Idag invigs gamingcentrat Space i Stockholm

Robot
Idag invigs gamingcentrat Space i Stockholm
Medlem
Medlem

Sjukt coolt men 50 kr i timmen är inte billigt. Undrar vad det är för utrustning dom har. Kommer i alla fall gå dit och kolla vid tillfälle.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sjukt coolt men 50 kr i timmen är inte billigt. Undrar vad det är för utrustning dom har. Kommer i alla fall gå dit och kolla vid tillfälle.

Var hittade du information om priser?

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sjukt coolt men 50 kr i timmen är inte billigt. Undrar vad det är för utrustning dom har. Kommer i alla fall gå dit och kolla vid tillfälle.

Är väl inte så farligt ändå kan jag tycka. 4 timmar för 200kr är väl ok?

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Är väl inte så farligt ändå kan jag tycka. 4 timmar för 200kr är väl ok?

Om man jämför med vad det kostar att spela Padel, Shuffleboard och bowling etc så är det billigt. Så för en vuxen publik så är det ett bra pris. Vill man locka kids så kanske det är för dyrt dock?


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Skribent

kul! jag lägger in den i artikeln. Tack!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan nått sånt här verkligen gå runt tänker jag.
Många somnförsökt genom åren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sjukt coolt men 50 kr i timmen är inte billigt. Undrar vad det är för utrustning dom har. Kommer i alla fall gå dit och kolla vid tillfälle.

GeForce 3800 FE i alla 400 burkar enligt SweClockers.

Spontant tycker jag att delen där man kan beställa in öl m.m. verkar trevlig. För 5-10 år sedan skulle jag gärna ha kört någon AW där. Nu är jag emellertid för gammal.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sjukt coolt men 50 kr i timmen är inte billigt.

Jaså? Jag tycker det låter riktigt billigt!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan nått sånt här verkligen gå runt tänker jag.
Många somnförsökt genom åren.

Kommer primärt vara kontorshotellet som drar runt stället. Oerhört populärt med co-working istället för att hyra en fast lokal som kostar multum i jämförelse.

Medlem

Jag gillar att det prismässigt ser ut att (prismässigt) vända sig till en "mognare" publik...vi som satt på Spelbörsen, Nine och senare Matrix. Kanske kunde ha något alternativ för den yngre publiken också, de som ändå inte får eller kan hantera öl än, för att inte exkludera dem? Vill lätt prova det med några kompisar...det svåraste blir ju så klart att hitta tid från familjen själv, och att synka det mellan alla andra kompisar som har samma problem för att hitta en tidpunkt där alla är friska.
Fan vad jag hatar att ha växt upp ibland

Skribent
Skrivet av Ender:

Jag gillar att det prismässigt ser ut att (prismässigt) vända sig till en "mognare" publik...vi som satt på Spelbörsen, Nine och senare Matrix. Kanske kunde ha något alternativ för den yngre publiken också, de som ändå inte får eller kan hantera öl än, för att inte exkludera dem? Vill lätt prova det med några kompisar...det svåraste blir ju så klart att hitta tid från familjen själv, och att synka det mellan alla andra kompisar som har samma problem för att hitta en tidpunkt där alla är friska.
Fan vad jag hatar att ha växt upp ibland

Som jag förstod det så är det bara på nedervåningen man får öla framför datorn. På övervåningen får du byta ut ölen mot jolt eller något för där är det alkoholförbud.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som jag förstod det så är det bara på nedervåningen man får öla framför datorn. På övervåningen får du byta ut ölen mot jolt eller något för där är det alkoholförbud.

Man får väl pendla

Men ett tillägg...hur kan något som borde vara en av Stockholms attraktivaste adresser för företag stå "öde" i över 10 år!? Det måste ju vara ett kapitalt misslyckande från någon sida. Är det för höga hyror, en marknadspolitik som totalhavererat, eller ligger det i vår slit och släng mentalitet där ett företag inte kan anpassa sig efter en fastighet utan att i princip riva den och bygga nytt först?

Misslyckande oavsett...bygg om det till hyresrätter om inte annat!

Skribent
Skrivet av Ender:

Man får väl pendla

Men ett tillägg...hur kan något som borde vara en av Stockholms attraktivaste adresser för företag stå "öde" i över 10 år!? Det måste ju vara ett kapitalt misslyckande från någon sida. Är det för höga hyror, en marknadspolitik som totalhavererat, eller ligger det i vår slit och släng mentalitet där ett företag inte kan anpassa sig efter en fastighet utan att i princip riva den och bygga nytt först?

Misslyckande oavsett...bygg om det till hyresrätter om inte annat!

Min gissning är hyrorna, vi har liknade problem här i Umeå. De öppnade ju en stor galleria här som i börjande hade massa affärer och restauranger, nu är det dock bara hälften kvar för att verksamheterna flyttar eller går under på grund av att det är för höga hyor gentemot intäkterna. Samtidigt förstår jag att fastigheten måste ta hyrorna för bygget var dyrt, men vi sitter ju i en tid är folk beställer saker på nätet istället för att gå i affärer. Du går på din höjd till en affär för att kolla produkten, sen går du hem och beställer. På så vis blir butiker bara dyra skyltfönster.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Min gissning är hyrorna, vi har liknade problem här i Umeå. De öppnade ju en stor galleria här som i börjande hade massa affärer och restauranger, nu är det dock bara hälften kvar för att verksamheterna flyttar eller går under på grund av att det är för höga hyor gentemot intäkterna. Samtidigt förstår jag att fastigheten måste ta hyrorna för bygget var dyrt, men vi sitter ju i en tid är folk beställer saker på nätet istället för att gå i affärer. Du går på din höjd till en affär för att kolla produkten, sen går du hem och beställer. På så vis blir butiker bara dyra skyltfönster.

Så sant, men det gäller ju gatuplanet, och på sin höjd våningen ovanför. Sedan måste det ju vara mer lönsamt att hyra ut lokaler än att låta dem stå tomma, fast just det sista är ju inte längre helt säkert heller då jag föreställer mig att spekulation och investeringar är "lönsammare" än egentlig nytta.
Viva la "marknad"

Inaktiv

Borde det inte stå "Idag invigs gamingcentrat Space i Stockholm", alltså med litet "g" då det inte heter Gamingcentrat Space utan Space?

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Borde det inte stå "Idag invigs gamingcentrat Space i Stockholm", alltså med litet "g" då det inte heter Gamingcentrat Space utan Space?

Det har du helt rätt i. Tack


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inget jag kommer besöka, jag har mitt eget gaming center hemma:D

Medlem
Skrivet av Ender:

Man får väl pendla

Men ett tillägg...hur kan något som borde vara en av Stockholms attraktivaste adresser för företag stå "öde" i över 10 år!? Det måste ju vara ett kapitalt misslyckande från någon sida. Är det för höga hyror, en marknadspolitik som totalhavererat, eller ligger det i vår slit och släng mentalitet där ett företag inte kan anpassa sig efter en fastighet utan att i princip riva den och bygga nytt först?

Misslyckande oavsett...bygg om det till hyresrätter om inte annat!

Det riktiga svaret om varför det är BÄTTRE rent finansiellt att INTE hyra ut är att värdet på byggnaden är direkt kopplat till priset på hyran, så sänker du hyran så sänker du priset på byggnaden vilket är specielt problematiskt om företagen som äger byggnaden vill låna pengar för andra projekt med byggnaden som säkerhet.

10 år är lite väl galet men så är läget på många andra tomma lokaler på populära gator som kan stå tomma under ett ex antal år.

Medlem

Grejen är, Om man inte är aktivt intresserad av gejming över lag.. så kommer detta projekt dö ut ganska snabbt. Hade hellre sett eldsjälarna som tog över IOS ( love u guys ) som jag hade en stor bit i att bygga upp från grunden, tagit ansvar över att styra det projektet... men.. vi får se. Älskar tanken att gejm ska vara en tillgång till alla, men. vi får se vart det leder.
/J

Medlem
Skrivet av Sidewinders:

Det riktiga svaret om varför det är BÄTTRE rent finansiellt att INTE hyra ut är att värdet på byggnaden är direkt kopplat till priset på hyran, så sänker du hyran så sänker du priset på byggnaden vilket är specielt problematiskt om företagen som äger byggnaden vill låna pengar för andra projekt med byggnaden som säkerhet.

10 år är lite väl galet men så är läget på många andra tomma lokaler på populära gator som kan stå tomma under ett ex antal år.

Även om ett par killgissningsinvändningar mot det du säger ploppar upp så bottnar det fortfarande i det jag sa innan...ett stort misslyckande. Jag kommer alltid ifrågasätta en "marknad" som enbart finns till för sig själv istället för åt dem som använder den.

Medlem

Lan-partyn har ju dessvärre minskat rejält då det nu endast är de stora drakarna kvar. Är väl inte så konstigt egentligen med tanke på hur enkelt det är att sitta hemma då alla har bra internet hemma. Sen har man blivit äldre förstås vilket gör att tid har blivit en mer bristande vara. Men visst saknar man de gamla tf och cs 1.6 lanen back in the days . Nu är ju annars utrustningen betydligt behändigare att frakta då man sliper de stora monitorerna (ja, som ni ser var det ett bra tag sedan jag var på lan).

Medlem
Skrivet av IMSG:

Var hittade du information om priser?

I en artikel på SVD

https://www.svd.se/vill-bli-e-sportens-nationalarena

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Min gissning är hyrorna, vi har liknade problem här i Umeå. De öppnade ju en stor galleria här som i börjande hade massa affärer och restauranger, nu är det dock bara hälften kvar för att verksamheterna flyttar eller går under på grund av att det är för höga hyor gentemot intäkterna. Samtidigt förstår jag att fastigheten måste ta hyrorna för bygget var dyrt, men vi sitter ju i en tid är folk beställer saker på nätet istället för att gå i affärer. Du går på din höjd till en affär för att kolla produkten, sen går du hem och beställer. På så vis blir butiker bara dyra skyltfönster.

Det här fenomenet finns i princip alla städer i landet just nu. Hyrorna är bara en liten del i det hela. Det finns städer som varit aggressiva med att få ner hyror för att värna sin centrumhandel men det har inte hjälpt.

Det stora problemet är att vi bygger handelsområden utanför städerna med stora plåtlador dit folk skall ta bilen istället sedan finns allt de behöver där. I början var det IKEA som startade konceptet genom att köpa massa extra land när de anlade nya varuhus utanför städer för att öppna kringverksamheter. Dessa områden har sedan vuxit enormt med IKEA som den stora magneten för trafik till områden. Till detta har stora ICA MAXI butiker lagts till som ytterligare dragplåster på många orter. Det har i förlängningen lett till en utarmning av centrumhandeln då verksamheter i centrum får slå igen. Finns sådana områden från både norr till söder nu. Exempel: Birsta Sundsvall, Väla Helsingborg, Kungens Kurva Huddinge, Storheden Luleå, Haparanda/Torneå Happaranda osv.

Koncepten har blivit måltavla för mycket kritik mot kommuner under senare år då det inte bara dödar centrum i städerna men att det också trycker ut en massa onödig biltrafik utanför städerna vilket är ett klimatproblem. Handel i centrum har inte samma påverkan.

phi
Medlem

När dessa ställen öppnar upp så ställer mig som vanligt frågan; vem är målgruppen egentligen?

Jag kan inte komma på en enda person som jag känner som skulle besöka ett sådant ställe och betala för att spela.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det här fenomenet finns i princip alla städer i landet just nu. Hyrorna är bara en liten del i det hela. Det finns städer som varit aggressiva med att få ner hyror för att värna sin centrumhandel men det har inte hjälpt.

Det stora problemet är att vi bygger handelsområden utanför städerna med stora plåtlador dit folk skall ta bilen istället sedan finns allt de behöver där. I början var det IKEA som startade konceptet genom att köpa massa extra land när de anlade nya varuhus utanför städer för att öppna kringverksamheter. Dessa områden har sedan vuxit enormt med IKEA som den stora magneten för trafik till områden. Till detta har stora ICA MAXI butiker lagts till som ytterligare dragplåster på många orter. Det har i förlängningen lett till en utarmning av centrumhandeln då verksamheter i centrum får slå igen. Finns sådana områden från både norr till söder nu. Exempel: Birsta Sundsvall, Väla Helsingborg, Kungens Kurva Huddinge, Storheden Luleå, Haparanda/Torneå Happaranda osv.

Koncepten har blivit måltavla för mycket kritik mot kommuner under senare år då det inte bara dödar centrum i städerna men att det också trycker ut en massa onödig biltrafik utanför städerna vilket är ett klimatproblem. Handel i centrum har inte samma påverkan.

Man kan vända på det resonemanget och säga att alla som inte bor i centrala delar av städer har fått det betydligt lättare, och smidigare, att ta sig till affärer.
Slippa krångla in i centrum och, oftast, betala höga parkeringsavgifter.
Samt smidigheten att ha olika aktörer samlade på ett ställe.
Och samtidigt minska trafiken i centrala delar.
Det hela är ett tveeggat svärd.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Det här fenomenet finns i princip alla städer i landet just nu. Hyrorna är bara en liten del i det hela. Det finns städer som varit aggressiva med att få ner hyror för att värna sin centrumhandel men det har inte hjälpt.

Det stora problemet är att vi bygger handelsområden utanför städerna med stora plåtlador dit folk skall ta bilen istället sedan finns allt de behöver där. I början var det IKEA som startade konceptet genom att köpa massa extra land när de anlade nya varuhus utanför städer för att öppna kringverksamheter. Dessa områden har sedan vuxit enormt med IKEA som den stora magneten för trafik till områden. Till detta har stora ICA MAXI butiker lagts till som ytterligare dragplåster på många orter. Det har i förlängningen lett till en utarmning av centrumhandeln då verksamheter i centrum får slå igen. Finns sådana områden från både norr till söder nu. Exempel: Birsta Sundsvall, Väla Helsingborg, Kungens Kurva Huddinge, Storheden Luleå, Haparanda/Torneå Happaranda osv.

Koncepten har blivit måltavla för mycket kritik mot kommuner under senare år då det inte bara dödar centrum i städerna men att det också trycker ut en massa onödig biltrafik utanför städerna vilket är ett klimatproblem. Handel i centrum har inte samma påverkan.

Det jag pratar om är just ett sådant handelsområde, Avion vid Ikea. Först dödades centrum för att handeln flyttades ut dit och nu dör affärerna där ute på Avion för att hyrorna är för dyra. Nu ska jag inte själv säga så mycket då jag är en av dem som handlar på nätet, men jag kan förstås ändå tycka synd om de små mer personliga butikerna som inte har en chans i dagens affärsklimat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av phi:

När dessa ställen öppnar upp så ställer mig som vanligt frågan; vem är målgruppen egentligen?

Jag kan inte komma på en enda person som jag känner som skulle besöka ett sådant ställe och betala för att spela.

Det undrar jag med. Om dom hade snordyra simracing-setups, VR osv så kan jag se en viss lockelse. Men det där är ju bara datorer med mus och tangentbord.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

12
Skriv svar