Tips på udda/säregna/annorlunda spel?

Ambassadör
Xbox

Unpacking och DEEEER Simulator är två annorlunda små spel som jag kört det senaste.


signatur

Jump in.

KoP
Medlem

Presswurst 2 spelade jag för ett tag sedan på C64'an. Det går ut på att man ska skita helt enkelt. Man får vicka joysticken som en galning enda tills avföringen lämnar rumpan och finner sin väg ner till porslinet.

Det är ett ganska udda spel. ↁ_ↁ

Medlem

Kan rekommendera Precipice - En udda turordningsbaserad Kalla Kriget-tolkning där du spelar som antingen USA eller Sovjetunionen och sköter militär, spionage, diplomati och handel såväl som att finansiera statskupper och revolutioner runtom i världen med målet att ha störst kontroll över världskartan. Tvisten kommer i att allt sker i en balans med relationen till den andra världsmakten där man förlorar spelet om krig bryter ut. Spelet är designat för kortare spelsessioner så det är inget Hearts of Iron-djup man talar om här men det är likväl en intressant tolkning på genren.

Medlem

What remains of edith finch 😊

Medlem

Road 96. Det bästa indiespelet som jag har spelat i år. Helt fantastiskt.

https://store.steampowered.com/app/1466640/Road_96/

Medlem

Deadly Premonition (holds the Guinness World Record for the most critically polarizing survival horror game)
Overblood
Ico
Shadow of the Colossus
Silent Hill
Silent Hill 2
Quake
Tomb Raider
Resident Evil
Resident Evil 7
Resident Evil Village
Assassin's Creed
Blue Stinger
Shenmue
The Nomad Soul
Journey
Abzu
The Pathless
Gregory Horror Show
Oddworld: Abe's Oddysee
The Last of Us
The Last of Us Part II
Legacy of Kain: Soul Reaver
Batman: Arkham Asylum
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Grand Theft Auto: San Andreas
Ghosthunter
ToeJam & Earl
Tomba!
Jet Set Radio
Psychonauts
It Takes Two
Ape Escape
Shin Megami Tensei III: Nocturne
Control
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Half-Life
Sekiro: Shadows Die Twice (säreget och annorlunda för att det är så mycket svårare än precis allt annat jag spelat)

Medlem

Untitled Goose Game.

Medlem

Jag lirar Paradigm just nu och skrattar mer eller mindre hela tiden, vilket jag sällan gör i spel. Påminner väldigt mycket om Lucasarts point n click på 90-talet dock, men annorlunda och eget är det.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Jag lirar Paradigm just nu och skrattar mer eller mindre hela tiden, vilket jag sällan gör i spel. Påminner väldigt mycket om Lucasarts point n click på 90-talet dock, men annorlunda och eget är det.

Riktigt kul spel.

Eftersom trådstartaren nämnde Neverhood kan jag också tips om The Dream Machine.

Medlem

Måste slå ett slag för the artful escape. Oklart vilken genre det hamnar i men väldigt stämningsfullt och annorlunda.

phi
Medlem

Death Stranding.

Jag var väldigt skeptiskt till spelet innan jag började spela det. Jag var skeptisk under de första speltimmarna och frågade mig själv flera gånger "vill jag verkligen spela en postapokalypiskt Postnordsimulator eller inte?" men jag fortsatte och fokuserade på endast storyn. Så här i efterhand så var det ett mycket tacksamt beslut. Ett av senaste fem årens bästa spel enligt mig.

Fyra av fem levererade paket från Postnord 👍

Medlem

Ni måste lira denna pärla om ni vill ha udda,


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar