Vad tomt det känns

Medlem
Vad tomt det känns

I dagens spelvärld har jag väldigt svårt att hitta nya spel jag tycker om. Har precis varvat Disciples 4 vilket var fruktansvärt bra! Men nu känns det tomt. Vad gör man nu?

Funderar på en ny playthrough. Är sugen på Kings Bounty 2 men det har fått så dåliga betyg så är osäker. Någon som har provat?

Medlem

Så kände jag efter Witcher 3.
Var inte sugen att spela nått på ett par veckor.

Samma känsla när man läst sista delen i en bra bokserie.

Men det går över, håll ut 🙂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Steamworld Dig 2!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kolla upp Wartales, ser lovande ut. Dock early access just nu, så får vänta lite. Fulla versionen av Baldurs Gate 3 borde väl komma snart också.

Skribent
Skrivet av Soulless:

Så kände jag efter Witcher 3.
Var inte sugen att spela nått på ett par veckor.

Samma känsla när man läst sista delen i en bra bokserie.

Men det går över, håll ut 🙂

Jag har fortfarande känslomässig whiplash från när jag läste färdigt The Wheel of Time. Det är en sån där känsla man både älskar och hatar.

Medlem

Konstigt känsla det där.
Man har egentligen hur myclet som helst att välja på men man hittar inget att spela.
Gäller inte bara spel utan film serier också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Själv drar jag genom Resident Evil-spelen som jag hade dissat tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker också det är otroligt svårt att hitta bra spel, förra året la jag pengar på både Cyberpunk2077 och Empire of sin och båda var långt ifrån mästerverk. Empire of sin var bara för konstigt och jag vet inte om man kan kalla det för gangsterspel (finns ett nytt gangsterspel på steam har jag sett men det köper jag hellre senare med bättre ekonomi) och Cyberpunk2077 är kanske bra nu.

Det finns intressanta spel på PC som aldrig skulle fungera på min dator också, men är lite kräsen kanske.

Medlem

grattis ni har blivit äldre

Medlem

King's bounty 2 lirade jag precis klart på PS 4 och gillade den mer än Disciples Liberation
Men det är ju en smaksak,,,,,,,
Tror dock det vore något för dig

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag har fortfarande känslomässig whiplash från när jag läste färdigt The Wheel of Time. Det är en sån där känsla man både älskar och hatar.

I feel ya'.

Kan rekommendera Malazan Book of the Fallen som medicin. Den är nästan lika lång som WoT. Väldigt annorlunda i stilen, men minst lika episk. Och brutalbra världsbygge.

OnT känner jag lite samma sak sedan jag spelade klart Mass Effect 2 (legendary edition) för dryga månaden sedan. Har inte spelat något sedan dess. Inte ens ME3 lockar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Lirar första kings bounty just nu och det är fruktansvärt bra. Känns som jag spelar Heroes 2/3 igen fast i single player. Helt otroligt vilka guldkorn.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Kolla upp Wartales, ser lovande ut. Dock early access just nu, så får vänta lite. Fulla versionen av Baldurs Gate 3 borde väl komma snart också.

Har faktiskt haft ögonen på det! Såg att det släpptes i Early access nyligen men väntar nog lite.

Skrivet av AndyZedd:

King's bounty 2 lirade jag precis klart på PS 4 och gillade den mer än Disciples Liberation
Men det är ju en smaksak,,,,,,,
Tror dock det vore något för dig

Jasså, är det sant? Då får jag nog ge det en chans då iallafall!

Medlem

Kan det ha något med snabbmat att göra?

Mammas mat var mat på riktigt, innehöll allt som kroppen behövde. Där och då var jag till och från less på eländet och ville ha modern snabbmat.
Ett antal år senare med erfarenhet av olika snabbmatsställen så kan man väl konstatera att med mammas mat blev jag mätt och det höll sig länge. Nu är jag hungrig en kvart efter senaste tuggan.

Moderna spel dämpar min hunger under några timmar men det är bara tomma kalorier. Var är mitt harpoon/age of empires/hoi i modern tappning?

(AoE och HOI finns fortfarande men jag vill ha nya titlar/rätter till min hunger)

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Jasså, är det sant? Då får jag nog ge det en chans då iallafall!

I början var det lite segt men när man fick tillgång till högre spells i magiboken och kunde ha mäktigare trupper blixtrade det till för mig ordentligt
Gillar ju turbaserat så för mig var detta en hit

Medlem
Skrivet av Kyrre:

I dagens spelvärld har jag väldigt svårt att hitta nya spel jag tycker om. Har precis varvat Disciples 4 vilket var fruktansvärt bra! Men nu känns det tomt. Vad gör man nu?

Funderar på en ny playthrough. Är sugen på Kings Bounty 2 men det har fått så dåliga betyg så är osäker. Någon som har provat?

Har du lirat Divinity: Original sin-spelen? Finns två, och båda är lika bra. Börja med ettan.

Annars håller jag helt med om din känsla om att hitta nya och bra spel är svårt.
Det finns många där ute men många kräver en god tidsinvestering innan man vet om det är något för dig, tyvärr.

Medlem

Fick precis samma känsla när jag var färdig med pillars of eternity 1 och 2. Det kändes tomt bara.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Kyrre:

I dagens spelvärld har jag väldigt svårt att hitta nya spel jag tycker om. Har precis varvat Disciples 4 vilket var fruktansvärt bra! Men nu känns det tomt. Vad gör man nu?

Funderar på en ny playthrough. Är sugen på Kings Bounty 2 men det har fått så dåliga betyg så är osäker. Någon som har provat?

Det är för att det helt ärligt aldrig kommit någon ersättare för homm3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Usch ja senaste spelet jag kände så för var faktiskt Red Dead Redemption 2, jäkla konstig känsla.

Är nog bara spel och böcker jag kan få den känslan av, blir aldrig riktigt samma för mig med serier/filmer faktiskt. Men kan ju vara för att det inte är lika interaktivt.

För mig så är det snarare så att jag har nog aldrig fått den känslan av ett spel. Men ofta av böcker/TV-serier och film.

Som exempel så fick jag något av en sådan känsla efter att ha sett färdigt Babylon 5 första gången. (Sci Fi från 90-talet, för er oinvigda. Fortfarande bland den bästa Sci Fi jag har sett, även om CGI och sånt inte har åldrats väl.)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Kul att du nämner just Babylon 5, den är på min bucket list. BSG är i mitt tycke den bästa Sci Fi serien men fått tips av vänner att se Babylon 5. Nu måste jag ta tag i det!

Ha så kul, Och strunta i att kulisserna ser ut som målad kartong.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är för att det helt ärligt aldrig kommit någon ersättare för homm3.

Sant! Men nästa år får vi förhoppningsvis se hur den värdiga uppföljaren kommer att se ut

#4146810

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Sant! Men nästa år får vi förhoppningsvis se hur den värdiga uppföljaren kommer att se ut

#4146810

Ja, vi får se. Jag är dock skeptisk så klart, men det vore ju nice om det blev något! Mitt problem är inte just gameplay, det är lätt att kopiera, men det är känslan, namn och sådant. Det går i inte att kopiera tyvärr... Men vi får se!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, vi får se. Jag är dock skeptisk så klart, men det vore ju nice om det blev något! Mitt problem är inte just gameplay, det är lätt att kopiera, men det är känslan, namn och sådant. Det går i inte att kopiera tyvärr... Men vi får se!

Och grafiken. Har svårt för nästan alla 3d-spel i genren. Blir ofta plastigt, billigt, själlöst.

Skribent
Skrivet av Nomman:

I feel ya'.

Kan rekommendera Malazan Book of the Fallen som medicin. Den är nästan lika lång som WoT. Väldigt annorlunda i stilen, men minst lika episk. Och brutalbra världsbygge.

OnT känner jag lite samma sak sedan jag spelade klart Mass Effect 2 (legendary edition) för dryga månaden sedan. Har inte spelat något sedan dess. Inte ens ME3 lockar.

Den tackar vi för. Ska definitivt ta en titt på den när jag tagit mig igenom Throne of Glass.

1
Skriv svar