Farming Simulator 22 Server

Medlem
Farming Simulator 22 Server

Nu när helgen är här så är det dags att sitta i en traktor!

Nystartad server, kört den några timmar själv för att starta igång en liten farm. Kom gärna med idéer och förslag på hur servern kan bli bättre och utvecklas

Here's the deal.
Addons/DLC som används: Claas Saddle Tractor DLC, samt GIANT gjorda mods från modhubben.
Karta: Elmcreek
Ekonomi: Farm manager (1.5 mille, inget lån. Start from scratch kändes inte så MP-vänligt i FS22 än)
Time accel: 5x
Servernamn: GM Nasder's Game
Lösenord: FZ.se

Come one, come all. Den kommer vara stående ikväll, samt imorgon och söndag till att börja med. Får se hur intresset och liknande ser ut.

Det kommer stå en karaktär vid namn GM Nasder, det är server-gubben då det inte är en geniun dedikerad server. Jag kanske sitter och springer runt med han lite nu och då, eller så står han där och är ensam.

Kommer själv finnas på servern en stor del av kvällen, så kika in och säg hej, starta en farm eller hjälp till att styra upp den jag skapat.

Enda riktiga regeln som finns
1. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det är ett chill spel, så chill mijlö.

Moderator | Testpilot

Fan vad kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

5 dagar och 5 dagar med strul kring den här tiden och MP-läget.

Botten.

20.30 funkar väl allt åter igen.

Medlem

Har stött på problem mån-ons, men kunde köra den utan problem igår. Ikväll stöter jag inte på några problem, men det verkar vara för att jag är connectad mot servern redan innan problemen började. Men ingen connection to server lost på min server, så det är ett plus!

Medlem

Hade du plockat ner den tidigare för hittade den inte alls.
Synd man inte kan vara med och spela nå mer i helgen eftersom man ska vara på jobb och sen sova jobba igen

Hoppas den fortsätter sen också kommer jag in och kör.
Funderade på göra fz stora farming simulator tråd men hann inte idag.
Mem denna kan vi snacka farming i kanske?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Servern har varit uppe sedan omkring 17 idag.

Enklast att hitta den är att söka på "GM N" så sollas typ allt bort förutom servern (det är så jag gör). Hittas den inte så är not GIANTs server fortfarande bråkande. Eller något annat som bråkar, jag hittade den utan problem när jag joinade den men jag sitter på samma switch som servern.

Medlem
Skrivet av Nasder:

Servern har varit uppe sedan omkring 17 idag.

Enklast att hitta den är att söka på "GM N" så sollas typ allt bort förutom servern (det är så jag gör). Hittas den inte så är not GIANTs server fortfarande bråkande. Eller något annat som bråkar, jag hittade den utan problem när jag joinade den men jag sitter på samma switch som servern.

Ok.
Planerar du ha servern igång rullande så kommer jag in ånspelar efter helgen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den lär vara igång, min plan var att köra på en server i typ SP format. Servern kan användas som en separat kameraman om jag ville göra någon video i framtiden.

Men då jag kan hitta den via giant lobby grejen så borde andra hitta den också när deras servrar inte bråkar Inte loggat av sedan omkring Kl. 18. Är rädd att om jag disconnectar att jag inte kan komma in på den igen.

Medlem

Okay, verkar vara typ 1/3 chans att jag hittar servern nu när jag disconnectat. Verkar som om typ en kluster eller whatnot hos GIANT inte pratar med varandra ibland. Trycker jag Join server så kan jag se ett "lågt" server antal, typ 19000'ish och ibland ser jag över 39000 st. Ser jag ett lågt antal så hittar jag inte min server, ser jag ett högt antal så hittar jag servern.

Även om jag hittar den så får jag bara "can not connect to server" när jag försöker joina den.

Medlem

Det verkar vara lite struligt, hoppad dom får ordning på mp så man hittar servrarna.
Finns dwt inget sätt att ansluta direkt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nix, synd nog. Folk har frågat efter det i både steam forumet och giants forum då det är tydligt lobby delen som inte funkar som den ska när det blir högt tryck.

Medlem

Servern går ner för natten.

Har lagt den bakom mitt hemnätverk och en NAT och kom ändå åt den. Så när den inte hittats har troligen varit något på GIANTs sida.

Slänger upp den igen imorgon någon gång mellan 08-10.

KoP
Medlem

En tumregel när det kommer till nya Farming Sim spel: Vänta en månad eller två tills dom har städat undat dom värsta buggarna ifrån mp. Singleplayer delen brukar inte vara lika hårt drabbad av någon anledning.

Medlem

Märker ingen större skillnad på MP och SP när det kommer till buggar, bortsett från att deras lobby inte verkar klara av trycket. Men det ver kar vara begränsat till steam versionen, det är bilden jag får när jag kollar både steam och officiella forumet.

Men jag märker mer och mer småbuggar som är störande men inte förstörande.

Medlem

Märkte idag att det kan uppstå osyncad information mellan server och klient. hade en vagn fullt lastad på servern, men på min klient så var det bara ca 100liter, inte i närheten av vad som egentligen fanns i den.

Så pga MP strul med giants servrar så det kan vara svårt att hitta servern och osync så kommer jag nog köra min maindator som klient och server. Det är samma information från första inlägget som fortfarande gäller. Men den kanske inte är uppe lika länge eller ofta.

Medlem

Servern är uppe igen, får hoppas att giants server-problem börjar ordna sig lite så folk kan hitta servern under högtrycket.

Första harvesten är fixad, ungefär 27000L solrosfrön. Med den lilla harvest från början så blev det nära 30 000 liter totalt och såldes till ett värde av strax över 44K. Nästa omgång solrosfrön är redan plantat och klart, bara vänta och göra contracts till harvest igen.

Medlem

Joinar nog, finns det någon discord eller TS server, Ingmar voicen är inte den bästa. Hur många dagar har du satt per månad?

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Joinar nog, finns det någon discord eller TS server, Ingmar voicen är inte den bästa. Hur många dagar har du satt per månad?

Inget sådant, tyvärr. Tror jag själv mer eller mindre stängt av ingamve voice så gott som går på min sida.

Servern åkte ner efter en krash som jag inte märkte av. Den är på väg upp igen!

Medlem
Skrivet av Nasder:

Inget sådant, tyvärr. Tror jag själv mer eller mindre stängt av ingamve voice så gott som går på min sida.

Servern åkte ner efter en krash som jag inte märkte av. Den är på väg upp igen!

Verkar vara strul idag med... =/

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Verkar vara strul idag med... =/

Min server har inte åkt upp idag, eller den gjorde det nyss. Med allt strul med MP så startade jag en SP farm och glömde tiden. Så har man sökt min server och inte hittat den, så kan det mycket väl ligga på mig.

Servern uppe!

1
Skriv svar