Klassiska RTS-spelet Men of War får en regelrätt tvåa

Robot
Klassiska RTS-spelet Men of War får en regelrätt tvåa

Andra världskriget i närbild.

#men-of-war-ii


Gnällkuk

Det var en snygg trailer iaf!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Så uppföljaren till MoW: Assault Squad 2 blir MoW 2. Makes sense.

Medlem
Skrivet av loerk:

Så uppföljaren till MoW: Assault Squad 2 blir MoW 2. Makes sense.

Tänkte precis det... Finns ju en tvåa redan 😅
Var det inte utvecklarna som gick över o gjorde combat of arms?

FM-guru
F.d. Sisyr

Kom som sagt en uppföljare 2014, men det är hög tid för ännu en! Grymt bra spelserie.

Skrivet av noyart:

Tänkte precis det... Finns ju en tvåa redan 😅
Var det inte utvecklarna som gick över o gjorde combat of arms?

Call to Arms, kanske du menar? I så fall, jo. Men detta spel görs av Best Way, originalutvecklaren som gjorde de första tre spelen i serien, medan Digitalmind gjorde Assault Squad (och Call to Arms).

Den sugne kan f.ö. för närvarande slå till på både Men of War + Men of War: Assault Squad och alla expansioner/DLC för totalt drygt 6 euro.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kom som sagt en uppföljare 2014, men det är hög tid för ännu en! Grymt bra spelserie.

Call to Arms, kanske du menar? I så fall, jo. Men detta spel görs av Best Way, originalutvecklaren som gjorde de första tre spelen i serien, medan Digitalmind gjorde Assault Squad (och Call to Arms).

Den sugne kan f.ö. för närvarande slå till på både Men of War + Men of War: Assault Squad och alla expansioner/DLC för totalt drygt 6 euro.

Vad är det som gör Men of war 2 till det spelet är det en fortsättning av storyn i original men of war?
De första två spelen i serien heter ju inte ens men of war men de är ju uppe i typ 10 spel nu.
Har bara kört igenom soldiers heroes of ww2, faces of war, men of war, samt halva men of war vietnam. Men tror jag har de flesta men of war spel i biblioteket, är dessa assault squad spelen värda att lägga tid på om jag enbart spelar story?
Startade något för några år sedan och det verkade vara multiplayer only så jag la ner assault squad.

Inaktiv

Bästa RTS'et!

Medlem

Har spelat alla 1C spelen i changern, vissa flera gånger genom åren.. U N D E R B A R T att dom återupplivar Men Of War serien. ME SO HAPPY

Medlem

Faces of War är en favorit. Det har spelats i coop på många LAN förr i tiden.
Men när vi som brukade spela Faces of War skaffade Men of War med höga förväntningar, så minns jag att besvikelsen var stor då vi tyckte det bara var riktigt kasst i jämförelse med Faces of War, men jag kan inte minnas direkt varför, bara att det kändes nedvattnat/simpelt och den dåliga stämningen hos oss som hade köpt det...

Så det var intressant att läsa i artikeln att det är MoW som "fastnade hos de flesta" snarare än den föregångaren... Minns nån varför det mottogs bättre?

Medlem

Ser ut att vara samma gamla trötta motor som innan...

Medlem

Men of War slog ju ner lite som en bomb ihop med sina föregångare, en motor som var och är unik i allt den levererar ihop med spelen, sjukt mycket detaljer, interaktion, simuleringar och annat gott som ingen annan direkt varit i närheten av.

Även om jag älskar MoW, expansionerna och upphottningarna så är det tröttsamt att de är kvar på en så tydligt föråldrad motor. Visst, de har ingen konkurrens på området men jag tror att vill man få nya att verkligen sugas in i detta behövs det en rejäl uppgradering värd namnet 2.0. Det är inte att ta ifrån allt arbete som gjorts av avstickare, just nu är favoriten Gates of Hell som även drar mer åt realism-hållet än originalen.

Medlem
Skrivet av Ymer:

Ser ut att vara samma gamla trötta motor som innan...

Har inget emot det om de faktiskt har valt att lägga tid på att laga motorn istället för att uppgradera det grafiska.
Är det samma gamla trasiga skitmotor så blir jag lite besviken.

Medlem

Hoppas att det är en ny motor, men ser ut att vara samma gamla.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar