Farming Simulator 22 spöar Battlefield 2042 på Steam

Robot
Farming Simulator 22 spöar Battlefield 2042 på Steam

Gödselspridaren är starkare än svärdet.

#battlefield-2042, #farming-simulator-22


Medlem

Folk har redan tröttnat på Buggfield...

Medlem

haha stor humor

Medlem
Skrivet av Jozo:

Folk har redan tröttnat på Buggfield...

100kr billigare på Greenmangaming, det är Origin kod.. så tror väldigt många spelar därifrån.

Medlem

Lustigt att alla tror att folk spelar allting på steam.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming
Skrivet av Jozo:

Folk har redan tröttnat på Buggfield...

Har bara spelat någon timme. Men har själv tröttnat. Inte för buggar men för att gameplayet är extremt dåligt och så himla långt ifrån vad som gör Battlefield just Battlefield.

Medlem

Rubrik: Farming Simulator spöar Battlefield på Steam

~10år sedan: 1:a April

Idag: Suck ja det förvånar mig inte :/

Redaktör
Skrivet av Vileoxe:

Lustigt att alla tror att folk spelar allting på steam.

Mja. Steam är ju stort så många hänger där. Men här är det möjligheten att jämföra som gör det intressant, det går ju inte på andra ställen.


signatur
Medlem

Eftersom farming simulator också går att köpa på andra plattformar och även fysiskt så är det en rättvis jämförelse.

Jag som gammal BF räv spelar tom hellre FS22 än BF2042


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Kommer Activision någonsin lägga ned CoD och kommer EA någonsin lägga ned Battlefield? De tittar väl på siffrorna varje år och ser att det lönar sig tyvärr eller vad tror ni?

KoP
Medlem
Skrivet av Jozo:

Folk har redan tröttnat på Buggfield...

Farming Sim 22 är dock värre om man väljer att spela det i MP. Jag och en polare skulle lira det igår (på Xbox) men vi lyckades aldrig connecta och spela gemensamt på en karta, och när det väl funkar så kan vi lira 30-60 min. innan någon utav oss alltid blir disconnectad, så vi gav upp och lirade Forza Horizon 5 ihop istället. (ಥ_ಥ)

Skrivet av Espresso_Bengt:

Kommer Activision någonsin lägga ned CoD och kommer EA någonsin lägga ned Battlefield? De tittar väl på siffrorna varje år och ser att det lönar sig tyvärr eller vad tror ni?

Det är väl klart att det lönar sig?
De här bolagen är ju knappast rädda för att sätta kniven i spelserier som inte är lönsamma.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tycker det är meningslöst att jämföra siffror på det här viset. Som redan nämnt, så finns både Farming Simulator och 2042 på andra plattformar utöver just Steam. Sen kan jag tänka mig att många väljer att köpa 2042 direkt från Origin (eller åtminstone en Origin key från nån gråzon-hemsida). Halvt meningslöst att köpa spel på Steam, som ändå kräver Origin för att starta spelet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Skrivet av hannes.theorell:

Det är väl klart att det lönar sig?
De här bolagen är ju knappast rädda för att sätta kniven i spelserier som inte är lönsamma.

Det är lite som i ett avsnitt av South Park när Walmart etablerar sig i staden och ungarna ger sig ut för att få det nedlagt. Efter en massa äventyr och fighting kommer de till hjärtat av Walmart butiken där det inuti ett skåp skall finnas lösningen till att stänga av Walmart monstret (figurativt menat). Kyle öppnar skåpet och där sitter en spegel

Skribent

Farming Simulator tas ju ofta upp som ett skämt, men man ska inte underskatta spelets community och hur populärt det faktiskt är. Spelet har ju för bövelen en egen Farm-con och e-sportsgren. Fick ju recensera en av delarna för Loading och det var när jag gjorde lite efterforskning som jag började fatta hur stort spelet faktiskt är.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så BF2042 har tappat 50% av sina spelare sen release, lär ju inte bli bättre när den nya Warzone kartan släpps, Fortnite släpper nytt kapitel och Halo har sin SP kampanj runt hörnet, ser inte ljust ut.

Medlem

Av alla kompisar jag lirat BF2042 så är det endast 2 av 9 som har det på Steam.
Men spelet har säkert ändå tappat 50% av spelarna sedan release.

Medlem

Jag har försökt spela klart mina 10 timmar trial av 2042 men det går så jäkla dåligt för mig. Har skaffat nya COD och Halo istället och båda spelen passar mig perfekt.
Jag kan tänka mig att försöka med BF igen nästa år.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eftersom farming simulator också går att köpa på andra plattformar och även fysiskt så är det en rättvis jämförelse.

Jag som gammal BF räv spelar tom hellre FS22 än BF2042

Tror fortfarande det är en lite skev jämförelse eftersom du får BF2042 Ultimate med EA Play Pro via Origin. Väldigt många som slänger 150 kr för att spela en månad när det kommer ett nytt EA-spel istället för att betala 700 kr på Steam, eller vad det nu kostar.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror fortfarande det är en lite skev jämförelse eftersom du får BF2042 Ultimate med EA Play Pro via Origin. Väldigt många som slänger 150 kr för att spela en månad när det kommer ett nytt EA-spel istället för att betala 700 kr på Steam, eller vad det nu kostar.

Så ör det nog mem endå kul att tänka tanken att fler är ute och kör tröskor på fälten än är ute på stridsfälten


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så ör det nog mem endå kul att tänka tanken att fler är ute och kör tröskor på fälten än är ute på stridsfälten

Fight for a better tomorrow, så att säga

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Fight for a better tomorrow, så att säga

Ja precis, det är tom i tiden nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tänk att slå ihop spelen och ha 128 spelare på en karta där man ska lyckas skörda så mycket hö som möjligt samtidigt som man måste ha ihjäl konkurrerande bönder. Undrar om det hade slagit båda spelen i popularitet?


signatur

PSN: OAKTHYR

Frilansare

Kul det där hur två rejält buggiga spel kan få så olika mottagande

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kul det där hur två rejält buggiga spel kan få så olika mottagande

FS22 är inte så buggigt i SP, så hade BF2042 haft SP kanske det mottagits bättre med mindre buggar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Frilansare
Skrivet av Molotov:

FS22 är inte så buggigt i SP, så hade BF2042 haft SP kanske det mottagits bättre med mindre buggar

Aight, har bara läst recensionerna.

Medlem

FS22 är rejält buggigt, även i SP. Men följer man forum och liknande så är det ganska enkelt att arbeta runt dem. Men det är inte så många spelförstörande buggar i SP.

Medlem
Skrivet av Nasder:

FS22 är rejält buggigt, även i SP. Men följer man forum och liknande så är det ganska enkelt att arbeta runt dem. Men det är inte så många spelförstörande buggar i SP.

Det stämmer nog, jag fick bukt på problemet med ghostingen och hack. Nå andra buggar har jag inte råkat ut för tror jag.
Nu har jag inte provat varenda maskin och arbetssätt ännu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Aight, har bara läst recensionerna.

Pfffft. Tror minsann att du snittat 13 timmar per dygn ute på fälten. Du törs bara inte erkänna det.

Skribent
Skrivet av KoP:

Farming Sim 22 är dock värre om man väljer att spela det i MP. Jag och en polare skulle lira det igår (på Xbox) men vi lyckades aldrig connecta och spela gemensamt på en karta, och när det väl funkar så kan vi lira 30-60 min. innan någon utav oss alltid blir disconnectad, så vi gav upp och lirade Forza Horizon 5 ihop istället. (ಥ_ಥ)

Tror vi får bena ut det här och vara tydliga.

Nytt sätt att skriva om spelen:

Buggfield 22
Buggfield 2042

Skrivet av Nasder:

FS22 är rejält buggigt, även i SP. Men följer man forum och liknande så är det ganska enkelt att arbeta runt dem. Men det är inte så många spelförstörande buggar i SP.

Tycker jag upptäcker nya buggar hela tiden, men så länge man inte vill köra missions funkar det ju bra. Eller ja, plog och gödsel funkar ju finemang. Stör mig dock på pallhantering, pallar som innehåller tonvis med material flyger som om de vore fjäderlätta.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar