Finns det någon marknad för att sälja sin skärm på blocket t ex?

Medlem
Finns det någon marknad för att sälja sin skärm på blocket t ex?

Funderar starkt på att investera i Asus 43". Sitter med en AOC 34" välvd (3440x1440) 144hz, 1ms och amd freesync osv. Köpte den för 6000 förra året och fattar ju att den inte är värd så mycket. Men finns det folk som faktiskt köper skärmar t ex här i forumet eller på blocket?

Vet inte varför, bara fått för mig att det inte är någon större marknad/intresse för det...har jag fel?

Medlem

Skärmar är ju ganska hett på beg. marknaden på grund av hemarbete. Vet att en del kollegor jagade runt rätt bra för ett halvår sedan. Kanske lugnat ner sig lite.
Släng upp den i säljes tråden här på FZ?

Medlem

Min erfarenhet är att skärmar är lätta att sålda. SweClockers marknad är alltid trevlig att sälja på, nästan bara trevliga typer


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Skärmar är ju ganska hett på beg. marknaden på grund av hemarbete. Vet att en del kollegor jagade runt rätt bra för ett halvår sedan. Kanske lugnat ner sig lite.
Släng upp den i säljes tråden här på FZ?

Skrivet av Nomman:

Min erfarenhet är att skärmar är lätta att sålda. SweClockers marknad är alltid trevlig att sälja på, nästan bara trevliga typer

Tack för svar. Vad är min AOC värd att slänga ut för om ni gissar?

Medlem

Jag fick sålt min skärm utan bekymmer bara genom att annonsera på Facebook. Fick 2500kr för en ~1½ år gammal skärm som jag köpte för 5500kr.

Jag är inte så himla insatt i skärmar så vet inte riktigt vad AOC har för status, är det ett bra märke eller ett budget märke? Är den bara 1 år gammal så känns det som att du borde åtminstone kunna få hälften av vad du köpte den för.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Tack för svar. Vad är min AOC värd att slänga ut för om ni gissar?

När det gäller hårdvara (ink. skärmar) brukar jag söka på prisjakt för att hitta den billigaste enheten med samma prestanda.
Sedan drar jag av ca 25-30% av priset och sätter som prislapp på min annons.

I ditt fall hittar jag en skärm från Xiaomi för 3990 kr. Så jag skulle lägga en annons på ~3000 kr.
(https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5453192)

Kanske kan du få mer. Men jag brukar alltid lägga upp annonser för att sälja fort snarare än att få bästa möjliga bud.

(Ett alternativ är förstås att köra lite budgivning där du säljer den. Kör du Sweclockers marknad finns möjlighet att ta in bud där, och säljer du i en tråd här är det bara att låta folk buda och se var du landar)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar