F.d. Mass Effect-namn känner "lite cringe" gällande idén om att göra tv-serie av Mass Effect

Robot
F.d. Mass Effect-namn känner "lite cringe" gällande idén om att göra tv-serie av Mass Effect

Amazon sägs vara på gång att göra just en sådan.

#amazon, #mass-effect


Medlem

En checklista är nog på plats för en garanterad succé
1: helt fel casting, alla skådespelare ska vara sämsta möjliga val för mass effect
2: vår egna värld och politik ska avspeglas i varje scen minst en gång. bonuspoäng om man lyckas med flera referenser i en scen
3: manus måste vara helt hjärndött och anpassat för alla så att alla kan "njuta" av serien

Någon annan kan fortsätta på listan, tappade intresset av att ens tänka tanken på hur illa skött det skulle kunna bli.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En checklista är nog på plats för en garanterad succé
1: helt fel casting, alla skådespelare ska vara sämsta möjliga val för mass effect
2: vår egna värld och politik ska avspeglas i varje scen minst en gång. bonuspoäng om man lyckas med flera referenser i en scen
3: manus måste vara helt hjärndött och anpassat för alla så att alla kan "njuta" av serien

Någon annan kan fortsätta på listan, tappade intresset av att ens tänka tanken på hur illa skött det skulle kunna bli.

Är inte punkt två och tre Mass Effect?🤷‍♂️

Medlem

Jag förstår hans tankar om att det är ett RPG och att det är upp till spelaren att bestämma karaktärer. Men det öppnar ju upp för olika tolkningar om hur karaktärerna är och en serie skulle kunna vara en tolkning.

Jag känner spontant att ME skulle funka fint som serie. Görs det bara bra med bra story och karaktärer så tror jag att det kommer bli finemang.

Medlem

Inspirationen till idéen:


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Själv är jag taggad på Mario... Vafan håller dom med?


signatur

Allätare

Medlem

Jag älskar Mass Effect, min favorit spelserie från väst. Men fan tror inte det är möjligt för det här att bli bra.

Känns inte heller som ME är lika mainstream för att serien ska lyckas attrahera många tittare.

Medlem

Äh, han låter bara bitter, fick säkert foten av EA vid tillfälle.

Det lär ju knappast handla om Cmd Shepard? Varför skulle man inte kunna göra film/serie av Mass Effect-universumet?

Medlem

Väljer man att fokusera på Shepard så tror jag han har helt rätt, det kommer vara en omöjlig uppgift. Däremot finns det så mycket annat man kan fokusera på, något han också tar upp, och där tror jag han har fel.

Intressant ska det bli, i vilket fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En checklista är nog på plats för en garanterad succé
1: helt fel casting, alla skådespelare ska vara sämsta möjliga val för mass effect
2: vår egna värld och politik ska avspeglas i varje scen minst en gång. bonuspoäng om man lyckas med flera referenser i en scen
3: manus måste vara helt hjärndött och anpassat för alla så att alla kan "njuta" av serien

Någon annan kan fortsätta på listan, tappade intresset av att ens tänka tanken på hur illa skött det skulle kunna bli.

4: Commander Shepard är såklart icke-binär.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

En checklista är nog på plats för en garanterad succé
1: helt fel casting, alla skådespelare ska vara sämsta möjliga val för mass effect
2: vår egna värld och politik ska avspeglas i varje scen minst en gång. bonuspoäng om man lyckas med flera referenser i en scen
3: manus måste vara helt hjärndött och anpassat för alla så att alla kan "njuta" av serien

Någon annan kan fortsätta på listan, tappade intresset av att ens tänka tanken på hur illa skött det skulle kunna bli.

Personligen gillar jag både WoT och the witcher

Medlem
Skrivet av Akronym:

4: Commander Shepard är såklart icke-binär.

5: CGI ska användas överallt och vara så iögonfallande det bara går. Story och dialog ska skrivas för få in så många och stora explosioner som möjligt.

OnT: Jag tror att det kan bli bra. Med rätt pennor och showrunners. Kan också bli fullständigt bedrövligt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd
Skrivet av jeppe109:

En checklista är nog på plats för en garanterad succé
1: helt fel casting, alla skådespelare ska vara sämsta möjliga val för mass effect
2: vår egna värld och politik ska avspeglas i varje scen minst en gång. bonuspoäng om man lyckas med flera referenser i en scen
3: manus måste vara helt hjärndött och anpassat för alla så att alla kan "njuta" av serien

Någon annan kan fortsätta på listan, tappade intresset av att ens tänka tanken på hur illa skött det skulle kunna bli.

Det blir ju inte woke om man inte gör det woke. Men visst delar jag din oro. Jag tror könet på skådespelaren sätter tonen för serien.

4. Man alternerar mellan en kvinnlig Shepard och en manlig vartannat avsnitt.

Medlem

Woke ;(;(;(


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Amazon har ändå skött sig när det gäller The Expanse, så jag hoppas verkligen att det finns några från den serien som är delaktiga i en potentiell Mass Effect-serie.
Den största frågan blir nog huruvida serien kommer få en budget som gör det möjligt, eller om det blir ett cosplay-äventyr som nya Cowboy Bebop på Netflix.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Så länge gammle-Calle spelar Shepard blir det bra!

Medlem

Sjukt trött på uttrycket "cringe".

1
Skriv svar