Cyberpunk 2077-designer tackar för "en flodvåg" med positiva Steam-omdömen

Robot
Cyberpunk 2077-designer tackar för "en flodvåg" med positiva Steam-omdömen

Från "mestadels positivt" till "väldigt positivt".

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Gör storyn tydligare så börjar jag att spela igen

Medlem

Dags att förbereda sig på att förboka Cyberpunk 2077 II!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att du redan köpt det så skiter dom nog i om du spelar klart eller ej.

On topic: Kul! Jäkligt bra spel

Det tror inte jag, CD-project skulle knappast försöka fixa spelet om de sket i om du spelade det eller inte plus att de vill att du köper expansioner och potentiella framtida spel.

Lite som att säga att kocken skiter i om maten smakar bra eller inte, de vill ju att du kommer tillbaka.

Inaktiv

På tal om spel som vänt skutan, Fallout 76 har också gjort mycket framsteg sedan jag provade det för ca ett år sedan. Köpte det i fredags för 100 kr på Steam och haft mycket trevligt

Medlem

Det är ju inte jättemycket som ändrats med spelet, ärligt talat. De har fixat många katastrofbuggar men känns som de "nya" spelarna inte vet eller har glömt alla löften och saker som sades skulle vara i spelet, ända fram tills släpp, men som inte är med. Det är inte i närheten av samma spel som CD Project utlovade. Har man ingen vetskap om detta eller struntar i det så är det väl ett bra spel i sig.

Medlem

Det är motorn jag inte tål. Cyberpunk i helhet känns som ett trassel där motorn skapar så mycket problem att kodarna insåg nog själva att hela spelet borde kasseras, medans de andra avdelningar inom företaget såg positivt på deras bidrag till spelet. Hade CP utnyttjat sig utav en redan existerande Open-world motor i stuk med "stads och fordon miljö" så kunde spelet varit en 11/10. Vi snackar om ett spel där AI:n kör bilarna som på räls, och NPC går utan mål fram och tillbaks medans dom poppar in och ut från ingenstans! Bilar på avstånd som poppar in och ut från ingenstans! Nä Gud vet mig vad.

MrU
Medlem

Är det spelbart på PS5?

Medlem

Kanske lika bra att passa på köpa det nu på rea, för när de väl skeppat ut den fullfjädrade versionen eller next-gen och är lika "polerat" som TW3 så höjer de säkert priset igen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser med stor spänning fram emot kommande DLC/expansioner

Spelade det när det kom.
Bakom alla buggar och ibland lite generiskt gameplay fanns drivor av ren magi. Vissa quests och NPCs var nog det bästa jag varit med om.
En del klagar på stsden men jag älskade stämningen

Så lite fler fylliga quests samt polerat och balanserat gameplay så då jäklar! Jag KOMMER spela det igen. Vet bara inte när eller hur många gånger.

eld
Medlem
Skrivet av nils45:

Det är motorn jag inte tål. Cyberpunk i helhet känns som ett trassel där motorn skapar så mycket problem att kodarna insåg nog själva att hela spelet borde kasseras, medans de andra avdelningar inom företaget såg positivt på deras bidrag till spelet. Hade CP utnyttjat sig utav en redan existerande Open-world motor i stuk med "stads och fordon miljö" så kunde spelet varit en 11/10. Vi snackar om ett spel där AI:n kör bilarna som på räls, och NPC går utan mål fram och tillbaks medans dom poppar in och ut från ingenstans! Bilar på avstånd som poppar in och ut från ingenstans! Nä Gud vet mig vad.

va näe, motorn är det inget fel på, alla vet redan att det handlade om att det släpptes innan det var färdigt.

Skrivet av Odee:

Det är ju inte jättemycket som ändrats med spelet, ärligt talat. De har fixat många katastrofbuggar men känns som de "nya" spelarna inte vet eller har glömt alla löften och saker som sades skulle vara i spelet, ända fram tills släpp, men som inte är med. Det är inte i närheten av samma spel som CD Project utlovade. Har man ingen vetskap om detta eller struntar i det så är det väl ett bra spel i sig.

Tänka sig...
Så om alla bara taggar ner och tar spelet för vad det är så är det faktiskt ett riktigt bra spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av nils45:

Det är motorn jag inte tål. Cyberpunk i helhet känns som ett trassel där motorn skapar så mycket problem att kodarna insåg nog själva att hela spelet borde kasseras, medans de andra avdelningar inom företaget såg positivt på deras bidrag till spelet. Hade CP utnyttjat sig utav en redan existerande Open-world motor i stuk med "stads och fordon miljö" så kunde spelet varit en 11/10. Vi snackar om ett spel där AI:n kör bilarna som på räls, och NPC går utan mål fram och tillbaks medans dom poppar in och ut från ingenstans! Bilar på avstånd som poppar in och ut från ingenstans! Nä Gud vet mig vad.

Håller med. Cyberpunk var alldeles för ambitiöst för den motorn dom använder och det gör att hela spelet känns lite som ett fuskbygge.

En grej jag alltid funnit märklig är att man i prologen stöter på en vägg som är förstörbar men sen visar det sig att det är den enda i hela spelet som är det. Det får mig att undra hur mycket jobb dom behövde lägga ner för att få just den väggen att fungera, för att sedan bara slopa det helt för resten av spelet. Känns ju väldigt konstigt när man får en "feature" presenterad och förväntar sig att det ska vara en del av spelet men sen är den bara borta.

Geeks Gaming

Drog faktiskt ner de igen för att spela lite. Jag gillar spelet extremt mycket. Men flöt på ganska dåligt. Då de ändå patchat plus uppgradera cpun så hoppas på bättre flyt.

Kanske slänga in någon mod också som fixar polisen.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Tänka sig...
Så om alla bara taggar ner och tar spelet för vad det är så är det faktiskt ett riktigt bra spel.

Exakt samma med battlefield 2042 ta det för vad det är och njut kvittar vad ni betalat för det
acceptera och njut för det är ett bra spel "för mig"

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Med tanke på att du redan köpt det så skiter dom nog i om du spelar klart eller ej.

On topic: Kul! Jäkligt bra spel

Dom borde bry sig om dom vill ha förtroende för framtida spel som släpper.

Senast jag spelade poppade bilar fortfarande upp ur tomma intet

Medlem

Jag spelade spelet vid release (PC) och gillade det skarpt redan då. Får nog bli ett varv till snart. Jag var på gång med ett andra varv redan i maj, men blev sidetrackad.

Medlem
Skrivet av stoffe20:

Exakt samma med battlefield 2042 ta det för vad det är och njut kvittar vad ni betalat för det
acceptera och njut för det är ett bra spel "för mig"

Medlem

Jag spelade klart main story igår. Det räckte med att spela det som en action-shooter, jag upgraderade några vapen och lade ut perks. Installerade aldrig några cyberware. Var lite meh utav det hela. Vart tog alla gängfraktioner vägen?

Medlem
Skrivet av Odee:

Det är ju inte jättemycket som ändrats med spelet, ärligt talat. De har fixat många katastrofbuggar men känns som de "nya" spelarna inte vet eller har glömt alla löften och saker som sades skulle vara i spelet, ända fram tills släpp, men som inte är med. Det är inte i närheten av samma spel som CD Project utlovade.

Kan du ge ett exempel?

Sen känns det också ändå rimligt att ge ett spel man tycker är bra betyget 'bra' oavsett.

Finns tyvärr folk som betygsätter hur bra dom tycker spel är baserat på hur bra dom tycker att spelet är forfarande. Istället för baserat på nivån 'outrage'.


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr

Det är ju inte ett dåligt spel, inte på PC i alla fall, men är heller inte i närheten av att nå upp till vare sig den sjuka hypen eller föregående CD Projekt-titlar. Därtill erkänner jag villigt att den skeva marknadsföringen påverkar upplevelsen för mig. Men men, det är tveklöst värt att spela i alla fall - om än inte till fullpris.

Skrivet av anon_119148:

På tal om spel som vänt skutan, Fallout 76 har också gjort mycket framsteg sedan jag provade det för ca ett år sedan. Köpte det i fredags för 100 kr på Steam och haft mycket trevligt

Skulle precis köpa, men läste denna review på STEAM:

The game begins well, sets you up in a good enviroment but then you begin to realize that some things still havent been fixed. Enemies bug around, get stuck, glide over the floor. The NPCs dont really do anything. Yes there are quests with them but its just not like the old fallouts. Also, no NPC companions.

This game is lacking anything you liked about the old fallouts and replaced it with meaningless quests, a boring story, repetitive enemies. After you hit level 50, you cant skill any further but enemies become tankier and tankier.

Building your base is neat but 90% of the normal content is locked behind a huge paywall. 20 Euros for new walls and floors? 18 Euros for a new skin for your power armor? Just not worth it.

In the end its an okay game that wont satisfy the fallout itch and makes you go back to fallout new vegas.
Only play it if you have nothing better to do with your life.

Vad tycker ni som har testat, stämmer det som han skriver?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Skulle precis köpa, men läste denna review på STEAM:

The game begins well, sets you up in a good enviroment but then you begin to realize that some things still havent been fixed. Enemies bug around, get stuck, glide over the floor. The NPCs dont really do anything. Yes there are quests with them but its just not like the old fallouts. Also, no NPC companions.

This game is lacking anything you liked about the old fallouts and replaced it with meaningless quests, a boring story, repetitive enemies. After you hit level 50, you cant skill any further but enemies become tankier and tankier.

Building your base is neat but 90% of the normal content is locked behind a huge paywall. 20 Euros for new walls and floors? 18 Euros for a new skin for your power armor? Just not worth it.

In the end its an okay game that wont satisfy the fallout itch and makes you go back to fallout new vegas.
Only play it if you have nothing better to do with your life.

Vad tycker ni som har testat, stämmer det som han skriver?

Jag ska ärligt säga ja och nej. Hen har rätt i mycket som står där och det är fortfarande en del buggar men jag tycker spelet är väldigt trevligt att spela med en eller flera polare. Vi köpte det för 100 kr och är båda införstådda att om man får ut 10-25 underhållande timmar ur detta så är det helt fine. Inget spel man kommer att åldras med dvs.

Jag tycker dock det funkar bättre nu än vad det gjort tidigare och nu har vi inga problem att ansluta till varandra som när jag spelade för ett år sedan. Fiender kan vara laggiga och seg reaktionsförmåga ibland men inget som stör för mycket.

Det här är bara min personliga åsikt men för mig lyckas detta klia min Fallout-itch tillräckligt bra för att jag ska vilja fortsätta spela ett tag till. Älskar charmen och designen som Falloutvärlder erbjuder och den finns helt klart här också. Lite trist att många uppdrag är på band istället för snack då NPCs inte fanns i början men om man tar sig tid att lyssna och läsa så är det ganska intressant.

Jag är helt oinsatt i den stora storyn just nu men tycker de andra uppdragen jag tar är rätt intressanta många av dom och skådespelet på banden är väldigt bra gjorda.

För att göra en lång historia kort; Om du gillar Fallout och kan köpa detta för ca 100 kr tycker jag det helt klart är värt ett försök men förvänta dig inte för mycket av Main storyn utan njut av resan och utforska istället för att kämpa för att nå mållinjen.

Medlem

Fattar inte att det har det höga betyget som det faktiskt visar...
Alla glitchar och buggar aside - CP2077 måste vara den mest röriga och bökigaste PC porten jag någonsin lagt pengar på. Inventoryt är ren smörja och utvecklarna verkar inte förstå hur man gör ordentligt kontrollschema till mus&tangentbord.
Röstskådespelet och regin är under all kritik med ett fåtal undantag.

Och sen att dom blåljög ända in i det sista om att det skulle vara ett oändligt rollspel är tragikomiskt.

Medlem

Spelet va väl i bra skick vid release fick ju 5/5

Medlem

Spelet har fått flera downgrades i form av patches.

It just works, i guess.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Skulle precis köpa, men läste denna review på STEAM:

The game begins well, sets you up in a good enviroment but then you begin to realize that some things still havent been fixed. Enemies bug around, get stuck, glide over the floor. The NPCs dont really do anything. Yes there are quests with them but its just not like the old fallouts. Also, no NPC companions.

This game is lacking anything you liked about the old fallouts and replaced it with meaningless quests, a boring story, repetitive enemies. After you hit level 50, you cant skill any further but enemies become tankier and tankier.

Building your base is neat but 90% of the normal content is locked behind a huge paywall. 20 Euros for new walls and floors? 18 Euros for a new skin for your power armor? Just not worth it.

In the end its an okay game that wont satisfy the fallout itch and makes you go back to fallout new vegas.
Only play it if you have nothing better to do with your life.

Vad tycker ni som har testat, stämmer det som han skriver?

Fattar inte varför han snackar om Fallout?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Gaara:

Spelet va väl i bra skick vid release fick ju 5/5

Haha precis

Inaktiv
Skrivet av Anton Q:

Fattar inte varför han snackar om Fallout?

För att jag nämnde Fallout 76 tidigare i tråden som ett annat spel som lyckas vända från att ha haft ett väldigt lågt betyg på bl a Steam.

#4203645

Medlem
Skrivet av anon_119148:

För att jag nämnde Fallout 76 tidigare i tråden som ett annat spel som lyckas vända från att ha haft ett väldigt lågt betyg på bl a Steam.

#4203645

Din kommentar har väl dock ingen relation till recensionen på Steam (som drar jämförelse mellan CP2077 och äldre Fallout-spel i hur NPCs beter sig)

För övrigt, skoj att folk börjar uppskatta spelet och att de planerar att förbättra det än mer närmaste åren. Köpte själv spelet till PC förra året, men har ännu inte påbörjat äventyret (inväntar någon patch till). Köpte även Samlarutgåvan till PS4 nu under helgen, mest p.g.a. statyn, för 760 kr (rätt ok pris för en stor collectors edition).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

12
Skriv svar