Cyberpunk 2077-designer tackar för "en flodvåg" med positiva Steam-omdömen

Inaktiv
Skrivet av matt76:

Din kommentar har väl dock ingen relation till recensionen på Steam (som drar jämförelse mellan CP2077 och äldre Fallout-spel i hur NPCs beter sig)

Jag såg nu att jag var lite otydlig men jag menade att det är ett annat spel som haft ganska låga betyg på Steam men nu har ganska bra (76% positiva senast jag kollade)

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag såg nu att jag var lite otydlig men jag menade att det är ett annat spel som haft ganska låga betyg på Steam men nu har ganska bra (76% positiva senast jag kollade)

Förstår vad du menar, men inlägget du citerade åsyftade troligen inte ditt inlägg utan mer på varför recensionen på Steam nämnde Fallout (en recension som jag antar har noll koppling till ditt inlägg i denna tråden ).

Om jag ska vara ärlig så är det lite oklart varför personen ifråga, som skrev recensionen på steam, fokuserar så mycket på att dra jämförelser mellan CP2077 och Fallout 3/4 etc, då spelen ifråga inte har något gemensamt mer än att vara rollspel. Hade troligen varit mer intressant att läsa om hur spelet skiljer sig åt gentemot CDPRs tidigare alster, såsom Witcher 3 istället.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Kan du ge ett exempel?

Sen känns det också ändå rimligt att ge ett spel man tycker är bra betyget 'bra' oavsett.

Finns tyvärr folk som betygsätter hur bra dom tycker spel är baserat på hur bra dom tycker att spelet är forfarande. Istället för baserat på nivån 'outrage'.

Här är en kort sammanfattning (finns fler, längre om man är intresserad)

Absolut ska man betygsätta ett spel för vad det är, men då kan man fråga sig, hur mycket får utgivare och utvecklare ljuga om sitt spel för att få det sålt utan att det ska synas på omdömen? Om de säljer in folk på ett spel och det man får inte alls är vad som lovats så bör det tas i åtanke. Läser man en recension av spelet som inte nämner detta och det får 3-4/5 så kommer man bli besviken om man kollat något alls på spelet i förväg. I Cyperpunks fall så är det inte ens att folk är arga för att spelet i sig inte är bra, utan att det är långt ifrån det spel som såldes in ända fram till sista minuten.

Så länge utvecklare och utgivare kommer undan med liknande falsk marknadsföring så kommer det fortsätta hända.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Det tror inte jag, CD-project skulle knappast försöka fixa spelet om de sket i om du spelade det eller inte plus att de vill att du köper expansioner och potentiella framtida spel.

Lite som att säga att kocken skiter i om maten smakar bra eller inte, de vill ju att du kommer tillbaka.

Storyn är ju knappast något de kommer att ändra på nu. Så i det fallet skiter de nog i om han spelar eller inte.

Medlem
Skrivet av Metsys:

Haha precis

Tycker FZ brukar göra bra recensioner. Även om man inte alltid håller med. Detta var en sådan gång.
Personligen hade jag gett det en svag trea på PC och en etta på konsolversionen.

Skrivet av Anton Q:

Fattar inte varför han snackar om Fallout?

Det är bara att höja blicken längre upp i tråden så ser du varför.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gen
Medlem
Skrivet av Razken:

Fattar inte att det har det höga betyget som det faktiskt visar...
Alla glitchar och buggar aside - CP2077 måste vara den mest röriga och bökigaste PC porten jag någonsin lagt pengar på. Inventoryt är ren smörja och utvecklarna verkar inte förstå hur man gör ordentligt kontrollschema till mus&tangentbord.
Röstskådespelet och regin är under all kritik med ett fåtal undantag.

Och sen att dom blåljög ända in i det sista om att det skulle vara ett oändligt rollspel är tragikomiskt.

Vad jag vet är CP2077 utvecklat till PC och sen portat in-house till konsolerna, vilket förklarar varför spelet knappt fungerade på den förra generationen.

Jag älskade spelet och den värld CDPR skapat. Lade 60 härliga timmar på det vid release.

Medlem

Om folk bara kan förstå att alla satt inte och läste all info om det här spelet innan release. Jag tex såg en och annan video/bild. Tyckte miljön såg lockande ut men hade inte några förväntningar på hur spelet skulle vara. Visste inte heller om några löften osv.
Jag köpte det för 400:- någon rea och lät det ligga till det hade kommit ett par patchar sen la jag 60h på det. Tyckte det var riktigt roligt, självklart finns det saker jag skulle vilja ändra eller förbättra, men det finns det i alla spel. Jag hade gett det 4/5 när jag spelade det för ca 2-3 månader sen.

Spelet flöt på bra, stötte på några mindre buggar men inget som förstörde spelet. Storyn var bra, röstskådespelarna var bra. Allt annat är en besviken gamers lögn

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Spelet flöt på bra, stötte på några mindre buggar men inget som förstörde spelet. Storyn var bra, röstskådespelarna var bra. Allt annat är en besviken gamers lögn

Så för att detta är din upplevelse så ska alla andra haft samma upplevelse annars är det en lögn? Känns som en ganska sned vy att ha när det är väl dokumenterat att spelet haft extrema problem för många sedan det släpptes.

Medlem
Skrivet av Odee:

Så för att detta är din upplevelse så ska alla andra haft samma upplevelse annars är det en lögn? Känns som en ganska sned vy att ha när det är väl dokumenterat att spelet haft extrema problem för många sedan det släpptes.

Den glada smileyn skulle avväpna lite och visa att jag inte var allt för seriös med just det. Men en besviken gamer kommer alltid vara en besviken gamer, smileys eller inte 😁

Medlem
Skrivet av MrU:

Är det spelbart på PS5?

Det kraschar fortfarande med jämna mellanrum, men det flyter ganska bra i övrigt.

12
Skriv svar