Forza Horizon 5, Officiella speltråden

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det inte alltid bäst av tre? Så länge man har högst poäng i slutet vinner man?

Hmm implicit så kan det vara så. skillnaden är att i multiplayer kan du vinna championship direkt efter andra racet , men i singleplayer måste du köra 3.

Som sagt bara ett tips för de som vill super optimera och siktar enbart på belöningen.

Medlem

Kul med nya veckoutmaningar. Passar på att göra lite ärenden i byn med min Pontiac Firebird.

Medlem

Körde just monstertruck!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Köpte det dyraste huset nu, men får ingen Wheelspin som man ska få varje dag.
Är det buggat?


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Köpte det dyraste huset nu, men får ingen Wheelspin som man ska få varje dag.
Är det buggat?

Har för mig att man måste vinna lite tävlingar varje dag för att det ska aktiveras. Ska stå i det finstilta


signatur

Halo kompis!

Medlem

Trist när servrarna buggar så att utmaningar man utförde försvinner. Fick göra om några st igår.

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Har för mig att man måste vinna lite tävlingar varje dag för att det ska aktiveras. Ska stå i det finstilta

Ja, nåt sånt är det. För mig tycks det nästan random när man får sitt fria wheelspin.

Dåligt ändå. Varför känner dom att dom måste lura spelarna? Man hade ju köpt huset ändå, liksom.

Medlem

@pskjonte @Bussovic @bluebird

Wheelspins för huset är buggat för vissa..

Alla kända issues (det är en redig lista)
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4409616...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

@pskjonte @Bussovic @bluebird

Wheelspins för huset är buggat för vissa..

Alla kända issues (det är en redig lista)
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4409616...

Ah tack för info 🙂


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Cousken:

Hmm implicit så kan det vara så. skillnaden är att i multiplayer kan du vinna championship direkt efter andra racet , men i singleplayer måste du köra 3.

Som sagt bara ett tips för de som vill super optimera och siktar enbart på belöningen.

Ah, men det är ett bra tips eller bra info. Jag placerade precis tvåa i ett lopp, trea i ett annat och vann det tredje. Tog hem championship som tur var!

Medlem

Jag börjar bli lite sugen på att köpa en ratt... Verkar ,... roligare och enklare om man ska ta klivet från auto till manual växel låda? Har folk rekommendationer? Jag har läst att det strular för en del. Jag som aldrig haft ratt förr, är det bökigt att ha vid skrivbordet? Har en gaming stol och höj-sänkbar skrivbord, vill gärna ha pedaler... Och inte lägga mer än typ 2-3000 spänn på nånting som jag bara använder för ett spel XD

Medlem

Är klar med alla race, speedcams och hopp, så har börjat beta av accolades (vars egentliga syfte jag har lite svårt att greppa?) kopplade till specifika tillverkare och modeller. Fick mig att köpa den här härliga söndagskärran.

Medlem

Som jugge ska man ha en juggebil!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Ok nu har jag kört veckans trial säkert 50 gånger tror jag och ingen vinns. Inte för att jag är så bra men det är jo ingen random som samarbetar! Jag har blivit knuffad ut i buskarna eller av en bro sist så många gånger. Och detta ska då avsluta min streak för säsongen?

Kan vi få ihop ett lag imorgon och klara skiten? Vi kan ta 5 spelare, sätta alla utom en i en B Klass bil, den 5:e får sätta sig i en S2 eller nått, borde vara lättare än att alla sitter i bilar som hjärnan inte hinner med.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cousken:

Ok nu har jag kört veckans trial säkert 50 gånger tror jag och ingen vinns. Inte för att jag är så bra men det är jo ingen random som samarbetar! Jag har blivit knuffad ut i buskarna eller av en bro sist så många gånger. Och detta ska då avsluta min streak för säsongen?

Kan vi få ihop ett lag imorgon och klara skiten? Vi kan ta 5 spelare, sätta alla utom en i en B Klass bil, den 5:e får sätta sig i en S2 eller nått, borde vara lättare än att alla sitter i bilar som hjärnan inte hinner med.

Klarade den till slut igår, lyckades få ihop ett team med A och B-klassade bilar. Spöade skiten ur AI:n. Förstår inte varför folk envisas med X, S2 etc. när de dels inte kan köra dem och dels inte fattar att man då gör det svårare att klara eventet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Klarade den till slut igår, lyckades få ihop ett team med A och B-klassade bilar. Spöade skiten ur AI:n. Förstår inte varför folk envisas med X, S2 etc. när de dels inte kan köra dem och dels inte fattar att man då gör det svårare att klara eventet.

Jag tillhör nog dem som missförstod reglerna. Trodde att AI:n alltid körde S2/X i det eventet? Det var skälet till att jag själv försökte (och misslyckades) på den nivån.

För egen del föredrar jag att köra bilar runt 800–830. Både över och under det tycker jag det blir svårare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bluebird:

Jag tillhör nog dem som missförstod reglerna. Trodde att AI:n alltid körde S2/X i det eventet? Det var skälet till att jag själv försökte (och misslyckades) på den nivån.

För egen del föredrar jag att köra bilar runt 800–830. Både över och under det tycker jag det blir svårare.

Ah ja, AI:n matchar bilarna som man ställer upp med, och Unbeatable Drivatars är inte att leka med på X.


signatur

Jump in.

Medlem

Lite bilder för inspiration

Medlem

Jaaaaaa fan! Klarade det precis Noll insats från mig, testade ny tune, kom absolut sist men randoms tog hem det.

Måste säga att system för att komma i kontakt med andra i klubben är... obefintliga? Jag ser att andra är online, men kan inte bjuda in de till Convoy eller "Grupp" whatever that is. Får testa på Xbox:en sen, kanske vettigare där... Ska försöka vara i en voice kanal på Geek's Disco annars

Medlem
Skrivet av Cousken:

Jaaaaaa fan! Klarade det precis Noll insats från mig, testade ny tune, kom absolut sist men randoms tog hem det.

Måste säga att system för att komma i kontakt med andra i klubben är... obefintliga? Jag ser att andra är online, men kan inte bjuda in de till Convoy eller "Grupp" whatever that is. Får testa på Xbox:en sen, kanske vettigare där... Ska försöka vara i en voice kanal på Geek's Disco annars

På Xboxen ska du bara kunna starta en grupp och bjuda in folk ifrån klubben. Jag har gjort det en gång och vi var väl 5-10st som lirade utan problem


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

På Xboxen ska du bara kunna starta en grupp och bjuda in folk ifrån klubben. Jag har gjort det en gång och vi var väl 5-10st som lirade utan problem

Japp. Fick invit direkt när du gjorde det och fungerade klockrent

Medlem

Älskar verkligen spelet och sladdar mest runt just nu och samlar XP/fast travel-boards... MEN - hopplöst dålig på onlineracing alltså, och då skippar jag ändå ratten vid online; blir ännu sämre med ratt haha.

Kommer typ sist jämt, förstår inte hur grymma alla är eller så väljer jag bara konsekvent fel bilar.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Testpilot
Skrivet av socialarbetaren:

Älskar verkligen spelet och sladdar mest runt just nu och samlar XP/fast travel-boards... MEN - hopplöst dålig på onlineracing alltså, och då skippar jag ändå ratten vid online; blir ännu sämre med ratt haha.

Kommer typ sist jämt, förstår inte hur grymma alla är eller så väljer jag bara konsekvent fel bilar.

Samma här, får känslan att jag får börja sist varje gång också haha. Jag har dock gjort noll inställningar med bilarna utan kör bara på någon av de rekommenderade alternativen i original inställning.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Älskar verkligen spelet och sladdar mest runt just nu och samlar XP/fast travel-boards... MEN - hopplöst dålig på onlineracing alltså, och då skippar jag ändå ratten vid online; blir ännu sämre med ratt haha.

Kommer typ sist jämt, förstår inte hur grymma alla är eller så väljer jag bara konsekvent fel bilar.

Tror det är både och. Du väljer fel bilar och kör helt utan tuning. Det är något man lär sig eftersom vilka bilar som passar en och inte. Det är enkelt att ladda ner andras tunes också.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Samma här, får känslan att jag får börja sist varje gång också haha. Jag har dock gjort noll inställningar med bilarna utan kör bara på någon av de rekommenderade alternativen i original inställning.

Jo jag brukar börja längre bak i ledet i början... sen event 3-4-5 av 5 så är jag i princip oftast först, spelar dock ingen större roll Men men, övning ger färdighet.

Skrivet av Ribcage:

Tror det är både och. Du väljer fel bilar och kör helt utan tuning. Det är något man lär sig eftersom vilka bilar som passar en och inte. Det är enkelt att ladda ner andras tunes också.

Ja jo jag brukar faktiskt ladda ner andras tunes, mest för att jag inte är så tekniskt lagd av mig så jag förstår ärligt talat inte riktigt hur jag ska tunea bilen; men kanske gör jag oftast också fel att jag kör för snabba bilar/för kraftiga. Kanske ska börja lira mer i A-klassen!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Jo jag brukar börja längre bak i ledet i början... sen event 3-4-5 av 5 så är jag i princip oftast först, spelar dock ingen större roll Men men, övning ger färdighet.

Ja jo jag brukar faktiskt ladda ner andras tunes, mest för att jag inte är så tekniskt lagd av mig så jag förstår ärligt talat inte riktigt hur jag ska tunea bilen; men kanske gör jag oftast också fel att jag kör för snabba bilar/för kraftiga. Kanske ska börja lira mer i A-klassen!

Jag ska iaf göra så att jag ser till att jag har en bil i varje klass som är min favorit och fungerar bra för mig. Man kan ju antingen gå efter de man redan har i garaget eller kolla upp på nätet vilka de rekommenderade bilarna är i olika klasser. Sen kan man inte riktigt skylla på bilen längre.

Gnällkuk

Någon annan än jag som inte kan köra sista racet i story? Står att jag måste komma med i hall of fame, men där har jag redan vart med rätt länge :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Någon annan än jag som inte kan köra sista racet i story? Står att jag måste komma med i hall of fame, men där har jag redan vart med rätt länge :/

Finns det ett "sista race"? Jag är osäker om jag gjort allt i storyn faktiskt.

Gnällkuk
Skrivet av Mutumba:

Finns det ett "sista race"? Jag är osäker om jag gjort allt i storyn faktiskt.

Förlåt, menade missions. Den med hjälmsymbolen


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Älskar verkligen spelet och sladdar mest runt just nu och samlar XP/fast travel-boards... MEN - hopplöst dålig på onlineracing alltså, och då skippar jag ändå ratten vid online; blir ännu sämre med ratt haha.

Kommer typ sist jämt, förstår inte hur grymma alla är eller så väljer jag bara konsekvent fel bilar.

När jag ska börja på en race så får jag en lista med rekomenderade bilar i början - står recommended eller inget under varje bil annars. Har du använt dig av de förslagen?

Skriv svar