GTA: The Trilogy - The Definitive Edition

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Svårt att ha en mall för vad som ska betygsättas och inte, men i grova drag tänker vi att det bör vara en remake.

Ja, en remake hade såklart varit roligast.
Gillar remakes i den bemärkelsen att det ibland kan finnas nya platser att upptäcka eller nya uppdrag att genomföra.
Satt till och med förut och funderade på hur det hade varit om man hade använt sig av kartan från GTA IV och lägger till uppdragen och storyn från GTA III, till skillnad från att man då skulle behöva göra om vissa saker så att det syns att det är 7 år tidigare.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Har ju sett på videoklipp att det finns en del Easter Egg med bilder från både GTA V och RDR2 i trilogin.
Men det här i denna videon var intressant då det finns en bild på en vägg som verkar inte komma från något annat spel och det sitter på en vägg med flera bilder från GTA V. Så han som gjort videon funderar över om detta kan komma från GTA VI eftersom Rockstar ofta brukar avslöja (utan att egentligen avslöja) sina kommande spel med olika bilder från dessa spelen i något tidigare spel.
Vem vet i det här fallet:

https://youtu.be/SZuBGwxabog

Det kan ju vara sant, men nu så är det ju inte Rockstar själva som står för den här "portningen" så jag tror inte att så är fallet.

Men alltid kul att spekulera i och för sig.

Skrivet av anon_326145:

Ja, en remake hade såklart varit roligast.
Gillar remakes i den bemärkelsen att det ibland kan finnas nya platser att upptäcka eller nya uppdrag att genomföra.
Satt till och med förut och funderade på hur det hade varit om man hade använt sig av kartan från GTA IV och lägger till uppdragen och storyn från GTA III, till skillnad från att man då skulle behöva göra om vissa saker så att det syns att det är 7 år tidigare.

Ja precis, jag föredrar själv när de tillför något, som till exempel RE2:Remake.
Jag tycker det är tråkigt när de inte vågar peta på spelkoden, jag skulle gärna sett att till exempel Shadow of Colossus fick en ny slutboss och bättre kontroller, det vart mest irriterande med utdaterad speldesign för egen del.

Medlem

Utvecklarna ville försena samlingen 6 månader. Men skulle nöja sig med 3 för att fixa det mesta. Fick nedslag från Take-Two's VD. Det här var en money grab inför julen.

Så sist något företag gjorde en sådan här stor money grab var Zenimax och FallOut 76. Undrar om Take-Two's VD vet om något som vi inte vet? Kanske en försäljning till något annat bolag? Kanske en konsol jätte?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Utvecklarna ville försena samlingen 6 månader. Men skulle nöja sig med 3 för att fixa det mesta. Fick nedslag från Take-Two's VD. Det här var en money grab inför julen.

Så sist något företag gjorde en sådan här stor money grab var Zenimax och FallOut 76. Undrar om Take-Two's VD vet om något som vi inte vet? Kanske en försäljning till något annat bolag? Kanske en konsol jätte?

Hoppsan, nästan så de kunde ha gjort en repris av förra årets julmiss som med Cyberpunk2077

Inaktiv

Kommer ihåg vad mycket bugar som uppstod i San Andreas när jag spelade det från skiva på min första Playstation 3 (som var bakåtkompatibel med PS2)
Vägar kunde försvinna mitt framför mig när jag var ute och åkte. En bil som i vanliga fall åkte normalt på vägen började helt plötsligt åka ultra snabbt.
Men när jag istället köpte San Andreas digitalt till min Playstation 3 så fanns inte de bugarna på den digitala versionen men endast på den fysiska.

Kom att tänka på det när jag såg en video från Definitive Edition när någon råkade ut för de ultra snabba bilarna som körde på den personen så hen flög iväg jättelångt.

På Playstation 3 tror jag att den bugen kom från att Playstation 3 läste av skivan snabbare eller något än vad Playstation 2 gör. Men det måste ju vara något liknande med Definitive Edition. Att det är en förbättrad version men någonstans i grunden så är det bara ett gammalt PS2/ Xbox /PC spel och det blir fel på modern hårdvara.

Men det är ju saker som går att fixa även att det hade varit bättre att ha gjort om spelen från grunden.

Inaktiv
Rockstar ber om ursäkt och ger bort original trilogin.

Här säger Rockstar också att de arbetar med uppdateringar som kommer lösa problemen med Definitive Edition.
Samtidigt delar de ut original trilogin gratis till alla som har köpt Definitive Edition på PC som ett plåster på såret.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Kommer ihåg vad mycket bugar som uppstod i San Andreas när jag spelade det från skiva på min första Playstation 3 (som var bakåtkompatibel med PS2)

Wosh fick du tag på en sådan ps3 du som klarade av ps2 skivorna. Vilken lyx


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Wosh fick du tag på en sådan ps3 du som klarade av ps2 skivorna. Vilken lyx

Ja, förhandsbokade på Game.
Alla klagade på att den var så dyr och egentligen så var den väl det men jag tänkte att den verkade så mycket bättre än Playstation 2 så att då var det värt.

Men tyvärr var det många PS2 spel som såg väldigt fula ut när man spelade från skiva.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, förhandsbokade på Game.
Alla klagade på att den var så dyr och egentligen så var den väl det men jag tänkte att den verkade så mycket bättre än Playstation 2 så att då var det värt.

Gjorde jag med men vi här jag bor fick ingen sådan ps3. Vi fick den nya Sony gjorde där de plockade bort ps2 chippet som satt i.
Eller var det så att det gick o köra från skiva men spelen typ emulerade eller vad det var.
Min första ps3 pajjade så fick köpa en slim o då funka juh inget sen haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

Gjorde jag med men vi här jag bor fick ingen sådan ps3. Vi fick den nya Sony gjorde där de plockade bort ps2 chippet som satt i.
Eller var det så att det gick o köra från skiva men spelen typ emulerade eller vad det var.
Min första ps3 pajjade så fick köpa en slim o då funka juh inget sen haha.

Jag är inte helt säker men har ett svagt minne av att det var så här:
Jag köpte 60GB PS3 och den var bakåtkompatibel med PS2.
Sen släpptes 40GB PS3 ungefär samtidigt som inte var bakåtkompatibel med PS2.

Min PS3 fick YLOD 2012 så då köpte jag mig en PS3 Slim istället.
För två veckor sedan började det komma sträck över skärmen när jag spelade på min PS3 så jag tänkte att ”nu är det nog snart dags för ny konsol” men när jag kopplade ur min PS3 så var den väldigt varm.
Men efter att jag dammsög i lufthålen och torkade av den så har den fungerat som normalt igen.

Hur som helst så har min PS3 Slim hållit mycket längre än min första PS3.

Inaktiv
Skrivet av SunShine:

där de plockade bort ps2 chippet som satt i.
Eller var det så att det gick o köra från skiva men spelen typ emulerade eller vad det var.

Vet inte hur det var, men det kändes lite emulering från skivan eftersom det fanns spel som fick bugar som inte fanns om man körde från en Playstation 2.
Berättade ju om San Andreas som hade några bugar på Playstation 3 men när jag spelade Driver: Parallell Lines så såg det ut som om någon hade brutit nacken av huvudkaraktären som man spelade som eftersom han gick omkring med huvudet hängande åt sidan istället för rakt.

Har för mig att jag har hört att det fanns svårigheter med Xbox spel på Xbox 360 med om jag minns rätt.
Så där har vi kommit mycket längre idag eftersom både Xbox och Xbox 360 spel verkar köras väldigt bra på de nya konsolerna.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Vet inte hur det var, men det kändes lite emulering från skivan eftersom det fanns spel som fick bugar som inte fanns om man körde från en Playstation 2.
Berättade ju om San Andreas som hade några bugar på Playstation 3 men när jag spelade Driver: Parallell Lines så såg det ut som om någon hade brutit nacken av huvudkaraktären som man spelade som eftersom han gick omkring med huvudet hängande åt sidan istället för rakt.

Har för mig att jag har hört att det fanns svårigheter med Xbox spel på Xbox 360 med om jag minns rätt.
Så där har vi kommit mycket längre idag eftersom både Xbox och Xbox 360 spel verkar köras väldigt bra på de nya konsolerna.

Ja vad jag fattade det som så tog Sony bort ps2 chipper som satt i ps3an som släpptes bla i Japan o USA. Du kanske minns att PS3an blev ungefär ett år försenad här i Europa och när den väl kom har jag för mig de hade plockat bort chippet o istället löst ps2 grejen med en sorts emulering, av inte så bra kvalité men de sänkte inte priset för oss vilket jag minns var många som reagerade surt på.
Håller med dig men lösningen idag som jag fattat det är att du sätter i ex din 360 skiva i konsollen och så tankas det hem en version av just det spelet som är patchat för de nya maskinerna så att säga så man spelar väl inte egentliga spelet på skivan vad jag fattat det som.
Men bra lösning helt klart.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Trailern såg inte direkt bra ut och nu när spelen kommit ut är det värre än vad jag trodde först. Illa Rockstar, illa...

Medlem

Tog bort min förbokning efter att ha sett betygen på Gamespot och Gamereactor: 4.
Vice City och San Andreas på PS3 och PS4 duger åt mig.

Medlem

@Jonny Myrén

Skrivet av Jonny Myrén:

Varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår.

Hur ska man läsa ingressen?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent

@Hanzo

Biten som du citerar? Att det inte är så bra som det borde vara (alltså inte den "definitive edition" de siktade på), men heller inte så illa som många hävdar.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

@Hanzo

Biten som du citerar? Att det inte är så bra som det borde vara (alltså inte den "definitive edition" de siktade på), men heller inte så illa som många hävdar.

Ja, biten som jag citerar har väldigt märklig svenska:

Varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår.

Jag blir inte klok på den. Det kvittar hur många gånger jag än läser den. ^^;

Nu när du förklarade vad du menar så förstår jag vad du vill ha sagt...
Men, jag kan fortfarande inte riktigt utläsa ut den betydelsen i ingressen.

Edit:

Kanske om man skriver:
(Remastern är) varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Ja, biten som jag citerar har väldigt märklig svenska:

Varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår.

Jag blir inte klok på den. Det kvittar hur många gånger jag än läser den. ^^;

Nu när du förklarade vad du menar så förstår jag vad du vill ha sagt...
Men, jag kan fortfarande inte riktigt utläsa ut den betydelsen i ingressen.

Edit:

Kanske om man skriver:
(Remastern är) varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår.

Jag förstår att det kan se lite "lösryckt" ut eftersom underrubriken hamnar under bilden när man klickar sig in på en artikel (till skillnad från förstasidan). Att det är just remastern det hänvisar till tycker jag dock är underförstått eftersom underrubriken är ett tillägg till den faktiska rubriken, och även med tanke på att hela artikeln kretsar kring just remastern.

Alltså: "GTA: The Trilogy - The Definitive Edition – Varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår."

Men jag tar till mig av feedbacken – det är väldigt lätt att bli blind för sina egna texter eftersom man själv ser dem på ett visst sätt, medan andra kanske inte alls ser det så

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag förstår att det kan se lite "lösryckt" ut eftersom underrubriken hamnar under bilden när man klickar sig in på en artikel (till skillnad från förstasidan). Att det är just remastern det hänvisar till tycker jag dock är underförstått eftersom underrubriken är ett tillägg till den faktiska rubriken, och även med tanke på att hela artikeln kretsar kring just remastern.

Alltså: "GTA: The Trilogy - The Definitive Edition – Varken den definitiva versionen eller så kass som vissa påstår."

Men jag tar till mig av feedbacken – det är väldigt lätt att bli blind för sina egna texter eftersom man själv ser dem på ett visst sätt, medan andra kanske inte alls ser det så

Tack. Det var ju inte något jätteproblem då bara en person på hela sajten blev konfunderad av det.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv
Hur en remake skulle ha varit:

Ungefär så här kanske Grand Theft Auto III skulle ha varit istället:

12
Skriv svar