Diskutera - Vad krävs för att göra Battlefield 2042 till ett toppspel?

Robot
Diskutera - Vad krävs för att göra Battlefield 2042 till ett toppspel?

Hur kan BF göra en No Man's Sky-resa?

#battlefield-2042, #diskutera


Medlem

Bort med wingsuit, gör det lättare att skjuta ner helikoptrar/flyg. De är två grejer jag hade velat ha till att börja med. Sen har jag inte spelat det tillräckligt för att yttra mig om mer ännu - men jag tycker dess gunplay inte känns rätt (på något vis)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har ännu inte lagt pengar på Battlefield 2042. Väntat på release för att se om det var färdigt nog. Visar sig idag vara ett klokt beslut. Jag vill dock invända mot att No Mans Sky är ett "toppspel". Jag anser att det absolut inte är det. De har dock lappat och lagat en hel del sedan releasen så det är mer färdigt idag än tidigare.

Men smaken är som baken.

Medlem

Lansle göra det mer som ett battlefield och inte denna glättiga apex/fortniye liknande jag vet inte vad.

Det har väll gått mer eller mindre hela tiden åt det hållet, tyckte ibte förra spelet kändes så battlefield trots ww2.

Som svar på feågan, gör ett spel som BF2.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Singleplayer.

Medlem

Det är inget fel i att prova på nytt, men många större företag verkar glömma bort vad som gjorde spelet bra från början.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Mus och tangentbordsstöd på konsolerna. Ett måste om det skall finnas x-play


signatur

Fd PC spelare som nästan enbart lirar Playstation idag

Medlem

Om folk behöver en idé-startare gällande vad ni eventuellt önskar eller kanske inte tänkt på så finns det här en lista på alla saker från tidigare BF som är uteblivna från 2042.

https://reddit.com/r/battlefield2042/comments/qw1mbw/fuck_it_...

Geeks Gaming

Tyvärr är grunden i 2042 dålig.

Men måste säga att Rush är riktigt kul då det inte jävla cluster fuck med allt för många spelar på liten yta. Nog första gången jag gillat att spela 2042.

Mer generellt vad Battlefield är att ta bf2 och 3, para dom. Grafiken(gärna bättre), flowet, vapen/gunplay från 3an.
Allmänt gameplay från 2an.
-fordon spawnar på kartan(inga jävla call ins)
-community hostade servar
-commander mode från bf2
-inte en massa onödiga unlocks
-faction baserade vapen så man har en anledning att spela en annan faction
-ta ui direkt från 2an. Även commarosen.
-LÅT OSS FÅ VÄLJA LAG OCH SQUAD
-Inga specialister!!!!

Kan göra listan jävligt lång

Medlem

Tycker allt snack om att nerfa det ena och boosta det andra är irrelevant. Ska man hålla på så blir det till slut ett spel med vapen som i stort sett är helt identiska, vilket är lite ironiskt eftersom folk klagar på att det är så få vapen.

Fordonen är inte längre ett problem efter de fixade Hovercraftet. Helikoptrar är inte heller de ett problem. Piloter som är vansinnigt bra ska kunna göra stor skada på infanteri som inte är smarta nog att byta till AA. Du kan inte klaga på att fordon är i vägen för ditt infanterispelande när du spelar ett Battlefieldspel. Speciellt om du vägrar att byta ut din Medpen mot AA/AT.

Det klagas till exempel mycket på M5C Bolte just nu, men de tåler väldigt lite AT. Igår kväll körde vi en ren AT-squad på Breakaway med flera Angels för att resupply:a, där vi alltid hade en med SOFLAM som markerade mål, och vi totalt utplånade all pansar på kartan till den graden att teamchatten började påpeka detta.

Jag tror snarare det handlar om att det är så många saker från tidigare Battlefieldspel som oförklarligt saknas, och att specialisterna uppfattas som otroligt töntiga cringelords/ladies som är i stor kontrast mot den desperata handlingen och situationen i spelet.

"YAAAH! ANGEL DOES IT AGAIN!"

Håll käften, Angel. Ingen bryr sig.

Edit: (Har ungefär 80h med Angel som main, fan så jobbig han är att höra på...)

Medlem

Inte spelat spelet, men funkar inte sådana här serier annorlunda än No Man Sky. De lär väl bara släppa ett nytt Battlefield spel istället?

Medlem

Laga spelet till att börja med,mina polare spelar på Xbox series X och deras konsoller stänger av sig när de startar spelet eller så stänger spelet av sig när de trycker på play. De har ominstallerat spelet och har fortfarande samma problem, tydligen ett vanligt problem för de som spelar på series X men inte på series S som jag gör. När spele fungerar som det ska så vill jag ha servrar med 64 spelare inte bara 128, jag vill kunna välja squad, ha en scoreboard efter avslutad match, fordon som spawnar eller redan finns på kartan inte nåt jag måste lägga tid på att kalla in mm. Jag tycker de borde behållit upplägget från BF4 men lagt till portal.

Medlem

Skruva ner på tempot. Ta bort snabba fordon, grapling hook och sådant skit. Skapa en tyngd i spelet.

Gör om alla banor.

Skrivet av MrPeters:

Om folk behöver en idé-startare gällande vad ni eventuellt önskar eller kanske inte tänkt på så finns det här en lista på alla saker från tidigare BF som är uteblivna från 2042.

https://reddit.com/r/battlefield2042/comments/qw1mbw/fuck_it_...

Allt detta är precis vad dice behöver jobba med för att vinna tillbaka fansen. Allt (eller mycket i alla fall) som nämns borde redan funnits med från dag 1. Inget snack om saken.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tycker allt snack om att nerfa det ena och boosta det andra är irrelevant. Ska man hålla på så blir det till slut ett spel med vapen som i stort sett är helt identiska, vilket är lite ironiskt eftersom folk klagar på att det är så få vapen.

Fordonen är inte längre ett problem efter de fixade Hovercraftet. Helikoptrar är inte heller de ett problem. Piloter som är vansinnigt bra ska kunna göra stor skada på infanteri som inte är smarta nog att byta till AA. Du kan inte klaga på att fordon är i vägen för ditt infanterispelande när du spelar ett Battlefieldspel. Speciellt om du vägrar att byta ut din Medpen mot AA/AT.

Det klagas till exempel mycket på M5C Bolte just nu, men de tåler väldigt lite AT. Igår kväll körde vi en ren AT-squad på Breakaway med flera Angels för att resupply:a, där vi alltid hade en med SOFLAM som markerade mål, och vi totalt utplånade all pansar på kartan till den graden att teamchatten började påpeka detta.

Jag tror snarare det handlar om att det är så många saker från tidigare Battlefieldspel som oförklarligt saknas, och att specialisterna uppfattas som otroligt töntiga cringelords/ladies som är i stor kontrast mot den desperata handlingen och situationen i spelet.

"YAAAH! ANGEL DOES IT AGAIN!"

Håll käften, Angel. Ingen bryr sig.

Edit: (Har ungefär 80h med Angel som main, fan så jobbig han är att höra på...)

Jo fordonen är ett proboem fortfarande i min mening. Den tunga stridsvagnen (Abram) är väl balanserad men inte den snabba jäveln. Den slaktar infanteri effektivt.

Jo det är ett problem att alla ska behöva springa runt med AT.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tycker allt snack om att nerfa det ena och boosta det andra är irrelevant. Ska man hålla på så blir det till slut ett spel med vapen som i stort sett är helt identiska, vilket är lite ironiskt eftersom folk klagar på att det är så få vapen.

Fordonen är inte längre ett problem efter de fixade Hovercraftet. Helikoptrar är inte heller de ett problem. Piloter som är vansinnigt bra ska kunna göra stor skada på infanteri som inte är smarta nog att byta till AA. Du kan inte klaga på att fordon är i vägen för ditt infanterispelande när du spelar ett Battlefieldspel. Speciellt om du vägrar att byta ut din Medpen mot AA/AT.

Man vill inte nerfa/boosta vapen för att de ska bli identiska...man vill att det ska bli balans. Vad ska man med massa olika vapen om ett eller två vapen är överlägsna de andra?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag vill helt enkelt ha ett riktigt Battlefield spel. Gå tillbaka till rötterna som tex BF2. Jag vill inte ha Fortnite kopia.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Man vill inte nerfa/boosta vapen för att de ska bli identiska...man vill att det ska bli balans. Vad ska man med massa olika vapen om ett eller två vapen är överlägsna de andra?

Varför inte ge fler poäng för kills med klena vapen istället för att nerfa alla vapen så att gameplay blir förjävla tråkigt? Kommer aldrig förlåta DICE för att de förstörde min underbara Martini-Henry i BF1 genom att nerfa ihjäl den trots att den inte alls dominerade på slagfältet.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jo fordonen är ett proboem fortfarande i min mening.

Jo det är ett problem att alla ska behöva springa runt med AT.

Alla behöver inte springa omkring med AT, men tillräckligt många måste helt enkelt ha verktyg för att hantera fordon, det är bara så det är. Dock är det inte tillräckligt många Angels som kallar in loadout-lådor så medspelare snabbt och effektivt kan göra det.

Skrivet av Ankh:

Man vill inte nerfa/boosta vapen för att de ska bli identiska...man vill att det ska bli balans. Vad ska man med massa olika vapen om ett eller två vapen är överlägsna de andra?

Såklart, men det tar aldrig slut. Det kommer alltid finnas ett vapen som är mer populärt och uppfattas bättre än de andra, som folk tycker ska nerfas.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Varför inte ge fler poäng för kills med klena vapen istället för att nerfa alla vapen så att gameplay blir förjävla tråkigt? Kommer aldrig förlåta DICE för att de förstörde min underbara Martini-Henry i BF1 genom att nerfa ihjäl den trots att den inte alls dominerade på slagfältet.

Balansera. Inte nerfa/boosta.
Visst är det en ide du kom med där, men personligen tycker jag inte att det ska handla om vem som får mest poäng i BF utan vilket lag som gör bäst insats.

Personligen har jag aldrig brytt mig om k/d utan snarare kollat hur bra det går för laget med sina objectives.

Edit: Vad jag menar med balansera är varken att göra de bättre eller sämre, utan göra så varje vapen har sin stund att briljera.
Personligen anser jag att i närstrid ska den med shotguns/smg ha övertag medan medium avstånd assault rifles och long distance sniper. Jag tror de flesta ser det på det viset, men ibland upptäcker man i ett spel att det är precis lika bra (om inte bättre) att springa med ett sniper i trånga utrymme eller plocka motståndare på långa avstånd med sitt smg.
I teorin är det fullt möjligt att göra dessa sakerna förstås, men för att det ska bli bra gameplay (i min mening) så måste man oftast justera saker från hur de är i verkligheten för att det ska bli bra gameplay.
Men ytterliggar en gång - det är MIN åsikt. Det betyder inte att alla ser det på det viset


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Vad krävs för att göra Battlefield 2042 till ett toppspel?"

Bad Company 3.

Avstängd

Vad krävs för att göra Battlefield 2042 till ett toppspel?

Svar: Det är inte möjligt.

Medlem

kan ej ske, dom får göra om å göra rätt


signatur

//monster

Medlem

Tror inte att bf2042 går att rädda, speciellt inte med det stöd som ea/dice var villiga att ge tidigare battlefields. Tyvärr är det en värre färskvara än Korvbrödsbagarns korvbröd, börjar mögla så fort man betalat.

Medlem

De borde hantera battlefield som en dokumentär, inte som en hollywood film/netflix serie.

Operators skiten är det sämsta jävla påhitt de kunde kopiera in i serien.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Släng 2042 åt skogen och fokusera på att göra Portal så bra som möjligt!
Lägg till användarservrar så att man kan spara roliga gamemodes, som det är nu så försvinner de ju så fort servern är tom.
Lägg till Battlefield Vietnam, Bf2 och 2142 och gör så att alla spelen känns som originalen, inte denna halvdåliga halvhybrid som Portal är just nu!
Återgå till att konsultera riktiga militärer om spelet och inte influencers på twitch!

Medlem

Såg just att de nu har ett tomte-skin på gång...
Hur jävla blinddöva ÄR utvecklarna egentligen?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De kan börja med att återinföra i stort sett alla saker som de har tagit bort gentemot tidigare upplagor.
Det går att göra milslånga listor, precis som finns länkat tidigare i tråden.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

1: Fixa servrarna. Förr kunde man, även om man joinade själv, hitta ett gött gäng som man kunde följa så länge man ville. Nu är det random ppl varje runda.
Man kan inte ta hämnd på sin Nemesis eller fortsätta döda den där kraken som inte kunde ett jota.

2: Scoreboard. Är man kass så ska man få veta det. Inga koftor på. Så skall det vara i BF. Samtidigt kan nästan vem som helst få fina poäng. PTFO!

3: Sluta jinxa med alla vapen. Hur många gånger nerfades vapnen i tex BF2 (som vi ärligt talat alla mäter allt emot) Progress blir så mycket roligare om man får kämpa i början.

4: Menyerna. Holy shit. Jävlar vad dåliga dom är.

5: Spawn. Spawna på ägd flagga eller på squadleader. Skapar ett mer taktiskt spel då Sql jobbar för att hålla sig i livet lite sneaky.

6: Luftstriderna motsvarar tydligen inte min vän Janders förväntningar. Det säger allt. Själv håller jag mig mest på backen.

7: Bunnyhopping osv. Helt ok till viss del men när man kan hoppa jämfota i flera hundra meter och skjuta automateld samtidigt undrar man ju vilket spel man spelar.

8: Inget Karkand, Jalalabad, Sharqi mm mm

9: Typ 150 andra saker, men det är fan inte upp till mig att komma på, jag har redan betalt för mycket för det här crappet.

#bitter


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Skrivet av Soulless:

Såg just att de nu har ett tomte-skin på gång...
Hur jävla blinddöva ÄR utvecklarna egentligen?

Jag tror och hoppas det stryks ur agendan.

Finns inte kvar i detta nu, liksom de weekly missions som de lovade från början. Framflyttat… med all rätt!


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Skriv svar