Nu är svenska The Hunter: Call of the Wild gratis hos Epic

Robot
Nu är svenska The Hunter: Call of the Wild gratis hos Epic

Spåra hjortar eller ta en rogivande skogspromenad.

#Expansive-worlds, #The-hunter-call-of-the-wild


Medlem

"rogivande skogspromenad"!? Nä nu nu jävlar kör vi krig i tomteskogen

Medlem

Rekommenderas, riktigt mysigt spel faktiskt!

Skribent
Skrivet av Dajvan:

"rogivande skogspromenad"!? Nä nu nu jävlar kör vi krig i tomteskogen https://c.tenor.com/BrW62hJ1-Z0AAAAC/rambo-first-blood.gif

Medlem

Fortfarande de finaste skogarna i spelsammanhang.

Redaktör

Mm, det är vackert! Nån som spelar fortfarande? Levlandet var rörligt som betong vid release, men det patchades lite ganska snabbt. Hur funkar det numera?


signatur
Medlem

Fantastiskt spel! Skönt med en "stroll in the woods" mellan CoD/Battlefield- matcherna, vädigt rogivande och stundvis även väldigt spännande! Det enda jag saknar av spelet i dess grundutförande är nog egentligen bara mer vapen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mm, det är vackert! Nån som spelar fortfarande? Levlandet var rörligt som betong vid release, men det patchades lite ganska snabbt. Hur funkar det numera?

Brukar återuppta det på hösten och vandra runt i höstskogarna i Hirschfelden Reserve. Att söka efter dovhjortar samtidigt som solstrålarna letar sig fram genom de gula björkskogarna är det vackraste som finns. Jakten är för mig sekundär i det spelet.

Medlem

Jag kör lite då och då för atmosfärensskull.
@tomas helenius
Nja, om levlandet är ett problem tror jag inte. Det vapen man får från början håller hur länge som helst. Det ska inte ta så lång tid att lösa upp ammotyp nr2 vilket är mycket bättre.

Det som är drygast i början är att låsa upp nya spawnplatser (jaktkojor). Ber man snällt kan vi göra en multiplayer och hjälpa till att låsa upp kojor genom att använda ryggsäckar (fråga inte....det bara är så ).

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Brukar återuppta det på hösten och vandra runt i höstskogarna i Hirschfelden Reserve. Att söka efter dovhjortar samtidigt som solstrålarna letar sig fram genom de gula björkskogarna är det vackraste som finns. Jakten är för mig sekundär i det spelet.

Jag håller med dig till 540%. Miljöerna är bländande vackra, speciellt på Hirschfelden.

Redaktör
Skrivet av Nizze Najs:

Jag kör lite då och då för atmosfärensskull.
@tomas helenius
Nja, om levlandet är ett problem tror jag inte. Det vapen man får från början håller hur länge som helst. Det ska inte ta så lång tid att lösa upp ammotyp nr2 vilket är mycket bättre.

Det som är drygast i början är att låsa upp nya spawnplatser (jaktkojor). Ber man snällt kan vi göra en multiplayer och hjälpa till att låsa upp kojor genom att använda ryggsäckar (fråga inte....det bara är så ).

Ok, tack för info! Nja, jag har väl inte kommit så långt att jag installerat det igen, och har väl inget jättebehov av att ta mig vidare - det är som sades ovan upplevelsen som lockar mest.


signatur
Medlem

Rekommenderas varmt!
Enda nackdelen är väl att det är lite DLC tungt om man vill ha nytt innehåll, men deras DLCs är väldigt prisvärda. Speciellt om man hugger dem på en rea.

Medlem

Behöver inte köpa dlc:er för kartorna om man inte är sugen på den storyline som singleplayer erbjuder, bara att hoppa in på multiplayer så kan du lira vilken reserve du vill, iallafall är det vad jag hört. Vapnen är lite trevligare att skaffa, personligen ett stort fan av mosin-varianten och M1 Garand varianten i spelet. (Weapon Pack 2 och Smoking Barrels, tror jag) Lite surt att alla .22LR (för fågel och kaninjakt) är, såvitt jag vet, låsta bakom dlc. Tror pistolen är i Pack 3, och geväret i Pack 1.

Köpte personligen spelet när det fanns en humble bundle för några veckor sedan, typ 12 euro för spelet och alla dlc, har fått ut drygt 200 timmar i spelet, så väl värt pengarna, nästan enbart för hur trevlig skogen är att vandra runt i.

Medlem
Skrivet av Talie:

Behöver inte köpa dlc:er för kartorna om man inte är sugen på den storyline som singleplayer erbjuder, bara att hoppa in på multiplayer så kan du lira vilken reserve du vill, iallafall är det vad jag hört. Vapnen är lite trevligare att skaffa, personligen ett stort fan av mosin-varianten och M1 Garand varianten i spelet. (Weapon Pack 2 och Smoking Barrels, tror jag) Lite surt att alla .22LR (för fågel och kaninjakt) är, såvitt jag vet, låsta bakom dlc. Tror pistolen är i Pack 3, och geväret i Pack 1.

Köpte personligen spelet när det fanns en humble bundle för några veckor sedan, typ 12 euro för spelet och alla dlc, har fått ut drygt 200 timmar i spelet, så väl värt pengarna, nästan enbart för hur trevlig skogen är att vandra runt i.

Så är det.
Men personligen har jag ingen lust att hoppa in på någon server och dela området med någon. Vissa DLCs kan vara träliga utan tillgång till de vapen som följer med också. T.ex. Afrika utan big game kaliber.

Men man kan oftast få kartorna väldigt billigt på diverse reor.

Medlem
Skrivet av loerk:

Så är det.
Men personligen har jag ingen lust att hoppa in på någon server och dela området med någon. Vissa DLCs kan vara träliga utan tillgång till de vapen som följer med också. T.ex. Afrika utan big game kaliber.

Men man kan oftast få kartorna väldigt billigt på diverse reor.

Absolut. Personligen tycker jag att det är värt att köpa alla kartor+vapenpaket, speciellt på rea. Och ja, ibland är multiplayer lite störigt, vissa personer som drar runt på ATVs och skrämmer allt, för att dom kan.

Det finns ju ett gäng big-game kalibrar i grundspelet så det gååår ju att köra alla kartor men ja, Vurhonga (afrika) kan ju vara lite trist om största kalibern man har inte är gjord för Gemsbock, Lejon och Cape Buffalo. Så man får väl helt enkelt jobba samla mer poäng i rifles tills man låser upp nåt stort. Eller ta genvägen genom att köpa dlc, ja.

Men som sagt, kan vara värt att titta på kartorna innan man köper, och det kan man göra i multiplayer. Just nu är de flesta ganska billiga. Som det skrevs tidigare i tråden, spelet rekommenderas.

Medlem

För någon som aldrig spelat men är lite sugen på att testa, vad är själva målet med spelet? Förutom då att skjuta djur?

Har man missions eller uppdrag på nått vis eller vad är poängen?

Medlem

Köpt de DLC:s jag känner att jag verkligen velat ha, och de har varit prisvärda. Jakthunden som hjälper mig att spåra mina skjutna hjortar och björnar kan jag inte klara mig utan

Medlem
Skrivet av meganollan:

För någon som aldrig spelat men är lite sugen på att testa, vad är själva målet med spelet? Förutom då att skjuta djur?

Har man missions eller uppdrag på nått vis eller vad är poängen?

Mja, poängen är ju att jaga.
Det finns en story med lite sidouppdrag att göra. Vissa kartors story är bättre än andra men deras huvudsyfte är att ge dig lite hjälp med pengar, XP och att hitta/tvinga dig till lite nya ställen att upptäcka.

Man kan naturligtvis köra rambostilen om man vill men då kommer man tröttna fort. Det är ett "spel" där man blir belönad om man har lite tålamod och tar det sävligt och går i promenadfart.

Ibland är jag inne i en timme och skjuter inte ett skott, andra gånger har jag skjutit 10 djur på 10 minuter. Spelets AI är lite dum som ett troll i vissa stunder men överlag ganska lagom "smart" för att det ändå ska kännas ok.

Men det är väl som jakt är....ibland inget ibland mycket.

1
Skriv svar