TV-spelstävlingen Gamesmaster är tillbaka – se första avsnittet

Robot
TV-spelstävlingen Gamesmaster är tillbaka – se första avsnittet

Se spelare tackla svåra utmaningar för att vinna en gyllene joystick.

#Gamesmaster


Medlem

Kunde bara se lite i början... fan vad cringe det var.

Medlem

GamesMaster var väl också en brittisk speltidning? Det är iaf därifrån jag känner igen logon!

Skribent
Skrivet av MarMan Hollow:

GamesMaster var väl också en brittisk speltidning? Det är iaf därifrån jag känner igen logon!

Det stämmer bra det. De gav ut den som ett komplement till tv-programmet, och tidningen levde ironiskt nog bra mycket längre än programmet.

Redaktör

När plockar SVT upp Kontroll igen?


signatur
Medlem

Nej tack.
Kollar nog hellre på Taskmaster i så fall.
Hyyyysteriskt och lite "TV spel fast IRL på något sätt" kanske man kan säga?

Medlem

Sponsrat av Ansiktsbok! *hurra*

Jag hade ingen aning om att TV-serien fanns / finns.

Ett stort "WOW" till den massivt ostiga rekvisitan, effekterna och presentationen i helhet!
Det känns som 90-tal på anabola steroider eller som en modern japansk humorshow! Bra jobbat där!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

Jag hade nog hellre sett ett koncept där spelare ställs mot spelare. Fixa ett par lag, och baserat på vaga beskrivningar av utmaningarna får de sedan bestämma i vilken ordning de ska lira.

Sedan ställs de mot varandra i olika utmaningar, typ först till 100 mynt i Super Mario Bros., först till toppen av Mt. Chiliad i GTA V etc. Sedan leder det kanske till en final i typ Fall Guys, där laget med flest poäng får ett mindre försprång, som i Gladiatorerna.

1
Skriv svar