Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det har inte skrivits här sen i aug, ovanligt!

breahl är avstängd.

När jag har skaffat mig en lite starkare PC och kan skruva upp grafiken ska jag köra om grundspelet igen. Kan inte tänka mig ett bättre spel att spela om.

Moderator | Testpilot

Nu är det äntligen dags!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det händer!


signatur

Jump in.

Frilansare

Äntligen, Uber!

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

breahl är avstängd.

När jag har skaffat mig en lite starkare PC och kan skruva upp grafiken ska jag köra om grundspelet igen. Kan inte tänka mig ett bättre spel att spela om.

Jo jag såg det.

Jag såg bror min spela RDR2 på sin dator, hans dator är en superdator han har via jobbet men det var sjukt bra kvalité! Det var bättre än på PS4!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad blir du? En arg Arthur som bara bråkar med cowboys lite random och skjuter pilar på sheriffen eller en snäll farbror-Arthur?

Medlem

Men visst är det vackert att Spy Bar finns i spelet? Ingen lista behövs här!

Medlem

Detaljrikaste spelet någonsin. Change my mind!?

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

breahl är avstängd.

När jag har skaffat mig en lite starkare PC och kan skruva upp grafiken ska jag köra om grundspelet igen. Kan inte tänka mig ett bättre spel att spela om.

Men varför det? 🤔
Han som hållt denna tråd i liv på ett hedersvärt imponerande sätt 👍👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men varför det? 🤔
Han som hållt denna tråd i liv på ett hedersvärt imponerande sätt 👍👍👍

Spammande kanske

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men varför det? 🤔
Han som hållt denna tråd i liv på ett hedersvärt imponerande sätt 👍👍👍

Ja är det någon man förknippar den här tråden med så är det honom och några av er andra också förstås.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men varför det? 🤔
Han som hållt denna tråd i liv på ett hedersvärt imponerande sätt 👍👍👍

Ingen aning.
Jag förmodar att det inte görs offentligt (varför man får en ban).

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men varför det? 🤔
Han som hållt denna tråd i liv på ett hedersvärt imponerande sätt 👍👍👍

Jag vet inte varför. Kan det ha med den här tråden att göra? Det är breahls sista inlägg på FZ. Jag kommer ihåg att jag läste i tråden precis efter att inläggen skrivits och såg att hans status plötsligt ändrats till Avstängd. Men som sagt jag vet inte varför.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag vet inte varför. Kan det ha med den här tråden att göra? Det är breahls sista inlägg på FZ. Jag kommer ihåg att jag läste i tråden precis efter att inläggen skrivits och såg att hans status plötsligt ändrats till Avstängd. Men som sagt jag vet inte varför.

Ja det är trist, han var en drivande faktor länge i den här tråden. Jag tror tyvärr att han föll offer för konsolkrigande, men jag bara spekulerar. Det gick lite brantare utför sista tiden innan han blev avstängd.

Vi hade alltid trevliga diskussioner i den här tråden, RDR 2 enar oss alla!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja det är trist, han var en drivande faktor länge i den här tråden. Jag tror tyvärr att han föll offer för konsolkrigande, men jag bara spekulerar. Det gick lite brantare utför sista tiden innan han blev avstängd.

Vi hade alltid trevliga diskussioner i den här tråden, RDR 2 enar oss alla!

Föll offer för konsolkrigande, lät roligt skrattade lite när jag läste det

Synd han försvann, kanske kommer tillbaka snart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Siken:

Detaljrikaste spelet någonsin. Change my mind!?

Har du spelat Witcher 3 så hade du nog inte sagt det

Jag tyckte RDR2 var bra, men jämfört med Witcher 3 så var det som ett demo i detaljrikedom och atmosfär.

Inaktiv
Skrivet av Miindz:

Har du spelat Witcher 3 så hade du nog inte sagt det

Jag tyckte RDR2 var bra, men jämfört med Witcher 3 så var det som ett demo i detaljrikedom och atmosfär.

Jag respekterar din åsikt men du har fel!
Jag tycker precis tvärt om haha

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Det händer!

YES!

Skrivet av Joakim Bennet:

Äntligen, Uber!

Det ska bli riktigt kul att få testa detta.

Skrivet av Zontos:

Vad blir du? En arg Arthur som bara bråkar med cowboys lite random och skjuter pilar på sheriffen eller en snäll farbror-Arthur?

Jag har ingen jävla aning. Mest troligen blir jag en snäll jäkel då jag oftast är det i spel och verkliga livet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Citat:

Jag har ingen jävla aning. Mest troligen blir jag en snäll jäkel då jag oftast är det i spel och verkliga livet.

Hahaha....oanandes om svårigheten i att vara snäll på rätt sätt sa @uberpwnage2.0 "jag ska va snäll". 4 sekunder senare hade han tömt sin sexskjutare i bröstet på en inte ont anande O'Driscoll. Ju mer Uber försökte två sina händer och försäkra att det var ett misstag ju mer blod flöt på gatan. Inom kort fick man kalla in Marshalls och Uber flydde tillfället staten, tog sig till Emerald station för att rentvå sitt namn.

Darrig och svettig skulle han ryckta hästen men råkade dra till med en omotiverat hård höger och blev varse att någon sett honom och skulle anmäla honom för djurplågeri. Igen behövde den arma gossen fly lagens långa arm.
Han fick välbehövlig vila och skydd av ägarna till Aberdeen pig farm.
Äntligen kan han pusta ut och torka pipan fri från krutrök.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Hahaha....oanandes om svårigheten i att vara snäll på rätt sätt sa @uberpwnage2.0 "jag ska va snäll". 4 sekunder senare hade han tömt sin sexskjutare i bröstet på en inte ont anande O'Driscoll. Ju mer Uber försökte två sina händer och försäkra att det var ett misstag ju mer blod flöt på gatan. Inom kort fick man kalla in Marshalls och Uber flydde tillfället staten, tog sig till Emerald station för att rentvå sitt namn.

Darrig och svettig skulle han ryckta hästen men råkade dra till med en omotiverat hård höger och blev varse att någon sett honom och skulle anmäla honom för djurplågeri. Igen behövde den arma gossen fly lagens långa arm.
Han fick välbehövlig vila och skydd av ägarna till Aberdeen pig farm.
Äntligen kan han pusta ut och torka pipan fri från krutrök.

Haha! Lite som när man ska hälsa men ”råkar” skjuta ihjäl en bonde på en snubbe som bara ville ha lite brännvin på salonen.

Medlem

Vakna till Arthurs röst.

Medlem

Haha...roligt att han bjuder på sig själv sådär.

Priserna har börjat gå nedåt på datorer och dess komponenter så kanske jag får höra han ingame denna tiden nästa år.
(ska köra om när jag fått bättre grafikmöjligheter)

Måste säga att jag mer och mer föredrar denna typ av spel.....storyn följer en ganska smal korridor och ger inte så mycket handlingsfrihet. Men mellan uppdragen finns det inget som stoppar dig från att utforska världen och det finns saker att hitta och göra nästan överallt. Även detta att jag kan ha varit på ett ställe 20 gånger men den 21 triggas allt å rätt sätt och jag får en ny upplevelser till skänks

Medlem

@uberpwnage2.0 nå bäste herre.
Har skjutit slut på kulorna eller tröttnade du innan du hann till Saint Denis?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

YES!

Det ska bli riktigt kul att få testa detta.

Jag har ingen jävla aning. Mest troligen blir jag en snäll jäkel då jag oftast är det i spel och verkliga livet.

Har du gjort livet surt för befolkningen i Saint Deniz eller är du en hedersman som leker Robin Hood?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nizze Najs:

@uberpwnage2.0 nå bäste herre.
Har skjutit slut på kulorna eller tröttnade du innan du hann till Saint Denis?

Skrivet av Zontos:

Har du gjort livet surt för befolkningen i Saint Deniz eller är du en hedersman som leker Robin Hood?

Det har gått sådär... Vi kan väl hålla där så länge


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Börjar bli frustrerande att vänta på PS5-uppdateringen. Rockstar är så jävla sega. Är sjukt sugen på att spela om spelet från början.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dutch gillar inte kikare.

Medlem

Nyligen inhandlat spelet till PC, så tänkte höra om ni har några moddar att rekommendera som gör spelupplevelsen ännu bättre?


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Freakon:

Börjar bli frustrerande att vänta på PS5-uppdateringen. Rockstar är så jävla sega. Är sjukt sugen på att spela om spelet från början.

Jag har för mig att spelet fungerar till PS5 direkt med PS4-skivan? Eller hur menade du?

Skrivet av matt76:

Nyligen inhandlat spelet till PC, så tänkte höra om ni har några moddar att rekommendera som gör spelupplevelsen ännu bättre?

Finns det moddar via steam? Jag köpte GTA3/VC/SA och GTA4 förra året på reapris för leka med olika moddar och då fick jag läsa att rockstar inte godkände sånt i alla fall.

Medlem
Skrivet av matt76:

Nyligen inhandlat spelet till PC, så tänkte höra om ni har några moddar att rekommendera som gör spelupplevelsen ännu bättre?

Typ alla top rated på nexusmods 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar