Idag invigs gamingcentrat Space i Stockholm

Medlem

Så man beställer mat och dryck till skrivbordet. Kommer säkert vara jättefräscht om ett par veckor alltså oavsett hur mycket dom städar. Kanske dröjer ett par månader...

Medlem

Jag hoppas på att de satsar på spel som kultur också, dvs allt runt omkring spelandet, så som diskussionforum om olika ämnen, spel-relaterad konst (skapa, ställa ut, diskutera, sälja), spel-relaterad merch (dvs en affär), cosplay, presentationer och visningar av indiespelskapare (och stora spelskapare) som kan visa och berätta om sina spel. Det sistnämnda upplevde jag några gånger då jag bodde i England för några år sedan; fanns ett ställe där de hade ett event en gång i månaden, där stora och små spelskapare (mest lokala förmågor) fick visa upp sina verk, publiken fick testa, ställa frågor osv. Finns ju även forskning om spel, olika aspekter, allt från hälsa, till hur spel fungerar, tekniska aspekter osv. Detta borde också finnas med.

Just nu låter det mest som en plats att spela på, och som många har sagt, det gör de flesta nu förtiden hemma, så jag hoppas de satsar på andra saker/vinklar runt spel också.

Men roligt i alla fall; hoppas det blir ett riktigt spelcentrum!

Medlem

Tja, utbudet på spel var väl helt okej... Men som sagt, vem kommer vilja spela där? 50kr/timmen är ju inte så farligt, men ponera att de som går dit är 13-18 år... dessa personer har väl inte världens bästa budget kanske.,

Medlem
Skrivet av shelter:

Tja, utbudet på spel var väl helt okej... Men som sagt, vem kommer vilja spela där? 50kr/timmen är ju inte så farligt, men ponera att de som går dit är 13-18 år... dessa personer har väl inte världens bästa budget kanske.,

Å andra sidan är det väl i samma prisnivå som bio. Och det är ju nått tonåringar går på en del.

Skribent
Skrivet av shelter:

Tja, utbudet på spel var väl helt okej... Men som sagt, vem kommer vilja spela där? 50kr/timmen är ju inte så farligt, men ponera att de som går dit är 13-18 år... dessa personer har väl inte världens bästa budget kanske.,

Allt handlar om prioriteringar, kidsen lyckas ju ändå köpa mikrotransaktioner i FIFA för några 100 i månaden. Pitchar de för sina föräldrar att de ska "ut" med kompisarna och behöver en 100-lapp. Jag tror inte det blir så svårövertygat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Var där på invigningen med döttrarna. Mycket fräsh och snyggt uppbyggt ställe. Sköna stolar och bra uppriggat.
Men. det var otroligt mycket strul mjukvarumässigt. Stackars personal.
Dom kämpade på.

Dom var inte riktigt klara kan man säga innan invigningen. 99% av spelen som var installerade på datorer behövde du äga själv för att kunna spela.
Den sista 1%. Steam loggades ut. så fick man vänta på personal.
Datorn hängde sig vid uppstart. Vilket betydde omstart, och vänta på personal.
Steam loggades in. Men sedan behövde man vänta på personal för att få authentic koden.
Av dom tre timmar jag var där med familjen. Gick vi runt ca 1 timme. Satt framför datorn 2. Men lyckades på bara spela ca 20 minuter.
Döttrarna var så klart även besvikna då dom ville spela Minecraft. Men eftersom det krävdes att du ägde spelet själv. Java edition. Och jag äger windows 10 versionen. Så kunde vi inte spela det heller liksom många andra spel som man inte ägde.

CSGO kunde man spela utan att äga. Men klienten gick inte uppdatera så det gick inte spela online.

Men det blir nog bra tillslut när dom fått ordning på allt.
All kärlek till personalen som var trevliga och försökte hjälpa till trots alla drog i dom

Medlem

50 spänn är rätt jävla dyrt alltså, om datorena kostar 25 lax styck så har dom ju tjänat in det på bara 500 timmar


signatur

//monster

Medlem

Vad gnäller folk om? Priserna är ok.

Halva Stockholm betalar 250-350 kr för att spela padel en timme.

Medlem

Ser onekligen häftigt ut.
Hoppas på det går bra för de.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Lan-partyn har ju dessvärre minskat rejält då det nu endast är de stora drakarna kvar. Är väl inte så konstigt egentligen med tanke på hur enkelt det är att sitta hemma då alla har bra internet hemma. Sen har man blivit äldre förstås vilket gör att tid har blivit en mer bristande vara. Men visst saknar man de gamla tf och cs 1.6 lanen back in the days . Nu är ju annars utrustningen betydligt behändigare att frakta då man sliper de stora monitorerna (ja, som ni ser var det ett bra tag sedan jag var på lan).

å andra sigdan vart ska dom som är nya gamers hitta en budget att bygga en vettig pc? har som grund haft att man får en bra gamingdator (utan tillbehör) för 10k , fan 10k räcker inte så värst långt längre.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

å andra sigdan vart ska dom som är nya gamers hitta en budget att bygga en vettig pc? har som grund haft att man får en bra gamingdator (utan tillbehör) för 10k , fan 10k räcker inte så värst långt längre.

Det är väl sant men det är väl inte helt omöjligt att det börjas spela på en gemensam familjedator och sedan skaffa en egen när barnet blir äldre. Behöver inte vara den senaste burken då många spel som yngre spelar flyter på bra på äldre datorer. Jag hoppas förstås att det går bra för stället. Sedan får väl de yngre barnen "ärva" dator från familjen/de äldre syskonen då det uppgraderas. Ett barn behöver inte en dator för 10k +. Det räcker med en billigare dator/laptop , sen går det utmärkt med tangentbord och mus för ett par 100 lappar, detta för att undvika att köpa dyrt nytt då barn har en tendens att ha sönder grejer . Sen är det förstås en ekonomisk och behov fråga om när barnet/barnen behöver ha nya datorer . Så familjer får göra upp en budget som passar. Att uppdatera varje år lär inte fungera för merparten.

Redaktör
Skrivet av monsterbenke:

50 spänn är rätt jävla dyrt alltså, om datorena kostar 25 lax styck så har dom ju tjänat in det på bara 500 timmar

Jag tycker det låter väldigt billigt (men har inte koll på vad konkurrenterna tar). T.ex. biljard, shuffleboard och bowling brukar kosta mer. Sen har företag utgifter som hyra och personal så alla pengar som kommer in betalar inte av datorerna.


signatur
Medlem

Gaming Center
400 st datorplatser...

Såååå, kommer det bli krav på Vaccinpass för ungdomar och vuxna besökare nu på Onsdag?

I personlig tanke tycker jag det låter jättekul och bra initiativ. Men tror det
kommer begränsas en del pg.a den lokation. Mitt i j*vla stan där allt är som värst, te.x bara utanför byggnaden (plattan) är ju en öppen knarkförsäljningsyta.
Hade hellre sett typ en stor byggnad i Gullmars eller Solna där åtkomst är större både för vuxna och ungdomar.


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem
Skrivet av snights:

Var där på invigningen med döttrarna. Mycket fräsh och snyggt uppbyggt ställe. Sköna stolar och bra uppriggat.
Men. det var otroligt mycket strul mjukvarumässigt. Stackars personal.
Dom kämpade på.

Dom var inte riktigt klara kan man säga innan invigningen. 99% av spelen som var installerade på datorer behövde du äga själv för att kunna spela.
Den sista 1%. Steam loggades ut. så fick man vänta på personal.
Datorn hängde sig vid uppstart. Vilket betydde omstart, och vänta på personal.
Steam loggades in. Men sedan behövde man vänta på personal för att få authentic koden.
Av dom tre timmar jag var där med familjen. Gick vi runt ca 1 timme. Satt framför datorn 2. Men lyckades på bara spela ca 20 minuter.
Döttrarna var så klart även besvikna då dom ville spela Minecraft. Men eftersom det krävdes att du ägde spelet själv. Java edition. Och jag äger windows 10 versionen. Så kunde vi inte spela det heller liksom många andra spel som man inte ägde.

CSGO kunde man spela utan att äga. Men klienten gick inte uppdatera så det gick inte spela online.

Men det blir nog bra tillslut när dom fått ordning på allt.
All kärlek till personalen som var trevliga och försökte hjälpa till trots alla drog i dom

What?! Måste man äga spelet för att få spela det där ? Det var då det dummaste. Ungefär som man måste äga en film för att få se den på bio. Tänk om det var likadant på spel-"restauranger" såsom Kappa bar...

Hoppas verkligen detta krav tas bort, annars kommer det stänga ute många som kanske inte spelar mycket (eller inte alls) hemma, men vill göra lite skoj AW med kompisarna. "Näe, tyvärr, vi kan bara spela sånt vi äger hemma..."

Sen att det var problem med tekniken det är tyvärr en klassiker i sådana här sammanhang. Gissar att det inte gjort någon "stress-test" med 100-tals personer

Medlem
Skrivet av waeress:

Å andra sidan är det väl i samma prisnivå som bio. Och det är ju nått tonåringar går på en del.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Allt handlar om prioriteringar, kidsen lyckas ju ändå köpa mikrotransaktioner i FIFA för några 100 i månaden. Pitchar de för sina föräldrar att de ska "ut" med kompisarna och behöver en 100-lapp. Jag tror inte det blir så svårövertygat.

Jo sant, men grejen är väl att runt 4 timmar är ju inte speciellt mycket i spelsammanhang. Jag tror ju inte dom nöjer sig med det.
Spelar dom för 200 kr varje vecka så är man ju uppe i c:a 10 000 kr på ett år , det får man ju en hyfsad dator för som räcker åt causal kids, bättre att lägga pengarna där---

Medlem
Skrivet av snights:

Var där på invigningen med döttrarna. Mycket fräsh och snyggt uppbyggt ställe. Sköna stolar och bra uppriggat.
Men. det var otroligt mycket strul mjukvarumässigt. Stackars personal.
Dom kämpade på.

Dom var inte riktigt klara kan man säga innan invigningen. 99% av spelen som var installerade på datorer behövde du äga själv för att kunna spela.
Den sista 1%. Steam loggades ut. så fick man vänta på personal.

Kortade ner ditt svar lite.
Vissa inkörningsproblem får man ju räkna med men det där lät ju inte jättebra. Fast jag funderade på det, hur löser dom kontoknytna spel, alla spel idag är ju det.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

50 spänn är rätt jävla dyrt alltså, om datorena kostar 25 lax styck så har dom ju tjänat in det på bara 500 timmar

Tur då att löner, el, lokaler, försäkringar, städning, värme, vatten, bredband, larm och allt annat är gratis samt att det inte är någon som helst skadegörelse och inga stölder på detta stället.... Då blir det ju 100% vinst när datorerna väl är betalda.

Du har (som många andra) missat några detaljer som kostar pengar när man driver företag.

Medlem
Skrivet av brewitz:

Tur då att löner, el, lokaler, försäkringar, städning, värme, vatten, bredband, larm och allt annat är gratis samt att det inte är någon som helst skadegörelse och inga stölder på detta stället.... Då blir det ju 100% vinst när datorerna väl är betalda.

Du har (som många andra) missat några detaljer som kostar pengar när man driver företag.

Jag är lite sen här. Men det var bara så kul, att även du missade den värsta posten. Den satans skatten! Går det lite bra ett tag, så ska staten ha en bit av vinsten också. Och dom är inte blyga! 💩

12
Skriv svar