Farming Simulator 22 spöar Battlefield 2042 på Steam

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Tycker jag upptäcker nya buggar hela tiden, men så länge man inte vill köra missions funkar det ju bra. Eller ja, plog och gödsel funkar ju finemang. Stör mig dock på pallhantering, pallar som innehåller tonvis med material flyger som om de vore fjäderlätta.

Har själv inte börjat med sådant som genererar pallar än, för det är en av sakerna som rapporteras om i forum som skapar problem. Hoppas det kommer någon patch innan jag når dit själv. Allt från att de är lite huller och buller samt fastnar under marken. Har dock inga problem med de "pallar" man får när man köper saker i butiken. De är schyssta att ha att göra med.

Mission buggarna kan man ta sig runt genom att ändra i missions.xml men det kräver att man vet vad man ska leta efter och ändra. i SP är det ganska enkelt att spara, stänga ner spelet, ändra i xml filen och starta upp spelet igen. Det är inte idealt, men det är en workaround för harvest uppdrag som kräver att man lossar mer än vad fältet ger.

Enda mission buggen som inte går att lösa är, osäker på om det är potatis eller sockerbetor, då man får fel släp. Man kan få ett släp som inte tar emot potatis osv. Enda man kan göra då är använda sin egna, hyra eller köpa en som funkar. Så man ska hålla sig undan potatis och sockerbetor än så länge.

Medlem

Jag har en pall med jordgubbar från ett växthus som sitter fast i marken.
Tänkte att det berodde på en höjning i marken och för att en ek var i närheten.
Sågade ner eken men den hamnade delvis utan för ägd mark när den föll så det belv mycket jobb för att såga upp den manuellt.
Sen visade det sig att jag endå inte kunde räta ut marken å få loss pallen. Så nån timmas jobb i "onödan"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haha!


signatur

//monster

Medlem

Har spelat mer FS22 än både CoD:V och BF2042 sedan FS22 släpptes...

Tror jag börjar halka ifrån FPS eran, det går för fort, det är för mycket käbbel, gadgets, konstiga jävla prylar överallt bara

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har en pall med jordgubbar från ett växthus som sitter fast i marken.

Pall med jordgubbar i marken fick jag med, så jävla irriterad xD

Redaktör
Skrivet av Nelfie:

Pall med jordgubbar i marken fick jag med, så jävla irriterad xD

Man pallar inte med såna buggar...


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Man pallar inte med såna buggar...

Så sant. Blir sån jävla grinig Gubbe av det.

Skribent

Nu håller jag på mycket med bomull, har salladsproduktion (auto sell) och ett spinneri. Förbereder inför att skaffa kor. Det är ju väldigt roligt om man håller sig till de delar av spelet som fungerar.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Nu håller jag på mycket med bomull, har salladsproduktion (auto sell) och ett spinneri. Förbereder inför att skaffa kor. Det är ju väldigt roligt om man håller sig till de delar av spelet som fungerar.

Skrivet av Nasder:

Har själv inte börjat med sådant som genererar pallar än, för det är en av sakerna som rapporteras om i forum som skapar problem. Hoppas det kommer någon patch innan jag når dit själv. Allt från att de är lite huller och buller samt fastnar under marken. Har dock inga problem med de "pallar" man får när man köper saker i butiken. De är schyssta att ha att göra med.

Mission buggarna kan man ta sig runt genom att ändra i missions.xml men det kräver att man vet vad man ska leta efter och ändra. i SP är det ganska enkelt att spara, stänga ner spelet, ändra i xml filen och starta upp spelet igen. Det är inte idealt, men det är en workaround för harvest uppdrag som kräver att man lossar mer än vad fältet ger.

Enda mission buggen som inte går att lösa är, osäker på om det är potatis eller sockerbetor, då man får fel släp. Man kan få ett släp som inte tar emot potatis osv. Enda man kan göra då är använda sin egna, hyra eller köpa en som funkar. Så man ska hålla sig undan potatis och sockerbetor än så länge.

Försökte pilla där, men mitt huvud är inte med mig för XML just nu.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar