I slutändan tror CD Projekt att Cyberpunk 2077 kommer anses vara "väldigt bra"

Skrivet av Roy Batty:

Han hyllar hur teamet skapade en "stor, levande, futuristisk" värld i och med Night City.

Levande my ass.

Menar du att du inte ser hur innovativa NPC:erna är som står med "T-pose" överallt i Night City? Eller hur de försöker lura spelaren genom att klona sig själv 100-tals gånger och sedan gå rakt genom väggar, ramla genom kartan, stå på varandras huvuden eller huka sig och skrika så fort koden ballar ur? Har du missat hur kul det är när bilarna flyger ut i kosmos när någon öppnar dörren på fel sätt.

Hata inte perfektion


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Menar du att du inte ser hur innovativa NPC:erna är som står med "T-pose" överallt i Night City? Eller hur de försöker lura spelaren genom att klona sig själv 100-tals gånger och sedan gå rakt genom väggar, ramla genom kartan, stå på varandras huvuden eller huka sig och skrika så fort koden ballar ur? Har du missat hur kul det är när bilarna flyger ut i kosmos när någon öppnar dörren på fel sätt.

Hata inte perfektion

Det här är det mest komplexa spel de gjort säger de, kodningen för att öppna bildörrar är tydligen inte o leka med, de patchar nog felet genom att göra så bilar saknar dörrar

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Fick reda på slutet av en slump innan jag hade kört klart spelet och tappade all sug på att köra klart storyn när det var ett sådant ytterst tråkigt slut. Gillade allt runt om, Keanu Reeves må vara duktig på många saker som skådis men nog tusan var hans karaktär bara enormt enerverande genom hela spelet så pass att man tröttnat på honom innan man kommit halvvägs, därav bidrog till att spelet tappar intresse utöver att slutet inte alls var något att se fram emot. Hade inte haft några problem om det inte var för att snubben spökar i huvudet på V genom hela spelet, ett ytterst stort misstag story mässigt så att säga enligt mig. Hade egentligen velat haft mer valfrihet och inte ett GTA med RPG inslag. Det är synd att det blev som det blev, världen i spelet är intressant och sidokaraktärerna (förutom Johnny Silverhand) är riktigt bra. Hade även varit kul om bakgrunds valen man gör i karaktärs skapandet faktiskt spelade större roll än en del dialog val här och där samt att man faktiskt fick spela lite längre som "corpo, nomad, streetkid" istället för typ 1-5 minuter.

Jag hade inga problem med huvudstoryn även om jag inte gillar hur spelet slutar, lite ME3 över det hela för mig. Däremot så blev hela side questandet konstigt och kändes inte som att det passade in till hur huvudstoryn utspelar sig. Allt som allt med spelet så kände jag inte för att köra med en andra karaktär efter att "100%" det som gick med första karaktären.
Som sagt main Q var bra och side Q var bra, men kombinerat blev det inte lika bra.

Håller också med om att "sina rötter" borde varit mer än bara starten, speciellt när dialogvalen som var för din specifika bakgrund inte egentligen ändrade något.

Får se om jag plockar upp det igen någon gång
när det ev. kommer nytt innehåll.

MEG
Medlem

Han har tydligen spelat ett annat Cyberpunk 2077, kan vi inte få det istället


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Han hyllar hur teamet skapade en "stor, levande, futuristisk" värld i och med Night City"

Undrar om vi spelare också kommer få se det någon gång.. .

Men seriöst så får såna uttalanden mig att tappa hoppet ännu mer om CD Project. Hur frånvarande kan han vara egentligen?

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Det problemet jag själv hade med Cyberpunk är ju främst att Keanu får ta så otroligt mycket plats medans dom originella karaktärerna får stå i manegen kratta mest, den där killen som du får lära känna i början är ju rätt skön ändå.

Exakt detta är ett stort problem i spelet, Johnny Silverhand (Keanu) tar enormt mycket plats i storyn och kastar sin skugga på allt och alla runt om. Det hjälper verkligen inte att han ser exakt ut som Keanu, det tar ner inlevelsen rejält. Vet inte om någon av de andra karaktärerna är modellerade efter sina röst skådisar men Keanu känner man igen oavsett var han är. Det räcker inte nog med att man som spelare känner sig som en sidokaraktär som inte alls har många fria val utan att det är bara han Johnny som drar storyn framåt och plågar en 24/7 genom hela spelet. Hade önskat att de gått en helt annan väg med storyn och inte gett honom allt för mycket plats i den.

Ser honom på ungefär samma nivå som malaria i FarCry 2, helt störande moment.

Medlem

Tror att han har rätt. PS5- och X-versionen kommer att sälja grymt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tja det är ju synd att de släppte spelet till de gamla konsolerna.

De skulle ju utvecklat och släppt spelet först till PC.

Sedan gjort ett nytt spel.

Medlem

Dom försökte göra för mkt på en gång, skulle ha börjat mindre och byggt på i uppföljare.

Medlem

Var pepp på det till en början men efter spektaklet till lansering så hoppar jag nog detta. Får se fram emot The Witcher 4 istället. Föredrar ju dessutom tredjepersonsvy.

Medlem

50% rea på steam nu. Jag köpte

Medlem

Väntar nog helst 1-2 år till innan jag eventuellt köper.

Medlem

Jag har spelat ett antal tiotals timmar av spelet efter det släpptes.
Spelet kändes inte färdigt så la det åt sidan till slut.
Spelet är inte dåligt men absolut inget 5/5 spel oavsett plattform, men kan även förstå att vissa kan tycka så. Spelet är mäktigt men för en spelveteran känns det lite tomt/livlöst på nå sätt.
Det är en illusion av interaktiv värld.

Jag hoppade aldrig på hypetåget så jag vet inte vad som tagits bort av det som lovats.
Spelet är inte i närheten av the witcher 3 tex, vilket jag och säkert många andra hoppades på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett av de bästa spelupplevelserna som jag haft. Nu väntar jag på ett DLC och en patch som fixar allt som är ofärdigt och buggigt med spelet. Sedan ska jag spela om det.

Inaktiv
Skrivet av Map-pen:

Ser honom på ungefär samma nivå som malaria i FarCry 2, helt störande moment.

Precis rätt beskrivning!

Tycker som många andra att staden mest kändes som en kuliss.
Storyn var väl 3/5. Johnny var jobbig.
Tycker spelet blir allt för hyllat för grafiken. Är det bara jag som tycker det ser för rent och platt ut.
Tänk er en PS2 cinematic fast med Raytracing.

Medlem

Kanske om 10 år när spelet är fixat av alla moddare.

Skrivet av Påskmust:

Spelet i sig är ju inte dåligt, det är bara inte alls vad dom försökte få oss att tro att det skulle vara. Om man inte var med och hörde allt marknadsföringssnack så har man nog en mycket bättre upplevelse med spelet.

Ett nytt No Man Sky?

Medlem
Skrivet av Xtermni:

Precis börjat spela om just detta spel.
Det är ändå ett riktigt bra spel, och roligt. Världen mäktig med sin horisontella uppbyggnad. Det enda jag saknar egentligen är att kunna nolla sina skill points för att bättre kunna testa olika egenskaper/spelsätt.

Det kan du ju i.o.m den senaste patchen. Även om det kostar dig creds i spelet att göra det.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Finns inte en chans att cyberpunk blir det vi alla önskade oss. Ett rollspel.
Det är en interaktiv sci-fi rulle på sin höjd med allt vad linjärt innebär.
Säkert kommer dom få bort buggar och putsa till det med tiden så att det blir en värdig Spelbar Johnny mnemonic.
Men det kommer aldrig bli ett rollspel hur mycket dom än försöker..

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Finns inte en chans att cyberpunk blir det vi alla önskade oss. Ett rollspel.
Det är en interaktiv sci-fi rulle på sin höjd med allt vad linjärt innebär.
Säkert kommer dom få bort buggar och putsa till det med tiden så att det blir en värdig Spelbar Johnny mnemonic.
Men det kommer aldrig bli ett rollspel hur mycket dom än försöker..

Linjärt? Är det CP du menar eller blandar du ihop något annat spel. Det var det jag hade att säga om det. Kommer inte besvära mig att titta på denna kommentarstråd igen. Tack och hej.

Medlem

Witcher 3 var ju långt från perfekt vid släpp. Mycket klagomål på nergraderad grafik etc från vad man tidigare hade visat upp.

Någon som vet om "next gen" uppdateringen kommer vara gratis för de som redan har spelet? Såg att det kostade 350 spänn nu till Xbox och de lär väl höja priset lagom till uppdateringen kommer.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Witcher 3 var ju långt från perfekt vid släpp. Mycket klagomål på nergraderad grafik etc från vad man tidigare hade visat upp.

Någon som vet om "next gen" uppdateringen kommer vara gratis för de som redan har spelet? Såg att det kostade 350 spänn nu till Xbox och de lär väl höja priset lagom till uppdateringen kommer.

350? Köpte det för 199kr i helgen på elgiganten till Xbox.

1 år+ av buggfixar plus den stundande next-gen/current-gen uppdateringen, då tänker jag att det bör vara spelbart. I all fall för 200 spänn.

Edit: Kollade igen och både elgiganten och media markt säljer det fortfarande för 199kr.

Medlem
Skrivet av Marooned:

350? Köpte det för 199kr i helgen på elgiganten till Xbox.

1 år+ av buggfixar plus den stundande next-gen/current-gen uppdateringen, då tänker jag att det bör vara spelbart. I all fall för 200 spänn.

Edit: Kollade igen och både elgiganten och media markt säljer det fortfarande för 199kr.

Cool men jag köper bara digitalt via Microsoft Store. Eller säljer de koder också?

Medlem

Fick inte spelet 5/5 och blev hyllat? Så jag antar att allt är frid och fröjd o h att han vet vad han pratar om...

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Cool men jag köper bara digitalt via Microsoft Store. Eller säljer de koder också?

Inte vad jag vet. Tänkte skriva det, men lät bli. Endast på skiva. Är också emot det, men nu när det var så jävla billigt tänkte jag att vafan. MS Store är för jävla dyra oftast dock. Köper mest från eneba.com

Medlem

Sitter och funderar på när det är dags att spela detta. Låter på den här tråden som man kan vänta nåt år till...

12
Skriv svar