Fråga gällande IPhone 13Pro & Max

Medlem
Fråga gällande IPhone 13Pro & Max

Vet inte om ja kan ställa frågan här men ja gör ett test.

Är så ja går i tankarna att byta mobil. Den modell ja har nu är IPhone 8 har haft den i 4år men batteriet börjar bli dåligt senast efter sista uppdateringen.

Min fråga nu vilken skall man välj av modell 13 PRO eller Max? De ja använder betala räkningar surfa lite på webben har ett abonnemang på 5GIG per månad,spelar musik när ja tränar tar lite kort då och då

Inaktiv

Gillar du den stora skärmen på MAX så den annars PRO varianten

Medlem

Ok tack de är ingen annan skillnad på dom förutom storleken? Har tyvärr inte möjlighet att hålla någon har 15mil till närmast butik

Skrivet av anon_327736:

Gillar du den stora skärmen på MAX så den annars PRO varianten

Medlem

Med din beskrivning på behov så låter det inte som du behöver nån flaggskepps mobil.
Köp nån av dom billigare apple om du vill ha iphone.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har kört Max modellerna fram till 13 (hade en S Max innan). Den blev för stor för att passa trådlösa laddarn i bilen. S Max passade *precis* med skalet på.

"Enda" anledningen att gå på pro versionen är om du verkligen vill ha de bättre kameramöjligheterna, annars skippa det.

Medlem

Kan du tänka dig vikten så satsa på Max. Vansinnigt bra batteritid.

Störta anledning att välja en av Pro-modellerna är 120Hz. Tycker personligen det är stor skillnad mot 60.

Medlem

Går ju byta batteri för några hundra oxå om du är nöjd o den funkar bra övrigt

Medlem

Ok tack för all bra info från er blir inte lätt att bestämma sig. De ja har förstått när ja har sökt på webben är att Max Pro värkar vara slut över allt.

Sedan har ja en fråga ni som har modellen 13 eller 12 hur är signal styrkan på dom för på min 8 så kommer ja precis upp till 4G☺️ 5G bryr ja mig inte om alls

Medlem

Kan rekommendera att gå på Max-modellen direkt så att du slipper tänka på batteritiden även om ett par år när batteriet försämrats lite. Med dina användningsområden tror jag enkelt att du kan använda en 13 Pro Max hela vägen tills Apple slutar uppdatera den (6-7 år). Kan tyvärr inte svara på frågan om mottagning då jag sitter på en äldre modell ytterligare några år.

Medlem

Har läst mycket om att 12 och 13 Max upplevs som alldeles för stora. Har själv kört en 8 Plus fram tills nyligen och tyckte verkligen den var på gränsen. Max-modellerna är ännu större och tyngre! Latjade lite min kollegas 12 Max för ett par månader sedan och den var lite av ett monster. Fantastiskt med större skärm, absolut, men för generellt användande så var den helt enkelt för stor för mig.

För min del landade jag på ”den vanliga” Iphone 13. Dels för att jag inte känner att jag har behov av de bättre kamerorna som Pro-modellerna är utrustade med (tycker också redan att kameran i standardmodellen tar mycket bättre bilder än min gamla lur), men främst för att jag inte kunde rättfärdiga för mig själv att betala mer än 10k(!) för en telefon. Med det sagt så lockade skärmen med 120hz och VRR en del ändå (även om jag inte upplever några som helst problem med gamla goda 60hz, ska tilläggas). Hur som haver, jag är helnöjd med mitt beslut och räknar med att denna lur håller många år framöver. Den är rapp och batteriet upplevs som bra mycket bättre än det i min 8 Plus (när den var ny).

Skrivet av steelbeat:

Sedan har ja en fråga ni som har modellen 13 eller 12 hur är signal styrkan på dom för på min 8 så kommer ja precis upp till 4G☺️ 5G bryr ja mig inte om alls

Jag har inte haft några problem alls att få in 4G.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Har en 13 Pro Max och jag är helt sjukt glad för batteriet. Klarar mig 2 dagar på en laddning utan problem trots bra och hög användning. Köööööp.

Medlem

Har en 13 Pro och är jättenöjd!

Ook
Bibliotekarie (UU)

Kan flika in och kommentera då jag själv hade en Iphone Xs (förenklat sagt en modell i Iphone "10-serien" som släpptes 2018) och bytte nyligen till Iphone 13 serien. Du kommer märka en stor skillnad oavsett Iphone 13 modell du väljer jämfört med iPhone 8 som du har. Exempelvis var Iphone Xs, som var en dyrare modell än standard, teknisk avancerat för sin tid och skapligt dyr när den släpptes. Men tekniken har gått fram så pass att vanliga standardmodellen av iPhone 13 är till och med bättre.

Vad man kan fundera på är om man har budget och behov av vad iPhone 13 pro och iPhone 13 max erbjuder med bättre bilduppdatering (120hz) och kamera, samt större skärmstorlek med max. Annars räcker vanliga iPhone 13 gott väl. Tyckte själv inte att priset motiverar de dyrare iPhone 13 modellerna jämfört med standard.

Det sämsta dock med iPhone oavsett modell är att om man vill lyssna till mer högupplöst musik så saknar Apples telefoner och hörlurar fortfarande stöd för aptX och LDAC vilket en del Android konkurrenter har. Lite "rant" från min sida men Apples dåliga stöd för ljudformat är något som inte riktigt nämns i många tekniska recensioner som inte alls tar upp kategorin "ljud".

Gnällkuk

Gå in i valfri butik och känn och kläm på den. Svårt att riktigt avgöra annars, själv så tycker jag att det är som med datorskärm, det är svårt att gå ned i storlek. Har en 13 Pro Max och tycker den är fantastisk. Gick ned en storlek förra gången, ångrade mig gravt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Ook:

Det sämsta dock med iPhone oavsett modell är att om man vill lyssna till mer högupplöst musik så saknar Apples telefoner och hörlurar fortfarande stöd för aptX och LDAC vilket en del Android konkurrenter har. Lite "rant" från min sida men Apples dåliga stöd för ljudformat är något som inte riktigt nämns i många tekniska recensioner som inte alls tar upp kategorin "ljud".

Det är sant om man föredrar trådlöst ljud. Vill man koppla in en DAC är iOS att föredra då signalen blir helt oförändrad (bit perfect).

Medlem

Pushar för pro istället för Max.

Men vill man promt ha mega skärm visst kör max, men pro alla dagar i veckan, tillräckligt stor skärm, börjar bli för stor snart om den psuhar storleken ytterligare i nästa generationer.

Men jag har telefonen i fickan o då är pro bra balans mellan pro o max, men som sagt är du osäker, gå ut på stan och känn på prylarna utgå inte vad folk på forum säger,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar