Om du inte får nog av politiska sandlådor: This is the President släpps i december

Robot
Om du inte får nog av politiska sandlådor: This is the President släpps i december
Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Jag älskar Democracy 4 och Suzerain, och detta ser ut som en kombination av båda

Avstängd

Kan man storma Kapitolium som Shamanen blir det ett givet köp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mikaelh:

Ser riktigt trevligt ut! Jag älskar Democracy 4 och Suzerain, och detta ser ut som en kombination av båda

Suzerain! Rekommenderas varmt till de som inte testat men är intresserade av genren (vad nu genren är, en form av lyckad blandning av RPG, CYOA och management i politisk skrud, typ). Ska nog slå till på Democracy 4 själv då jag inte hade en aning om att det fanns ens. Spelat tvåan eller trean bara.

Medlem

Är det samma folk som gjorde This is the police? Älskade första spelet.

Medlem

Let´s Go Brandon!

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Är det samma folk som gjorde This is the police? Älskade första spelet.

Sökte lite på det och uppfattar det som att det ej är samma. This is the police gjordes av Weappy Studio, medans This is the president gjordes av SuperPAC. THQ Nordic är dock utgivaren av båda titlarna, tenderar att vara svårt att veta hur mycket utgivarna är inblandad i utvecklingen. Vissa har en stor del medans andra knappt har någon.

OML
Medlem
Skrivet av Nerox:

Sökte lite på det och uppfattar det som att det ej är samma. This is the police gjordes av Weappy Studio, medans This is the president gjordes av SuperPAC. THQ Nordic är dock utgivaren av båda titlarna, tenderar att vara svårt att veta hur mycket utgivarna är inblandad i utvecklingen. Vissa har en stor del medans andra knappt har någon.

THQN köpte ip:t förut och så här säger pcgamer: "This is the President developer SuperPAC is being "supervised" by the creators of This is the Police. "

Medlem
Skrivet av OML:

THQN köpte ip:t förut och så här säger pcgamer: "This is the President developer SuperPAC is being "supervised" by the creators of This is the Police. "

Okej, det är väl oklart vad som menas med "supervised", om hur mycket man varit med och påverkat.

1
Skriv svar