapparat. Här har jag gått runt o trott att Mario säger "Mexico!" istället för "Let's-a go!"

Omg! Jag trodde jag var ensam 😮😭

Medlem
Skrivet av androsynth:

https://youtu.be/b4qRp4OfUn8

Bästa Mario-rösten 😄

Omg! Jag trodde jag var ensam 😮😭

Mexico är minst lika logiskt, vem säger lets a go?

Sen så har du ju Mario64 där det låter som han säger "So long gay Bowser".
Det gick till och med så långt så att Nintendo censurerade spelet när de släppte Super Mari 3D all-stars.

Ska man vara lite konspiratorisk så är detta en retcon, varför ändra något som inte var fel i början?

1
Skriv svar