Steam har slagit rekord i samtidiga användare

Robot
Steam har slagit rekord i samtidiga användare

Över 27 miljoner personer var online samtidigt.

#Steam


Medlem

Jag var nog en av dem i statistiken... Men satt mest och gick över min Wishlist och "fyndade" lite på rean...
Stort bibliotek blev större 😳

Medlem

Roligt att ett nischat spel frpn förhållandevis liten stuudio som farming simulator har fler spelare än AAA spel Battlefield 2042
Nått som säkert ibte kommer vara så i längden men iaf inledningsvis.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Roligt att ett nischat spel frpn förhållandevis liten stuudio som farming simulator har fler spelare än AAA spel Battlefield 2042
Nått som säkert ibte kommer vara så i längden men iaf inledningsvis.

Jag älskar spel ibland. Ingen väljer mellan att se en Marvelfilm eller en film gjord av en ensam skapare när de går på bio, men att välja mellan att spela Battlefront 2 eller Stardew Valley är ett helt normalt val. Måste jag välja så väljer jag Banished, skapat av en person tror jag, framför Simcity 2013 trotts att den senare antagligen hade åtminstone hundratals personer som jobbade på den.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag älskar spel ibland. Ingen väljer mellan att se en Marvelfilm eller en film gjord av en ensam skapare när de går på bio, men att välja mellan att spela Battlefront 2 eller Stardew Valley är ett helt normalt val. Måste jag välja så väljer jag Banished, skapat av en person tror jag, framför Simcity 2013 trotts att den senare antagligen hade åtminstone hundratals personer som jobbade på den.

Ja jag instämmer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag älskar spel ibland. Ingen väljer mellan att se en Marvelfilm eller en film gjord av en ensam skapare när de går på bio, men att välja mellan att spela Battlefront 2 eller Stardew Valley är ett helt normalt val. Måste jag välja så väljer jag Banished, skapat av en person tror jag, framför Simcity 2013 trotts att den senare antagligen hade åtminstone hundratals personer som jobbade på den.

Jo, och lite av tjusningen med Steam, att det finns så många små "Goldnuggets" att titta på. Spelen du listade har ju dock underhållningsvärde som de flesta AA och AAA spel (om inte mer), men finns ju även de som är korta och löses på en dag eller så.

Banished är så fint spel!

Medlem

Jag är typ alltid online på steam när datorn är ingång, men spelar inte...

1
Skriv svar