Den massiva Battlefield 2042-patchen släpps redan idag

Robot
Den massiva Battlefield 2042-patchen släpps redan idag

Ett skepp kommer lastat med hundratals fixar.

#Battlefield-2042, #Dice


Bra att dom satsar på att laga spelet. Däremot måste dom göra massiva ändringar dvs läsa och följa den stora reddit tråden med vad många fans tycker fattas i spelet. Annars har jag efter 50 timmar fortfarande kul i spelet, men svårt och se att jag kommer spendera tusentals timmar som i bf4.

Medlem

Hela den här "släpp spelet trasigt och laga det med patchar" - trenden måste dö!

Medlem

Att försöka laga Battlefield2042 är som att sminka en gris.

Tack för mig!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd

Battlefailed 2042 hsr 3.5 / 10 på steam med över 60 000 röster. Spelet är ett jävla skämt och det spelar ingen roll hur mycket de patchar. De slöppte en trasig produkt, det visar deras avsaknad av prioritering och/eller kompetens.

Medlem

Att släppa ett spel i ett sådant ofärdigt skick som bf2042 är i just nu visar att Dice saknar respekt för sin publik. Spelet skulle behövt ytterligare ett (?) år för att färdigställas. Nu läggs utvecklingsresurser på patchning som hade kunnat användas för addera nytt innehåll.

Designvalet att köra 128 spelare har haft större negativa konsekvenser för stabilitet än vad jag tror Dice förutsåg. Ett val som jag också tycker är märkligt ur ett gameplay-perspektiv

Medlem

Så sedan early acces så har dem nu släppt 3 patchar, och det kommer en till i december.
Så många patchar och fixar på en månad, det bevisar ju att dem redan jobbade på många av dessa fixar och visste i vilket skick spelet var, och ändå släppte man det med en prislapp på 700-1400 spänn?

Medlem
Skrivet av Scahn:

Att släppa ett spel i ett sådant ofärdigt skick som bf2042 är i just nu visar att Dice saknar respekt för sin publik. Spelet skulle behövt ytterligare ett (?) år för att färdigställas. Nu läggs utvecklingsresurser på patchning som hade kunnat användas för addera nytt innehåll.

Designvalet att köra 128 spelare har haft större negativa konsekvenser för stabilitet än vad jag tror Dice förutsåg. Ett val som jag också tycker är märkligt ur ett gameplay-perspektiv

Håller med, hoppet till 128 spelare låter bra på pappret men det funkar inte i verkligheten, iaf inte med den här map-designen.
Spelar man i Solo/Coop så blir faktiskt några av kartorna faktiskt spelbara men då måste man nöja sig med att spela mot bottar istället.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hela den här "släpp spelet trasigt och laga det med patchar" - trenden måste dö!

EXAKT! Drömmer mig tillbaka till tiden före allt patchande, tiden då utvecklarna var mer eller mindre tvungna att göra rätt från början. När kasetten/CD:n var i produktion och sedan skeppad var det bara att hålla tummarna att så mycket som möjligt blev rätt.

Visst är det fint att det går patcha bort barnsjukdomar och i slutändan få ett så perfekt spel som möjligt, men man blir ju bara apless på allt dravel som åker ut på marknaden mer eller mindre halvfärdigt.. Jag förstår att utvecklarna vill få ut deras verk på marknaden så fort som möjligt, förmodligen med enorm press från shareholders osv. Trenden består, och det är riktigt trist att se!

Medlem

40h in i spelet har gråtit blod för att ge spelet en ärlig chans hoppas Dice aldrig mer gör ett spel.

Medlem

För mig personligen så försvinner intresset totalt när spel släpps i trasigt skick.
Även om spelet i sig har potential att "bli bra sen" så dör det helt för mig eftersom jag känner mig lurad.

Den här hemska trend måste upphöra! betala inte för trasiga spel, sätt högre krav på utgivarna genom att inte främja detta beteende med era pengar.

Var väldigt inställd på att spela nya BF, men efter att jag provat 10h trail så insåg jag hur otroligt opolerat det var.
Gått vidare till Halo nu och kommer inte titta tillbaka.

Medlem

Hela grejen med 128 spelare, det blir bara rörigt och jobbigt. Nä tacka vet jag close combat, battlefield 2 och metro banan på bf3 (tror jag det var). Kommer nog aldrig installera detta spel igen. Spelade Halo Infinite MP dagen efter jag testade 2048 och jävlar vilken bra mp i jämförelse.

Medlem

Spelarbasen krymper för varje dag som går och snart spelar det ingen roll vad för patchar de släpper. Blir nog mitt sista Battlefield som jag köper. För detta är då fan inte Battlefield.

Avstängd
Skrivet av Lirilesh:

Spelarbasen krymper för varje dag som går och snart spelar det ingen roll vad för patchar de släpper. Blir nog mitt sista Battlefield som jag köper. För detta är då fan inte Battlefield.

Jaja, nästa battlefield köper du på release igen ska du se.

Avstängd

Falsk marknadsföring... host.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Spelarbasen krymper för varje dag som går och snart spelar det ingen roll vad för patchar de släpper. Blir nog mitt sista Battlefield som jag köper. För detta är då fan inte Battlefield.

+1 på den

Spelade 8 timmar för att ge det en ärlig chans men nej, det är bara rent av dåligt och då menar jag inte bara buggarna. Spelet i grunden och "flowet" är helt åt helvete och det känns bara som att spela Köttkvarn Sim 2021. Ångrar att jag gav dem min tillit och mina pengar (försökte med refund men som väntat så var det för mycket speltid) och kan bara säga aldrig igen Dice...

Vi ses i Halo Infinites ranked mode!

Medlem

Fixade de hovercraftsen? Att de kan klättra upp för byggnader alltså?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Hela den här "släpp spelet trasigt och laga det med patchar" - trenden måste dö!

Kommer aldrig sluta för att det finns så många corpo-simps som förbokar allting. Så länge folk förbokar samt accepterar alpha-spel för fullpris så kommer spelindustrin bara fortsätta mjölka på detta sättet.

Spelindustrin lider av stora problem, och jag hoppas detta tas upp på EU-nivå så småningom, men högst otroligt pga att det endast är en massa boomers som sitter där.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Spelarbasen krymper för varje dag som går och snart spelar det ingen roll vad för patchar de släpper. Blir nog mitt sista Battlefield som jag köper. För detta är då fan inte Battlefield.

Det har tappat 70% av spelarbasen enbart på Steam, jag som blev tillsagd att jag tillhörde den "högljudda minoriteten" när jag klagade på spelet

Men jag kan också erkänna att jag faktiskt fortfarande spelar det någon timme ibland åt gången innan jag blir förbannad och istället drar igång BF1 eller BFV

Medlem
Skrivet av insilence:

För mig personligen så försvinner intresset totalt när spel släpps i trasigt skick.
Även om spelet i sig har potential att "bli bra sen" så dör det helt för mig eftersom jag känner mig lurad.

Den här hemska trend måste upphöra! betala inte för trasiga spel, sätt högre krav på utgivarna genom att inte främja detta beteende med era pengar.

Var väldigt inställd på att spela nya BF, men efter att jag provat 10h trail så insåg jag hur otroligt opolerat det var.
Gått vidare till Halo nu och kommer inte titta tillbaka.

Samma för mig men jag har inte ens kunnat spela klart mina 10 timmar. Nu är det Halo I och nya Vanguard. Vet inte varför jag skäms för att säga att jag gillar COD men det bara passar mig.
Jag hade väldigt kul i både BF1 och BFV men nya 2042 fungerar inte för mig. Vill inte skylla på att spelet är dåligt men just nu är det inget för mig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

är nog inte Dice fel att det släppts i sådant skick utan mer utgivaren ea och dess aktieinnehavare som pressat ut det innan julhandeln. tkr synd om alla utvecklare som tvingas släppa produkter som dom vet inte är klara av deras utgivare

Avstängd
Skrivet av Joelgbg:

är nog inte Dice fel att det släppts i sådant skick utan mer utgivaren ea och dess aktieinnehavare som pressat ut det innan julhandeln. tkr synd om alla utvecklare som tvingas släppa produkter som dom vet inte är klara av deras utgivare

Lol, ja vrf hålla utvecklarna ansvariga? Det vore ju direkt logiskt. Sådant kan vi inte ha.

Medlem

Mycket gnäll här, som vanligt.
Själv så tycker jag det är ett mycket roligt spel i grunden, och är väldigt glad att de är så snabba på att laga det.

Testpilot

Jag som är väldigt mycket casual spelare har ändå rätt kul med spelet. En del buggar är irriterande dock såklart. Tycker även att fordon är för mäktiga och jag är dessutom kass på dem.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Mycket gnäll här, som vanligt.
Själv så tycker jag det är ett mycket roligt spel i grunden, och är väldigt glad att de är så snabba på att laga det.

Jätteroligt att betala 600 kr för ett spel som redan innan release behöver patchas och lagas )

Medlem

Massiv patch släppt kan inte sikta vänster eller höger bra jobbat Dice

Medlem

Haha, gnället dessa trådar skapar är helt makalöst. Vi är en squad på 4 pers som lirar varje kväll och har fortfarande så jävla roligt. Väl värt 500-hundringen det kostade på Elgiganten. Nu får vi massa fixar också, tackar för det.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av sturish:

Jätteroligt att betala 600 kr för ett spel som redan innan release behöver patchas och lagas )

Håller såklart med dig om det. Men att folk ska gnälla om det i varenda nyhet om Battlefield/Dice/EA är tröttsamt. Speciellt i en nyhet som egentligen handlar om något bra.
Jag är bara så trött på allt konstant gnäll och den tråkiga stämningen.

Medlem

Det är helt sjukt vad för stora AAA skitspel det släppts på sistone. Måste sitta en enda stackars Gollum-snubbe på QA-avdelningen alltså...

123
Skriv svar