Fysiska GTA: The Trilogy försenas

Robot
Fysiska GTA: The Trilogy försenas

Hafsverket tycks behöva lite mer kärlek.

#bugg, #grand-theft-auto, #gta-the-trilogy


Kontot avslutas

Det är faktiskt den andra uppdateringen.
Den första hette 1.0.2 och kom för drygt en vecka sedan till alla format.
Där fixades bugar som exempelvis osynliga hål.
Nu senast så kom den senaste uppdateringen 1.0.3 som ska vara den största uppdateringen hittills.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Blev väldigt besviken igår när jag fick veta att den hade blivit framflyttad eftersom jag såg fram emot att få spela dessa spelen på min Nintendo Switch nästa vecka.
Men förstår också om Rockstar vill att den fysiska realisen ska bli bättre än den digitala.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Den första uppdateringen hette ju 1.0.2 på PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S och PC, men på Nintendo Switch hette den 1.0.3 som jag sett på video klipp.

Beror detta på att det finns fler andra saker att fixa till Switch än vad det finns på andra versioner?

Då borde ju den här nya uppdateringen som heter 1.0.3 till de andra formaten heta 1.0.4 eller 1.0.5 på Switch när den kommer.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Men förstår också om Rockstar vill att den fysiska realisen ska bli bättre än den digitala.

Kul att se att hoppet lever hos vissa, jag hade kunnat garantera dig att det blir minst lika kasst och dessutom kommer att se sämre ut p.g.a de kassa upplösningarna.

Kontot avslutas
Skrivet av Dudinkalv:

Kul att se att hoppet lever hos vissa, jag hade kunnat garantera dig att det blir minst lika kasst och dessutom kommer att se sämre ut p.g.a de kassa upplösningarna.

Jo, jag förstår att vissa säkert hade hoppats på mer men när jag har sett videoklipp på det här så tycker inte jag att det ser så kasst ut som många andra tycker.
Kräver väl inte så mycket heller när det kommer till grafiken, säkert därför som jag än idag nöjer mig med konsoler som PS2, PS3 och andra konsoler från de generationerna.

Så jag vet att jag kommer bli nöjdare än många/vissa andra när det väl kommer fysiskt.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Blev väldigt besviken igår när jag fick veta att den hade blivit framflyttad eftersom jag såg fram emot att få spela dessa spelen på min Nintendo Switch nästa vecka.
Men förstår också om Rockstar vill att den fysiska realisen ska bli bättre än den digitala.

Det handlar om ansvarsfrågan. Vid digitala upplagor kan utvecklaren frångå en del av sitt ansvar men det går inte när det gäller fysiska kopior. Dvs. de kan inte släppa vilket skit som helst på fysisk kopia utan att förlora på det medan på digitala upplaga kan de släppa hur dåligt spel som helst och fortfarande tjäna på det.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Kontot avslutas
Skrivet av Kris:

Det handlar om ansvarsfrågan. Vid digitala upplagor kan utvecklaren frångå en del av sitt ansvar men det går inte när det gäller fysiska kopior. Dvs. de kan inte släppa vilket skit som helst på fysisk kopia utan att förlora på det medan på digitala upplaga kan de släppa hur dåligt spel som helst och fortfarande tjäna på det.

Jo, det låter väldigt logiskt.
Undrar hur det kommer se ut i framtiden då? Om det här med ofärdiga spel kommer bli vanligare.
Tänkte främst på att det känns som att fler och fler satsar mer på digitalt eftersom det nu även finns konsoler utan skivläsare.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Så ironiskt att den kallas definitiva utgåvan, när den måste patchas så för att bli bra! Men också bra att de skjuter på fysisk release så den kan bli så bra som den kan bli!

Medlem

Kommer detta att komma till Steam?

Kontot avslutas

Snabb spolade igenom en video på Youtube och såg en modare som hade lagt till helikoptrar och flygplan i GTA III.
Skulle varit kul om även Rockstar lade till sådant.


signatur

ゼルダの城

Skribent

Det skulle vara intressant och veta vad som egentligen har hänt under utvecklingen av denna remaster? Besluten och hur det resonerades från dag 1 till release?


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det skulle vara intressant och veta vad som egentligen har hänt under utvecklingen av denna remaster? Besluten och hur det resonerades från dag 1 till release?

Det hade det verkligen varit!
Jag skulle gärna vilja höra mer om vilka som gör uppdateringarna.
Är det GSG eller har Rockstar satt ett annat team på det?
De verkar i alla fall lyckas bättre nu än vad GSG gjorde innan de släppte samlingen digitalt.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jo, det låter väldigt logiskt.
Undrar hur det kommer se ut i framtiden då? Om det här med ofärdiga spel kommer bli vanligare.
Tänkte främst på att det känns som att fler och fler satsar mer på digitalt eftersom det nu även finns konsoler utan skivläsare.

Jag köper helst fysisk kopia för då vet jag att jag äger spelet och ingen kan ta det ifrån mig. Av den anledningen är utvecklingen från fysisk till digital inte bra.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Kontot avslutas
Skrivet av Kris:

Jag köper helst fysisk kopia för då vet jag att jag äger spelet och ingen kan ta det ifrån mig. Av den anledningen är utvecklingen från fysisk till digital inte bra.

Jag håller helt med dig!
Var inne ett tag för några år sedan på att köpa allt digitalt. Sålde till och med flera av mina spel för att istället köpa de digitalt.
Men när vissa tjänster stänger ner med åren så blev jag orolig för denna digitala utveckling och har börjat igen att hellre handla fysiskt.
Som tur vad så kan jag fortfarande ladda ner sådant som jag köpt på de ställen där det stängts ner (för mig är det än så länge bara Wii Shop) men jag är ändå orolig för den dagen när det inte längre går att ladda ner dessa spel.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Har börjat se på Youtube de som fått GTA fysiskt till Playstation 4 och klagar på att det varken följer med manual eller kartor.
Själv gnuggade jag mig i huvudet och tänkte att här i Sverige har vi ju inte sett manualer på många år, så jag hade blivit mer överraskad om det hade följt med.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Har börjat se på Youtube de som fått GTA fysiskt till Playstation 4 och klagar på att det varken följer med manual eller kartor.
Själv gnuggade jag mig i huvudet och tänkte att här i Sverige har vi ju inte sett manualer på många år, så jag hade blivit mer överraskad om det hade följt med.

Visst har vi under många år sett manualer osv försvinna från även fysiska släpp, men just GTA-spelen brukar vara bra på att ha både manualer och just kartor över spelvärlden så jag förstår deras kritik. Helt och hållet. Speciellt som de tar rätt friskt för samlingen.

1
Skriv svar