Längtar verkligen väldigt mycket efter att få spela GTA den 11 februari.

Inaktiv
Längtar verkligen väldigt mycket efter att få spela GTA den 11 februari.

I november kom ju Grand Theft Auto: The Trilogy - The Defenitive Edition ut digitalt och i december 2021 var det tänkt att spelet skulle komma ut fysiskt.
Men de digitala versionerna av spelen var inte klara när de släpptes digitalt. Det upptäcktes genast en massa buggar i spelet så de fysiska exemplaren blev försenade.
Till Playstation och Xbox blev de försenade en vecka men till Switch fick vi bara veta att de istället kommer fysiskt i början av 2022.

Nu har vi äntligen fått ett datum.

Den 11 februari 2022 kommer den fysiska versionen av spelet att släppas till Nintendo Switch och jag längtar verkligen efter att få spela det.

Original:

Efter att ha funnits ute digitalt i nästan 2 veckor så är det nästan bara 2 veckor kvar tills Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition släpps i fysisk form.

Efter den nya uppdateringen som kom nyligen efter att det framkommit flera bugar i denna samling så ser jag verkligen fram emot att få spela dessa spelen igen fast denna gången på min Nintendo Switch.

Detta är tre stycken riktigt bra spel som nu har blivit ännu bättre sedan nya funktioner från Grand Theft Auto V har lagts till i spelen.
Sen finns det ju saker som jag gärna skulle vilja se att de också släpper och det är först och främst de två ”Stories” spelen, Liberty City Stories och Vice City Stories. Med dessa spelen tillsammans med denna samlingen så blir storyn komplett och det är två spel som verkligen förtjänar att få återsläppas igen.
Sen skulle jag gärna vilja att de såg till att man kunde simma och klättra över saker precis som i San Andreas och Vice City Stories men vi får väl se om de har lust att fixa det i framtiden eller ej.

Medlem

Förstår inte hur du kan vilja stödja en skitrelease som GTA:DE

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hur du kan vilja stödja en skitrelease som GTA:DE

Tyvärr måste jag ge medhåll här.
Jag har Gamepass Ultimate och kunde därmed testa San Andreas "gratis" och det räckte med en halvtimme sedan hade jag fått nog.

Streamingen funkade dock klockrent på PC, tack Microsoft!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Ja… någon måste ju stå för den där 1% tummen upp.

Oavsett… Jag hoppas ändå att spelen lever upp till dina förhoppningar. Dels så du får dina förhoppningar infriade och dels att du får valuta för pengarna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Skrivet av Rakoon:

Förstår inte hur du kan vilja stödja en skitrelease som GTA:DE

För att jag gillar de spelen och tycker om att spela de ibland.
Inte konstigt med det.

Sen har en uppdatering kommit, något som framkommer i det jag skrev och det kommer säkert fler uppdateringar de kommande månaderna.

Tycker man att det är skit så skit i att spela det.
Alla tycker inte lika och tur är väl det

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Ja… någon måste ju stå för den där 1% tummen upp.

Oavsett… Jag hoppas ändå att spelen lever upp till dina förhoppningar. Dels så du får dina förhoppningar infriade och dels att du får valuta för pengarna.

Tack
Som sagt så tror jag att det är mycket mer än 1 % som gillar dessa.
Vet att det var många som blev besvikna pga av alla bugar och det förstår jag. Skulle också ha blivit det om jag köpt spelen då, så jag är väldigt glad att den fysiska versionen kommer först i december.

Annars så säger jag som alla de som älskar dessa ny versioner. Det finns så mycket i spelen som har förbättras och jag längtar verkligen efter att få testa det själv

Inaktiv

Ser så bra ut enligt mig

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tack
Som sagt så tror jag att det är mycket mer än 1 % som gillar dessa.
Vet att det var många som blev besvikna pga av alla bugar och det förstår jag. Skulle också ha blivit det om jag köpt spelen då, så jag är väldigt glad att den fysiska versionen kommer först i december.

Annars så säger jag som alla de som älskar dessa ny versioner. Det finns så mycket i spelen som har förbättras och jag längtar verkligen efter att få testa det själv

Jag har haft jättekul med trean i ett antal timmar nu så jag tycker inte dom verkar så dåliga som många säger.
Däremot har jag fått två krascher där spelet stänger ner totalt vilket är tråkigt. Och mitt i uppdrag båda gångerna.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Dom borde ha väntat med det fysiska släppet ett antal månader, tills alla uppdateringarna är släppta. Att behöva ladda ner en massa uppdateringar förstör ju grejen med att köpa fysiskt, man köper ju ett fysiskt ofärdigt spel.

Att köpa fysiska spel från Strictly Limited Games tar plågsamt lång tid, men dom väntar med släppet tills uppdateringarna är släppta så man får det uppdaterade spelet fysiskt.

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Jag har haft jättekul med trean i ett antal timmar nu så jag tycker inte dom verkar så dåliga som många säger.
Däremot har jag fått två krascher där spelet stänger ner totalt vilket är tråkigt. Och mitt i uppdrag båda gångerna.

Tycker alltid att det är bättre att skaffa sig en egen uppfattning och därför försöker jag inte bry mig så mycket om de som inte gillar detta.
Det som jag gillar väldigt mycket att de har fixat är sådana hål där man kan falla ner i. Skulle ha förstört väldigt mycket för mig och få mig att undvika de platser där dessa hål finns.
Synd att du råkat ut för krascher, har hört att de fixat en hel del sådana krascher men det kanske finns några kvar fortfarande. Men samtidigt har de lovat uppdateringar under kommande månader så det lär komma fler tills det mesta är fixat.

Skrivet av Kazutoyo:

Dom borde ha väntat med det fysiska släppet ett antal månader, tills alla uppdateringarna är släppta. Att behöva ladda ner en massa uppdateringar förstör ju grejen med att köpa fysiskt, man köper ju ett fysiskt ofärdigt spel.

De borde ha väntat med både den digitala och fysiska versionen egentligen.
Tycker att det är allt för lätt nu för tiden att skynda sig ”klart” med ett projekt och sedan finslipa det efteråt.
Vill man ha ett spel så ska det vara helt färdigt från start och bugarna ska vara minimala.

Inaktiv

Nu är det bara en enda vecka kvar

Skrivet av smuts:

Tyvärr måste jag ge medhåll här.
Jag har Gamepass Ultimate och kunde därmed testa San Andreas "gratis" och det räckte med en halvtimme sedan hade jag fått nog.

Streamingen funkade dock klockrent på PC, tack Microsoft!

Som många har påpekat, det är uppenbart att de skulle porta detta till mobiler. Grafiken är gräslig och kontrollerna är inte anpassade till handkontrollen.

Det där med att det är viktigt för kvalité rimmar dåligt med produkten. Men, Rockstar badar i pengar, detta gör varken till eller från i deras kassa. Lite gnäll står de ut med, och gör ändå precis som dom vill.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Själv så avinstallerade jag San Andreas efter en 20 minuter. Sådan oerhört besvikelse, de har verkligen lagt noll möda på dessa "remasters". Jag hoppas verkligen de börjar om från grunden och fixar detta, och kanske ger jobbet till en annan studio. Av det som jag har spelat så måste jag hålla med all kritik som har framförts i diverse videon och de tekniska tillkortakommanden som exempelvis Digital Foundrys videoanalyser har visat på.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Hade älskat om de hade lagt in ragdoll iaf. Då hade ja nog orlat ta mig igenom san andreas. Nu lira ja i ca 30min och tröttna.

Inaktiv
Uppdatering efter uppdatering

Det kommer mycket uppdateringar under kort tid just nu.
Det har kommit ännu en ny uppdateringar som har fixat ännu mer saker med spelen.

Om de ska hålla på att släppa så här många uppdateringar tätt inpå varandra de kommande månaderna så kommer det verkligen bli ”The Definitive Edition” till slut.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Det kommer mycket uppdateringar under kort tid just nu.
Det har kommit ännu en ny uppdateringar som har fixat ännu mer saker med spelen.

https://youtu.be/0KQ_FOMazjc

Om de ska hålla på att släppa så här många uppdateringar tätt inpå varandra de kommande månaderna så kommer det verkligen bli ”The Definitive Edition” till slut.

Jag hoppas det. Fattas bara att de gamla utgåvorna ingår även för de som spelar på konsol, men jag tvivlar.

edit: De jobbar sjukt fort med att putsa, fort nog att man undrar hur det kan ha tagit två år att få ut spelet och ändå ha det i så dåligt skick som det var. R* lär ha satt andra utvecklare på det här.

Inaktiv

Hittade även en video där en person testar den nya uppdateringen.

Gillar att man i inställningarna nu kan välja i San Andreas om man vill att det ska vara dimma eller inte.
Utan dimman så syns det hur liten världen egentligen är.

Sen kan man välja i inställningarna om de man siktar på ska få en ”aura” runt sig eller inte, något som också ser fult ut, men som säkert är behändigt i mobil versionerna.

Inaktiv
Skrivet av Runner55:

Jag hoppas det. Fattas bara att de gamla utgåvorna ingår även för de som spelar på konsol, men jag tvivlar.

edit: De jobbar sjukt fort med att putsa, fort nog att man undrar hur det kan ha tagit två år att få ut spelet och ändå ha det i så dåligt skick som det var. R* lär ha satt andra utvecklare på det här.

Skulle inte förvåna mig heller om det är andra utvecklare som fått jobb att fixa till de här versionerna.

Edit:
Tråkigt bara att The Definitive Edition fick en sådan dålig start.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Nu är det bara en enda vecka kvar

Kommer den 17 december nu.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Kommer den 17 december nu.

Switch versionen är framflyttad till tidigt 2022

Gta switch delay

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Switch versionen är framflyttad till tidigt 2022

Gta switch delay

Det är inte utan att man tycker lite synd om @anon_326145.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Kommer den 17 december nu.

Skrivet av anon_327736:

Switch versionen är framflyttad till tidigt 2022

Gta switch delay

Skrivet av r4v3nl0rd:

Det är inte utan att man tycker lite synd om @ZeldasCastle.

Det visste jag inte
Längtade verkligen efter att få spela det nästa vecka.

Måste ju bero på att de vill fixa med uppdateringarna först innan det kan släppas fysiskt.
Det är ju bra så att inte den fysiska versionen också blir som den digitala.
Men tråkigt att behöva vänta

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Switch versionen är framflyttad till tidigt 2022

Gta switch delay

Jo. Tänkte på övriga format.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Hade älskat om de hade lagt in ragdoll iaf. Då hade ja nog orlat ta mig igenom san andreas. Nu lira ja i ca 30min och tröttna.

Men det är ju en remaster och inte en remake. Hade dom däremot utannonserat en remake på trilogin och vi hade fått Definitive Edition som den är nu hade jag också blivit väldigt besviken.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Men det är ju en remaster och inte en remake. Hade dom däremot utannonserat en remake på trilogin och vi hade fått Definitive Edition som den är nu hade jag också blivit väldigt besviken.

Jo, det är skillnad på remake och remaster.
Med en remaster så är jag glad för de små förändringarna som faktiskt finns där.
Hade de gjort en remake så hade jag hellre velat se ett Liberty City i stil med GTA IV där Claude sprang omkring.

Inaktiv

Den 11 februari kommer spelet fysiskt till Nintendo Switch <3

Medlem

Jag ska erkänna att jag var väldigt peppad inför denna samling innan den släpptes, men allt tumult kring buggar och att denna portning härstammar från mobilversionerna (!) har gjort mig osugen och just nu blir det inte ett köp, iallafall. Jag lär köpa det i framtiden, när det på riktigt är en definitiv version - vilket det inte är i nuläget enligt mig.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Den 11 februari kommer spelet fysiskt till Nintendo Switch <3

Ser ut som man kommer behöva ladda ner större delen av spelen. Så digitalt eller fysiskt ser inte ut att spela större roll, tyvärr.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Ser ut som man kommer behöva ladda ner större delen av spelen. Så digitalt eller fysiskt ser inte ut att spela större roll, tyvärr.

Ja, de gör så då och då med spel till Switch tyvärr.
Kan tänka mig att det typ bara är GTA III på kassetten och sen får man ladda ner de andra två gratis. Men hade hellre velat att alla tre spelen hade varit på kassetten.

Men det kommer bli kul ändå

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, de gör så då och då med spel till Switch tyvärr.
Kan tänka mig att det typ bara är GTA III på kassetten och sen får man ladda ner de andra två gratis. Men hade hellre velat att alla tre spelen hade varit på kassetten.

Men det kommer bli kul ändå

Det är som att köpa spelen digitalt. Vad är skillnaden om man ändå måste ladda ner 25 gig om man köper fysiskt?

123
Skriv svar