Valve kommer inte att släppa några Steam Deck-exklusiva spel

Robot
Valve kommer inte att släppa några Steam Deck-exklusiva spel

"Det är en PC och bör helt enkelt spela spel som en PC."

#Steam-deck, #Valve


Medlem

Rätt inställning!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Bra då nöjer jag mig med switch och Playstation.

Medlem

Ack, kan knappt vänta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Bra då nöjer jag mig med switch och Playstation.

Fast inga av dem är ju en PC som kan spela PC-spel ändå....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

RmK
Medlem

Som det ska vara, att splittra sin egen plattform i två skulle vara att skjuta sig själva i foten.

Jag är inte en av de som kommer hoppa på tåget direkt men följer med spänning och kanske hakar på när nästa version släpps.

Avstängd
Skrivet av RmK:

Som det ska vara, att splittra sin egen plattform i två skulle vara att skjuta sig själva i foten.

Jag är inte en av de som kommer hoppa på tåget direkt men följer med spänning och kanske hakar på när nästa version släpps.

De splittrade ju sin spelarbas med Half-Life:Alyx, så det hade inte varit förvånande om de gjort samma här (typ Half-Life Deck).

RmK
Medlem
Skrivet av Chrille_H:

De splittrade ju sin spelarbas med Half-Life:Alyx, så det hade inte varit förvånande om de gjort samma här (typ Half-Life Deck).

Det är inte riktigt samma sak eftersom Half-Life Alyx kan köras med andra VR headsets än deras egna.

Medlem

Jag vill ha en så det svider lite i skallen. Sjukt nyfiken på att lira fps med högra styrplattan för sikte. Och att äntligen lira bärbart utan, eller åtminstone med mycket mindre "trappstegseffekt" på allt , som Switch lider av. Anti alias? Lirade Metroid Dread, och även om det är läckert på många sätt o vis så stör sagda effekt mitt grafiska ocd öga. Känns lite retro liksom.
Ja ja. Cool produkt som jag hoppas får upp ångan.

Medlem
Skrivet av RmK:

Det är inte riktigt samma sak eftersom Half-Life Alyx kan köras med andra VR headsets än deras egna.

Japp dessutom är det ju ett "PC-spel" så "splittra" spelarbasen stämmer inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Perfekt, gör mig faktiskt mer taggad på den.
Ser hellre optimeringar för Steam Deck av vissa spel och att man har den i åtanke än att göra "Steam Deck Exklusiva spel"


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Fast inga av dem är ju en PC som kan spela PC-spel ändå....

De flesta har ju redan en PC (stationär, oftast, men ibland bärbar såklart) så tror personen menar att den inte behöver en Deck som komplement utan klarar sig fint med Switch och PS. Vilket jag har full förståelse för. Är själv inne på samma spår.

Avstängd
Skrivet av RmK:

Det är inte riktigt samma sak eftersom Half-Life Alyx kan köras med andra VR headsets än deras egna.

De splittrade fortfarande spelarbasen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De flesta har ju redan en PC (stationär, oftast, men ibland bärbar såklart) så tror personen menar att den inte behöver en Deck som komplement utan klarar sig fint med Switch och PS. Vilket jag har full förståelse för. Är själv inne på samma spår.

Poängen med just en Steamdeck torde ju vara att spela riktiga PC-spel fullt mobilt på resande fot eller kanske rent av använda det istället för en PC. Att då skriva att man redan äger X och Y andra spelkonsoler som inte klarar av PC-spel är för mig helt irrelevant i frågan.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Poängen med just en Steamdeck torde ju vara att spela riktiga PC-spel fullt mobilt på resande fot eller kanske rent av använda det istället för en PC. Att då skriva att man redan äger X och Y andra spelkonsoler som inte klarar av PC-spel är för mig helt irrelevant i frågan.

Ja, men för just den användaren du citerade behövs uppenbarligen inget sådant komplement utan PC+konsoler räcker uppenbarligen bra om den ändå inte erbjuder någonting exklusivt. Alla spelar inte på bussen/tåget - eller har Switch till det. Så ser inte vad du har så svårt att förstå. Vad du finner relevant eller ej är irrelevant för typ 99,99% av världens befolkning så.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, men för just den användaren du citerade behövs uppenbarligen inget sådant komplement utan PC+konsoler räcker uppenbarligen bra om den ändå inte erbjuder någonting exklusivt. Alla spelar inte på bussen/tåget - eller har Switch till det. Så ser inte vad du har så svårt att förstå. Vad du finner relevant eller ej är irrelevant för typ 99,99% av världens befolkning så.

Wow. Tagga ned ett par hekto och släpp kylskåpet.
Det är ingen som har förolämpat någon här, så du behöver inte känna dig kränkt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Wow. Tagga ned ett par hekto och släpp kylskåpet.
Det är ingen som har förolämpat någon här, så du behöver inte känna dig kränkt.

Känner mig inte kränkt, ville bara förtydliga att alla inte har samma synsätt som dig på vad en Steamdeck behövs till. Oavsett vad du finner relevant eller inte. Var ju inte direkt till dig personligen användaren skrev.

1
Skriv svar