Halo Infinites multiplayer kommer få fler vapen tillagda över tid

Robot
Halo Infinites multiplayer kommer få fler vapen tillagda över tid
Medlem

Trodde staten jobbade på att få bort alla vapen 😉

Medlem

More guns, less MTX pl0x!

Skribent
Skrivet av baggso:

Trodde staten jobbade på att få bort alla vapen 😉

Beror på vilket land du bor i! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Spelet behöver mer game modes! Vart är king of the hill etc?

Medlem

Spelet behöver se till att du kan välja game mode och ta bort challenges som progression, kan vara det mest efterblivna jag sett.

Nu bannas man dessutom om man lämnar ett game mode man inte vill spela. Klart man vill spela det game mode man tycker är kul eller spela det man har en challenge. Riktigt bitter på så jävla usel mekanik. Kostar 20 kr att köpa en challenge re-roll.

Create a problem.
Sell the problem.

Helt klart synd för gameplay är riktigt roligt men resten suger stenhårt. Vissa banor är fan förjävla usla och vad är det för skit med vehicle drops? Helt uselt system det också.

edit: Customization suger stenhårt också

Skribent
Skrivet av Flugsaft:

Spelet behöver mer game modes! Vart är king of the hill etc?

Jag gissar att det kommer läggas till, det är ju en hel del saker som saknas i jämförelse med de äldre spelen. Lite tråkigt att det nästan alltid är så idag att spelen är en nedgradering från föregående spel i serierna. Men Halo bygger i alla fall på en solid spelmekanik i grunden och då förlåter jag lite att det saknas spellägen i början, plus att multiplayer är gratis. Värre är ju när spelet både är trasigt, saknar innehåll och säljs till fullpris *host* Battlefield 2042 *host*.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förstår inte riktigt all kritik bakom challenges och battle pass, stålarna måste rulla in på något sätt när dem släpper det gratis, och det är bara kosmetiska prylar som inte påverkar gameplay alls.

Medlem

Kanske bara jag som börjar bli gammal, orkade 2 rundor innan jag ledsnade. Kan väl iofs ha varit att jag inte gav det en chans nog, men känslan är typ "ännu ett CTF som gör ungefär det man gjort dom senaste 25 åren". Kan väl iofs bero på att jag nu har spelat multiplayer FPS sen Duke Nukem 3D, och börjat lessna överlag.

Unreal Tournament, Facing Worlds. Fan ryser ju i kroppen fortfarande när man tänker på den.
Men det är väl det som är grejen, om 20 år sitter folk där Halo Infinite var deras första CTF och ryser....

Medlem
Skrivet av whoo:

Kanske bara jag som börjar bli gammal, orkade 2 rundor innan jag ledsnade. Kan väl iofs ha varit att jag inte gav det en chans nog, men känslan är typ "ännu ett CTF som gör ungefär det man gjort dom senaste 25 åren". Kan väl iofs bero på att jag nu har spelat multiplayer FPS sen Duke Nukem 3D, och börjat lessna överlag.

Unreal Tournament, Facing Worlds. Fan ryser ju i kroppen fortfarande när man tänker på den.
Men det är väl det som är grejen, om 20 år sitter folk där Halo Infinite var deras första CTF och ryser....

Det är inte bara du. De första timmarna med Infinite var riktigt roliga, men efter ett tag började jag få en riktig déjà vu-känsla av att allting känns som att jag redan har spelat det förut! Det är inte mycket nytänk och innovation i spelet än så länge, men man kan ju hoppas att de lägger till något nytt så småningom!

Medlem

Ingen bryr sig om vapen. Vad folk bryr sig om är att få folk sluta crasha och ge folk grova leave penalties när dom löst crashproblem, hur det inte är nr ett på deras lista att fixa och hur det inte ännu blivit fixat är galenskap. Samt reconnect i ranked är ett måste.
50% av mina förluster är games som startar 3v4 eller någon som lämnar/crashar mid game. Det är OMÖJLIGT att vinna 3v4 i Dia/Onyx.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

Förstår inte riktigt all kritik bakom challenges och battle pass, stålarna måste rulla in på något sätt när dem släpper det gratis, och det är bara kosmetiska prylar som inte påverkar gameplay alls.

Det påverkar ju gameplay eftersom många vill låsa upp cosmetics och spelar bara för klara dom

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det påverkar ju gameplay eftersom många vill låsa upp cosmetics och spelar bara för klara dom

Tänker att man spelar ranked om man vill slippa det, med det sagt tycker jag de flesta challanges vävs in i gameplayet rätt okej. Aldrig att jag tänker på i en quickplay-match att mina teammates yrar runt bara för att klara en särskild challenge.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gissar att det kommer läggas till, det är ju en hel del saker som saknas i jämförelse med de äldre spelen. Lite tråkigt att det nästan alltid är så idag att spelen är en nedgradering från föregående spel i serierna. Men Halo bygger i alla fall på en solid spelmekanik i grunden och då förlåter jag lite att det saknas spellägen i början, plus att multiplayer är gratis. Värre är ju när spelet både är trasigt, saknar innehåll och säljs till fullpris *host* Battlefield 2042 *host*.

Hade varit rätt underhållande om ingen nämnde något förra året och de släppte Halo i samband med xbox series releasen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Går det att ändra färg på sin karaktär eller är det något man måste få via battlepass?

Spelade en local match med två kompisar och är lite tråkigt när alla är gråa. Man vill veta vem man ska börja döda

Medlem

Är multiplayern fortfarande beta eller har det haft release nu fattar inte riktigt hur spel släpps längre? Har laddat ner men är så trött på halvfabrikat så har väntat med att spela. Är det en färdig produkt nu så som det ska vara eller kommer det komma uppdateringar som fixar och donar?

Inaktiv
Skrivet av whoo:

Kanske bara jag som börjar bli gammal, orkade 2 rundor innan jag ledsnade.

Då är vi två. Funderade också på om jag bara börjar bli för gammal för att njuta av sånahär spel.
Känns som jag blivit extremt mycket mer kräsen sen jag fyllt 30 haha

Medlem
Skrivet av jehuty:

Går det att ändra färg på sin karaktär eller är det något man måste få via battlepass?

Spelade en local match med två kompisar och är lite tråkigt när alla är gråa. Man vill veta vem man ska börja döda

Ja du kan customiza och låser upp. Tror du har 4 färger som grundfärger, grå, grön, blå och röd. Gå ut till första menyn tror jag det är.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ja du kan customiza och låser upp. Tror du har 4 färger som grundfärger, grå, grön, blå och röd. Gå ut till första menyn tror jag det är.

Tack! Ska kolla upp det.

Skribent
Skrivet av Rhymst:

Är multiplayern fortfarande beta eller har det haft release nu fattar inte riktigt hur spel släpps längre? Har laddat ner men är så trött på halvfabrikat så har väntat med att spela. Är det en färdig produkt nu så som det ska vara eller kommer det komma uppdateringar som fixar och donar?

Grunden är färdig skulle jag säga, själva spelmekaniken sitter som en smäck (om man gillar old school FPS). Sen saknas det lite spellägen och annat, men det läggs till över tid. Spelet är dock inte trasigt eller obalanserat på något vis (enligt min åsikt).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

De får gärna fixa det konstanta kraschandet på PC.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Synd att det inte finns något bättre system för progression. Men spelet är fantastiskt och har spelat många kvällar med vänner.

Skribent
Skrivet av Lirilesh:

Synd att det inte finns något bättre system för progression. Men spelet är fantastiskt och har spelat många kvällar med vänner.

Jag har känt nu när jag spelat rätt många matcher att jag faktiskt skiter i progression. Det är skönt att det är så avskalat, på samma vis som Quake och Unreal var back in the days, ingen brydde sig om levlar och nya hattar. Allt handlade bara om att köra en till match för att det var kul.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aa han kan ju ta bort alien pistolen som skjuter spikar. Fyfan vad broken!!

Medlem
Skrivet av jehuty:

Går det att ändra färg på sin karaktär eller är det något man måste få via battlepass?

Spelade en local match med två kompisar och är lite tråkigt när alla är gråa. Man vill veta vem man ska börja döda

Ja det går även utan battle pass. Däremot är det kanske 7 olika färger att välja mellan bara. Ganska lätt och hitta om du kollar runt lite i menyerna.. "Customise armor" eller liknande tror jag det heter

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Är multiplayern fortfarande beta eller har det haft release nu fattar inte riktigt hur spel släpps längre? Har laddat ner men är så trött på halvfabrikat så har väntat med att spela. Är det en färdig produkt nu så som det ska vara eller kommer det komma uppdateringar som fixar och donar?

På pappret är det beta. Officiellt hoppar den ur betan 8e Dec tänker jag mig när singeplayer släpps. Spelet körs som det vore release nu däremot. Dom har justerat battlepass progression hitills bara. Om du bryr dig om battlepass och dess progression så är du klok i att starta upp det och kötta nu för är nån limited samurai event några dagar till (kommer tillbaka typ 3 gånger till under första säsongen).

TLDR: På pappret är det beta men det körs och behandlas som det vore release

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag har känt nu när jag spelat rätt många matcher att jag faktiskt skiter i progression. Det är skönt att det är så avskalat, på samma vis som Quake och Unreal var back in the days, ingen brydde sig om levlar och nya hattar. Allt handlade bara om att köra en till match för att det var kul.

Jag håller med.
Känns väldigt enkelt o avskalat vilket passar mig.
Har aldrig spelat Halo men HI i MP känns ju jäkligt bra. Jag saknar fler banor. Vapnenena tycker jag ör svåra att lära sig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Jag läste att det var om tre månader, det kanske någon redan har nämnt, ang. vapen alltså.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar