Snabbkollen – Ska CDPR göra nytt spel eller fixa Cyberpunk 2077 först?

Robot
Snabbkollen – Ska CDPR göra nytt spel eller fixa Cyberpunk 2077 först?
Medlem

Gör som EA med Anthem och erkänna att det inte går att fixa och släpp taget bara.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

ELF
Medlem

Lär ju vara en del av studion som bara blickar frammåt mot nästa spel. Vore konstigt om så inte är fallet. Även om CP2077 är buggat som bara den så kan de inte låsa inne alla utvecklare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Geeks Gaming

Har faktiskt väldigt kul med CYP just nu efter börjat spela igen med lite moddar. Alla quests är kul och varierande. Men hade inte tackat nej till att dom fixar polisen så de inte bara är wavespawn på dom. Sen göra staden lite mer livlig. Ibland känns det som det inte bor något folk där.

Medlem

Spelet känns inte ”fixbart” enligt mig, om man jämför med vad de lovade att spelet faktiskt skulle vara innan release.

Självklart kan de fixa buggar etc. Men vad spelar byggarna för roll om storyn och grunden inte är bra? Spelar ju ingen roll vad man väljer för bakgrund i starten och vad man väljer under spelet. Slutet är ju det samma..

Ne. Börja om och gör rätt.

Medlem

Tror det blir för mycket arbete att fixa 2077 till den graden vi vill (mer levande värld, smartare AI). Tycker hellre de borde fokusera på spelets styrkor, vilket är atmosfär och storyinslagen med karaktärer som Panam, Judy, etc. Mer sådant. Mindre lågbudget-GTA-wannabe.

Medlem

Köpte den vid release(series x), blev besviken och valde att vänta på nextgen uppdateringen som aldrig kommer.
Testade spelet igår i 30min, fortfarande full med buggar, tex hör jag inte mina fotsteg när jag går, karaktärer står random i luften, poliser/drönare spawnar värre än doom3, osv...

De måste fixa till spelet tycker jag, oavsett om det tar 1år till, har betalat fullpris och förväntar mig därefter.


signatur

Everyday I worry all day

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har faktiskt väldigt kul med CYP just nu efter börjat spela igen med lite moddar. Alla quests är kul och varierande. Men hade inte tackat nej till att dom fixar polisen så de inte bara är wavespawn på dom. Sen göra staden lite mer livlig. Ibland känns det som det inte bor något folk där.

Mm polisen är verkligen under all kritik. Fattade oftast inte att det var polisen som attackerar ens. Vill ha som i GTA5.
Det också synd att det inte finns fler ställen att besöka och utforska efter man klarat storyn.
Man kan väl inte ens besöka cloud9 igen. Vill kunna rollspela efteråt liksom och gå runt som om jag levde där men finns inte så mycket att göra förutom att skjuta av lite banditer.

Medlem

För mig beror det på.

Om dom tror att dom kan fixa det inom rimlig tid och att det blir påtagligt bättre så borde dom göra det.

Om inte så kanske fokusera på att göra om och göra rätt på nästa spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

när dom har lagt ner så mycket på cyberpunk så fortsätt bygga på det. Gör om gameplay, mer skills. mer vapen, mer av allt, tredjepersons vy och mer outfits etc. snegla bara på vad dom populäraste moddarna är och börja där skulle jag säga.

Medlem

Gå på nästa, cyberpunk är ett över hypat skit spel oavsett


signatur

Spela spel är kul ibland.

Hcz
Medlem

Har inte haft några stora problem med CP2077 från dag 1. lite grafiska buggar men inte nått som gjort att man inte kan spela spelet.
De som har haft stora problem är förra gen consoler och de som spelar på en potatis till dator.

Tittar man på New World är det galet mycke sämre släpp än CP2077 på alla sätt å vis. Där har man ett spel som inte borde ha sätt dagsljus på många månader till.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Lirilesh:

Spelar ju ingen roll vad man väljer för bakgrund i starten och vad man väljer under spelet. Slutet är ju det samma..

Nu stämmer ju inte ditt påstående, men let's dance - hur skiljer det sig från hyllade spel i genren som Knights of the Old Republic, Mass Effect, Dragon Age och The Witcher 3?

Om du nu inte tycker att samtliga titlar ovan delar samma problem, fair enough i så fall.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

^this

Medlem

Lägg ner jobbet på Cyberpunk och sätt igång med WITCHER 4! För min del kan dom skippa en uppföljare till Cyberpunk också, och istället fokusera på det dom är bäst på. Witcher 3 är fortfarande det bästa spelet jag har spelat, och har svårt att tro att det kommer ändras.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av miffot:

Gå på nästa, cyberpunk är ett över hypat skit spel oavsett

Spot on. Detta var någon slags fiction som alla gamers hade någon föreställning till att det skulle vara ett helt nytt sätt att spela. Helt ny spelmekanik, ny värld, fysikmotor och karaktärer plus mycket annat, och på detta extra allt. Totalt överhypat, totalt i onödan.

Man brände sina broar när man hypade upp detta till månen. Om man gör ett jobb bra 99 gånger, men suger en k*k den 100ade, så nog kommer man kommas ihåg som en k**sugare..

Medlem
Skrivet av ELF:

Lär ju vara en del av studion som bara blickar frammåt mot nästa spel. Vore konstigt om så inte är fallet. Även om CP2077 är buggat som bara den så kan de inte låsa inne alla utvecklare.

This.
Tror CDPR har tillräckligt med resurser för att kunna jobba på båda samtidigt.

Medlem

Det är väl bättre dom fixar cp först? Nä vi gör halvtrasiga spel i fortsättningen.. folk köper skiten ändå...

Geeks Gaming
Skrivet av Tiggaren:

Mm polisen är verkligen under all kritik. Fattade oftast inte att det var polisen som attackerar ens. Vill ha som i GTA5.
Det också synd att det inte finns fler ställen att besöka och utforska efter man klarat storyn.
Man kan väl inte ens besöka cloud9 igen. Vill kunna rollspela efteråt liksom och gå runt som om jag levde där men finns inte så mycket att göra förutom att skjuta av lite banditer.

Tror polisen från maffia 2 skulle va bättre. Att dom först bara jagar dig eller din bil för att sedan stegra upp våldet.

Har faktiskt en mod som öppnar upp de områden som är avstängda pga quests. https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/820

Medlem

De kan inte fixa Cyberpunk, de skulle behöva göra om det mesta från början i så fall.
Lika bra att överge det, be om ursäkt och försöka göra bättre i framtida spel.

Medlem

Dom har fixat de värsta och det var ändå en bra spelupplevelse för mig iaf med en medium dator så finpolera de nu och en värdig dlc i framtiden.

Medlem

Tycker de ska fixa.
Uppbygnaden av staden och världen är riktigt bra gjord. Finns inget spel som har en lika cool och maffig citymiljö? Storyn och musiken är också superb. Grafiken kommer inte svika på flera år. Så de har en bra foundation.
De behöver bara fylla på världen med saker så det känns mer levande och dynamiskt och fixa det som är trasigt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Spokig:

Dom har fixat de värsta och det var ändå en bra spelupplevelse för mig iaf med en medium dator så finpolera de nu och en värdig dlc i framtiden.

Var samma för mig, jag upplevde knappt några buggar. Saknades saker dom lovade men tyckte det var riktigt kul spel. Nu vill jag ha massa DLCer så dom kan fylla världen med massa roliga saker att göra.

Medlem

Jag hade en bedrövlig upplevelse på ps4 pro. Och blir inte ps5 versionen både gratis och bättre på många sätt. Så köper jag helt enkelt inga dlc eller liknande. Gämför man med tex ghost of tsushima så är skillnaden otroligt stor. Ghost of tsushima är så bra att jag kommer att kunna spela det en 4e gång utan problem med att tröttna. Medans med Cyberpunk så fick jag verkligen anstränga mig att spela igenom helt. Mycket som är kräckigt i Cyberpunk för mig. Men ska endå ge ps5 versionen en chans till. Eftersom jag verkligen älskar cyberpunk världen. Förutom just 90% av spelet.

Medlem

Är det inte rätt konstigt att dom som står i skyltfönster är påklädda?! Det var det första jag verkligen reagerade kraftigt på. "Är det här ett bäbis spel jag köpt ursh och tvi smaken av blöja!" tänkte jag.

Medlem

Gå vidare....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

med tanke på att de håller redan på med både vanliga patcher och DLC/expansioner till Cyberpunk vet vi redan svaret på detta.

Redaktör
Skrivet av Striva:

med tanke på att de håller redan på med både vanliga patcher och DLC/expansioner till Cyberpunk vet vi redan svaret på detta.

Ja, men frågan var vad du tycker.


signatur
Ambassadör
Xbox

Jag vill ha mer Cyberpunk 2077! Hade väldigt trevligt i min genomspelning förra vintern, inga större problem tekniskt och ett riktigt bra spel. Körde igenom precis allt och hade gärna sett ett par matiga expansioner à la TW3. Tyvärr har de ju fått lägga tid på att laga versioner som aldrig skulle släppts och annat mög i stället.

Så... jag vill ha expansioner till CP2077 och därefter ett nytt The Witcher-spel.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar