Halo Infinite – Xbox-folket vill slippa pc-spelarna

Robot
Halo Infinite – Xbox-folket vill slippa pc-spelarna
Medlem

Detta måste ske, blir väldigt frustrerande annars.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är det inte vissa tomtar som kör med auto aim på konsol också? men då behövs det ju i och för sig hårdvara att koppla mellan kontroll och konsol, så är väl färre antar jag. Men är ju helt klart en av fördelarna med stängd plattform.

Medlem

Kan bara hålla med trots att PC är primära plattformen för egen del. Dessa förbannade fuskare är en stor börda, och talanglösa idioter.

Medlem
Skrivet av xdrive:

Är det inte vissa tomtar som kör med auto aim på konsol också? men då behövs det ju i och för sig hårdvara att koppla mellan kontroll och konsol, så är väl färre antar jag. Men är ju helt klart en av fördelarna med stängd plattform.

Finns gott om regelrätta fusk till konsol också. I alla fall om man googlar lite snabbt.
Verkar vara ganska fuskfritt på Series X och PS5 dock.

Medlem

Största fusket är väl att vi PC spelare kan vända om mycket snabbare än konsol spelarna.

Skämt åsido, nej fuskare i MP är det värsta som finns. Att de ens får glädje utav det är bortom mitt förstånd. En sak att fuska i single-player än att fuska i MP. Bannhammaren borde användas oftare.

Medlem

Blir de som blir påkommna med att fuska avstängd på livstid från ett spel eller tjänst? Men de gör väl bara ett nytt konto kanske?

Medlem
Skrivet av xdrive:

Är det inte vissa tomtar som kör med auto aim på konsol också? men då behövs det ju i och för sig hårdvara att koppla mellan kontroll och konsol, så är väl färre antar jag. Men är ju helt klart en av fördelarna med stängd plattform.

Jo, men dom är nog få. Svårt att sia om siffror när det inte finns någon undersökning på det. Men man kan ju sia lite själv. Det du pratar om kostar ju en del, runt tusenlappen och måste oftast beställas från USA eller England vilket resulterar i moms+skatt osv på själva priset.

Med andra ord, det är en ganska krånglig historia, i alla fall för oss boendes utanför dessa två länder. Något många fuskare verkar ha gemensamt är att det ska vara gratis. Man fuskar mestadels i gratisspel och installerar fusk som är gratis.

Så, ingen förnekar nog att dom inte finns till konsoler. Men procentuellt är dom nog mycket få jämfört med PC. Därav håller jag med personligen att alla spel bör ha cross-play osv. Men med möjligheten att konsolspelare kan stänga av så att man enbart möter konsolspelare om man så vill.

Medlem

Microsoft/Xbox är inte dumma. De kommer att komma på dem som fuskar och deras datorer och deras konto kommer att bli avstängda. Dyr hobby om man fuskar. Några har ju till och med postat det på twitter, Instagram och Facebook. Det kommer att komma en banhammer.

Skribent
Skrivet av BooliBoo:

Blir de som blir påkommna med att fuska avstängd på livstid från ett spel eller tjänst? Men de gör väl bara ett nytt konto kanske?

Om det är på konsol kan säkert MS banna hela konsolen som de gjorde med 360 och de som piratade spel. Men PC är det nog svårare?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Håller med. Detta måste finnas som ett alternativ!

Medlem
Skrivet av xdrive:

Är det inte vissa tomtar som kör med auto aim på konsol också? men då behövs det ju i och för sig hårdvara att koppla mellan kontroll och konsol, så är väl färre antar jag. Men är ju helt klart en av fördelarna med stängd plattform.

Att spela på konsol är auto aim i dagens läge. All jäkla aim assist och skit som allt folk använder online.

Medlem

The feeling is mutual. Kan gott klara mig utan XBOX nissar som springer runt med gudomlig aim assist.

Inaktiv

Det ska redan gå att stänga av crossplay. Men man måste göra det från menyerna i xboxen.

https://gamertweak.com/halo-infinite-turn-off-crossplay/

Medlem

Förlåt att jag frågar men har jag någon auto aim när jag spelar på Series X? Är det alltid så för det är "svårare" med kotroll?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Förlåt att jag frågar men har jag någon auto aim när jag spelar på Series X? Är det alltid så för det är "svårare" med kotroll?

Det är en aim assist på konsol

Geeks Gaming

Jag vill skippa spela med folk på console.

Plus hit reggen i spelet är horribel!!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om det är på konsol kan säkert MS banna hela konsolen som de gjorde med 360 och de som piratade spel. Men PC är det nog svårare?

Går det att spoofa en hel PC går det antagligen att spoofa konsolens ID också tyvärr.
Är nog lättare att gömma en aimbot när alla har aimbot lite i form av aim assist.

Medlem

Jag håller med, blev ändå glad när jag fick veta att det skulle finnas separerade queues för Ranked men om man vill köra full squad är det enbart Crossplay vilket jag tycker är på lik linje med vad Valorant försökte med.

Själv spelar jag på PC och de fuskare jag stött på har hittills visat sig vara ruskigt dåliga, även med aimbot/wallhack...

Antar att vi kommer få veta hur de kommer tackla dessa problemen snart, de har varit lyhörda och ganska snabba med att lösa det som kritiserats!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag vill skippa spela med folk på console.

Plus hit reggen i spelet är horribel!!

https://www.youtube.com/watch?v=4S2Fz1qzPUo&t=95s

Vilken ping ligger du på? Du kan själv ändra vilka servrar du vill spela på, har själv gjort detta så man märker av stor skillnad från 100+ ping och 30 ping :]

https://steamsplay.com/halo-infinite-how-to-select-better-ser...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Geeks Gaming
Skrivet av unforg0tten:

Vilken ping ligger du på? Du kan själv ändra vilka servrar du vill spela på, har själv gjort detta så man märker av stor skillnad från 100+ ping och 30 ping :]

https://steamsplay.com/halo-infinite-how-to-select-better-ser...

Ligger under 20. Men de kvittar. Där är något massivt fel med de. Skott reggas inte. Dör runt hörn. Antagligen packet dump då man kan ta extremt mycket skada helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om det är på konsol kan säkert MS banna hela konsolen som de gjorde med 360 och de som piratade spel. Men PC är det nog svårare?

Då får vi hoppas MS bannar hela konsolen för dem.

Avstängd

Aja, har ändå spelat 15h mp, så är nöjd som det är. Kommer ändå inte spela mer Halo mp.

1
Skriv svar