Josef Fares It Takes Two i varumärkestvist med Take-Two: "Hoppas på lösning"

Robot
Josef Fares It Takes Two i varumärkestvist med Take-Two: "Hoppas på lösning"
Inaktiv

"It Takes Two" och "Take-Two" har väl för fan helt olika innebörd? Inte ens samma ord. Översatt: "Det tar två stycken" och "andra tagningen".

Hmm det där lät som en porrfilm... anyway.

Medlem

Finns minst 6 filmer på iMDB med titeln "It Takes Two", och sen finns ju även uttrycket "It Takes Two to Tango".

Helt idiotisk rättsfall.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Sånt där är så jäkla känsligt och alla passar på att stämma alla. Det blir lätt överdrivet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Meurik:

Finns minst 6 filmer på iMDB med titeln "It Takes Two", och sen finns ju även uttrycket "It Takes Two to Tango".

Helt idiotisk rättsfall.

För att inte tala om Marvin Gaye, som är snubben jag jämt tänker på när jag ser spelet.

Medlem

Har juristerna på Take-Two inget att göra nu? Inga moddar att sätta käppen i hjulet för?

Medlem

Fy fan va skitnödigt... Börjat spela spelet nu i veckan och tycker det är snudd på mästerverk. Kul som fasen att spela ihop med sonen. Jag hade inte fattat att man kunde spela offline. Hade jag fattar det så hade jag spelat spelet för länge sedan.

Medlem

Löjligt. Inte förvånad att det är Take Two, det är ju vad de börjar bli kända för numera.

Medlem

Byt namn till: it takes more than one...

Medlem

Hoppas Take Two förlorar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Sisyr:

För att inte tala om Marvin Gaye, som är snubben jag jämt tänker på när jag ser spelet.

Exakt! För övrigt en låt som spelas flitigt i filmen "It Takes Two" från 1995 (med Olsen-tvillingarna, när de fortfarande var populära)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Ambassadör
Xbox

Oerhört tramsigt.


signatur

Jump in.

Medlem

Amerikanskt trams.


signatur

🐖💨💩

Medlem

tramsigt sa bull

Medlem

ameh


signatur

//monster

Medlem

ork


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har sett många andra fall med företag som vill stämma andra företag pga deras namn som kan blandas ihop. Oftast fälls ju någon ifall namnen är lika men kanske har olika typer av tjänster. Dessa håller ju båda med samma sak…

Medlem

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Zontos:

Har sett många andra fall med företag som vill stämma andra företag pga deras namn som kan blandas ihop. Oftast fälls ju någon ifall namnen är lika men kanske har olika typer av tjänster. Dessa håller ju båda med samma sak…

Joo men det är väl kanske inte så konstigt att flera spel som är inriktade på 2-spelar co-op har ordet 'Two' i namnet?

Måste ju få finnas flera skoföretag som har ordet "Shoe" i namnet

För mig är tumregeln att tänka "är det troligt att en väldigt lätt informerad kosument skulle blanda ihop dom här två produkterna?"

I det här fallet är svaret ett klart nej, IMO.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag säger inte att ni behöver kontakta dem... men här är mejladressen till Take Two Interactive Software: contact@take2games.com


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Fy fan va skitnödigt... Börjat spela spelet nu i veckan och tycker det är snudd på mästerverk. Kul som fasen att spela ihop med sonen. Jag hade inte fattat att man kunde spela offline. Hade jag fattar det så hade jag spelat spelet för länge sedan.

Visst är det kul att spela med sin unge, lirar det med min äldsta bonusdotter. Har riktigt kul ihop. Skapar fina minnen och man bondar tänker jag.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Lika bajsnödigt som när läskeblasktillverkaren Monster fick Ubisoft att byta namn på spelet Gods and Monsters till Immortals Fenyx Rising.

Spöstraff borde det vara på sånt.

Medlem

Typiskt Amerikanskt att patentera vanliga ord som finns i ordlistan. Om sisådär 50 år kommer spel/film/böcker eller you name it att inte längre få innehålla ord som finns i ordlistan om det här får fortsätta. Ren idioti. Bara att undvika allt som Take-Two Interactive släpper i framtiden för sådana här skitföretag ska skit ha.

Medlem
Medlem

Take-Two är ett så sjukt patetiskt företag. Ett så jävla bra exempel på hur svinigt äckliga människor vars liv endast cirkulerar runt girighet och pengar är. Den typ av sorgliga, själslösa människor som kommer bli döden för vår ras i framtiden.

Väldigt dramatiskt kanske men tror definitivt de är den typen av människor som hellre hade sett jorden brinna än att förlora sina pengar.

Hundskit under ett par nya dyra skor är fan mindre äckligt än företag som Take-Two.

Ja jag kände mig bitter när jag skrev denna kommentar men verkligen hatar de här megaföretagen med allt inom mig.

KoP
Medlem

Att Take-Two orkar. Men är man redigt retarderad och lidet av hybris så råder det väl ingen brist på energi (möjligtvis hjärnceller)?

Personligen tycker jag att Marvin Gayes dödsbo ska stämma Take-Two för att dom plagierar hans gamla hitlåt It Takes Two ifrån '65. ಠ_ಠ

Medlem

Är inte helt omotiverat. Take Two skyddar sig då de vill kunna använda sig av sägningen ”it takes two” i tex reklam utan att detta ägs av EA.

Medlem

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vad många missar i sådana här stämningar etc. är att upphosvrättsinnehavaren eller patentägaren många gånger _måste_ stämma, även om de kommer förlora, för att behålla sin upphovsrätt/patent. De måste försvara sitt namn/produkt, det är en del av att få upphovsrätten/patentet. Om de inte gör det, så kan de riskera att bli av med det.

Visst är det fånigt, men det är jänkare vi pratar om.

Medlem

Borde inte Joseph ringa Rod Stewart så kan han stämma take two för att de snott hans namn från hans låt med Tina Turner.

12
Skriv svar