The Lord of the Rings Online ska få grafisk renovering och konsolsläpp

Robot
The Lord of the Rings Online ska få grafisk renovering och konsolsläpp

Detta i ett försök att haka på Amazons kommande LOTR-serie.

#Daybreak-game-company, #The-lord-of-the-rings-online


Medlem

Näha????

Häftigt var min första tanke. Åt andra sida, MMOs från "den tiden" har ju inte åldrats bra på spelmekanik sidan. Samtidigt - Wow Classic finns och är populärt, so, why not.
Så länge de fixar accountsidan till https från dagen otroliga http (eller så är det kanske fixat, har inte varit inne på ett eller två år)

Medlem

Hade nästan glömt att detta MMO fortfarande var i liv. Minns bara att jag var besviken.

Medlem

Jag beta testade, tyckte det var skit-tråkigt. Men det berodde då på att jag var så inne i wow, så gav det aldrig en ärlig chans.
Men jag har för mig att man läst lite här och var att detta faktiskt ska vara riktigt bra
Ska bli kul och se vad de gör med det, kanske ger det en ärlig chans på nytt sen.
Någon info om månadskostnad osv?

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag beta testade, tyckte det var skit-tråkigt. Men det berodde då på att jag var så inne i wow, så gav det aldrig en ärlig chans.
Men jag har för mig att man läst lite här och var att detta faktiskt ska vara riktigt bra
Ska bli kul och se vad de gör med det, kanske ger det en ärlig chans på nytt sen.
Någon info om månadskostnad osv?

Det var faktiskt riktigt kul när man kom in i det. Questsen som drog storyn frammåt (Epiq quests tror jag de hetter) där man följde i fotspåren av de fellowship var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Det var faktiskt riktigt kul när man kom in i det. Questsen som drog storyn frammåt (Epiq quests tror jag de hetter) där man följde i fotspåren av de fellowship var riktigt bra.

Ja, det stämmer. LOTRO har en bättre "story-arc", men det var så jääääävla mycket (långsam) löpning från A till B.... De stora dvärghallerna är enbart episkt första 10 gångerna, som blir man galen, tycker jag. Tror idag kan man köpa mounts för $$$ redan från början.

Medlem

Detta var riktigt roliga spelnyheter för mig!
Konsolarenan har länge saknat lite mångfald bland mmo:s. Hoppas det kan flyta på bra på konsolerna

Medlem

Har varit sugen på att testa detta igen efter så många år. Nu blev man faktiskt sugen!

Medlem

Trevliga nyheter! Var inne för några veckor sedan i en våg av nostalgi. Spelade det ca ett år när det kom och var med i ett svenskt guild. Tyvärr har framförallt GUI inte åldrats med ära så det behöver en ordentlig omarbetning. Ser faktiskt fram emot vad de kan tänkas göra. Finns så mycket expansioner och områden jag skulle vilja utforska.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Vilka konsoler gäller det då om det vsrken är sony eller microsoft? Är nog inte högoddsare? Vad menas med det?

RmK
Medlem

Om detta blir gjort bra så kommer jag definitivt hoppa på tåget. Speciellt om det finns crossplay mellan PC/konsoll.

Spelade detta en del när det var nytt och älskade världen men var för djupt i WoW träsket för att komma in i det, likt många andra här. Har viljat spela det igen flera gånger på senare år men grafiken har varit en stoppkloss då den inte har åldrats väl.

Medlem

Fint! Lirade det en hel del vid release och ett par år därefter parallellt med WoW. LoTRO hade alltid den lite vuxnare spelarbasen och den skönare stämningen, även om den större delen av min tid gick till WoW p.g.a. gemenskapen och vad polarna lirade. Har tittat in med ojämna mellanrum men inväntat en anledning att testa på riktigt och nu när jag blivit en gammal, grinig konsolspelare verkar detta vara just det. Ser fram emot att bli djupt besviken och få goda minnen förstörda 🙂

Medlem

Hoppas det streamlinar det också.

Prova för typ 2 år sen lite igen. Var helt kaos med allt som ny spelare så jag orka inte spela det. Det har lagt till helt för mycket med alla uppdateringar och expansions utan att se hur det påverkar om man börjar spelet från början

Skribent
Skrivet av denza:

Vilka konsoler gäller det då om det vsrken är sony eller microsoft? Är nog inte högoddsare? Vad menas med det?

Att Sony och Microsoft "inte är högoddsare" innebär att chansen är stor att just dessa plattformar är aktuella. Playstation Portable är i sin tur en högoddsare, eftersom det är ytterst osannolikt att spelet kommer till den. Ju mindre sannolikt något är, desto högre odds har det.

Medlem
Skrivet av Kasse:

Det var faktiskt riktigt kul när man kom in i det. Questsen som drog storyn frammåt (Epiq quests tror jag de hetter) där man följde i fotspåren av de fellowship var riktigt bra.

Nice
Betyder att jag får hålla ögonen öppna
Har varit ordentligt sugen på ett MMO ett tag. Ja ske blir detta då

Medlem

Spelat till och från sedan 2007. Detta ser jag mycket fram emot. Hoppas det görs rätt!
En gigantisk värld (troligen den största bland alla aktiva MMOs (EVE räknas inte)) som är trogen Tolkiens böcker och står redo att utforska.

Skribent

LOTRO har nog världens trevligaste community. Alla är så hjälpsamma och välkommnade, vill att du ska få en bra upplevelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har ett lifetime event som ligger och pumpar in ingame valuta på kontot gratis. Dock så kör jag 4k och när jag testade det sist så gick det ej skala om ui. Så behövde förstorningsglas för att se det. Tror det är gjort för 1024x720 eller något liknande.

Inaktiv
Skrivet av xdrive:

Har ett lifetime event som ligger och pumpar in ingame valuta på kontot gratis. Dock så kör jag 4k och när jag testade det sist så gick det ej skala om ui. Så behövde förstorningsglas för att se det. Tror det är gjort för 1024x720 eller något liknande.

??? För mig funkar det i 1920x1080, och provade med virtuell superupplösning, det funkade det också.

On topic:
Ska bli kul med bättre grafik.

Medlem

Synd att amazon la ner det.
Vem vet. Kanske hade blivit något.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Synd att amazon la ner det.
Vem vet. Kanske hade blivit något.

Dom har nog fullt upp att försöka renovera New World kommande tre åren

Ase
Medlem

Har spelat det från & till genom åren som sp spelande mest, är ett otroligt mysigt spel & som folk nämnt de är trevliga de som spelar där, är 120ggr bättre än wow (minst) men ska man stressa sig igenom ett spel är detta inget fär de som gillar full action hela tiden.
(är inte hack & slash tack & lov, diablo förstörde cprpg changern ganska lång tid för de som gillar rpg med äventyr känsla, där e lotr riktigt bra)
blir att kolla in det igen när de gjort grafisk uppdatering då MVH Arne

Medlem

LOTRO mellan 2008-2012 var ett helt underbart spel, förmodligen det spelet som jag har njutit allra mest av. Communityn var på den tiden också den helt underbar.

Med det sagt så har spelet tyvärr försämras rejält, Turbine tappade fokuset helt efter det att lotro blev F2P...Nu för tiden så är spelet drabbat av tekniska problem, loggar man in på den EU servern som är kvar (Evernight) så ska man förvänta sig att drabbas av lagg.

Men som sagt, back in the days så var Lotro helt jävla underbart.

Om bara den nuvarande utgivaren hade samma ekonomiska muskler som Blizzard. Tyvärr så finns inte resurserna för att skapa en äkta klassiskt server likt WoW.

Vet i fan om jag "tror" på denna uppgradering, EG7 hade exakt samma pitch när dom först förvärvade LOTRO's utgivare, det finns inget som tyder på att något arbete faktiskt har påbörjats.

Skribent
Skrivet av Ase:

Har spelat det från & till genom åren som sp spelande mest, är ett otroligt mysigt spel & som folk nämnt de är trevliga de som spelar där, är 120ggr bättre än wow (minst) men ska man stressa sig igenom ett spel är detta inget fär de som gillar full action hela tiden.
(är inte hack & slash tack & lov, diablo förstörde cprpg changern ganska lång tid för de som gillar rpg med äventyr känsla, där e lotr riktigt bra)
blir att kolla in det igen när de gjort grafisk uppdatering då MVH Arne

Det var en helt annan känsla i LOTRO, minns att folk hade konserter vid Party-trädet i Fylke. Avstånden var också stora så det tog verkligen tid att ta sig fram, men samtidigt var miljöerna så mysiga också. Men liksom bara känsla när du är ute och utforskar, sen stöter du på en alv vid en sjö som står under ett träd och övar ledmotivet till Final Fantasy 6 på sin lyra. Sjukt mysigt, musikgrejen att kunna spela på instrumenten var riktigt fint och folk blev riktigt duktiga på det.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar