N64:ns Paper Mario till Nintendo Switch Online om en vecka

Robot
N64:ns Paper Mario till Nintendo Switch Online om en vecka
Inaktiv

Blev förvånad över att det bara är ett spel som släpps då.

Medlem

Bara spelat Super Paper Mario (Wii) och tokgillade det. Borde spela de äldre spelen med.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Bara spelat Super Paper Mario (Wii) och tokgillade det. Borde spela de äldre spelen med.

Så länge du inte är helt emot turordningsbaserade strider så är de första 2 spelen helt fenomenala.

Super Paper Mario till Wii är något underskattat tycker jag! Mysigt spel med rolig gameplay


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem
Medlem

Finns en anledning varför dom släpper ett spel
För finns nog inte så många dom kan få att fungera med deras skit dåliga emulator
Rent skräp är den, rätt så skrattretande

Homebrew communityin till Switch har sen releasen av N64 online försökt lägga in mer roms själva
Många som fungerar bra, men en stor majoritet som rakt av inte fungerar alls.
Även de som "fungerar", lider av massor med problem.

Här är en lista

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1InC4MMepsO8ndz9BcJgtj...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Finns en anledning varför dom släpper ett spel
För finns nog inte så många dom kan få att fungera med deras skit dåliga emulator
Rent skräp är den, rätt så skrattretande

Homebrew communityin till Switch har sen releasen av N64 online försökt lägga in mer roms själva
Många som fungerar bra, men en stor majoritet som rakt av inte fungerar alls.
Även de som "fungerar", lider av massor med problem.

Här är en lista

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1InC4MMepsO8ndz9BcJgtj...

Ja, de flesta har väldiga problem med att få Nintendo 64 spel att fungera.
Man behöver typ en special anpassad emulator per spel för att det ska fungera känns det som.
Vet dock inte hur Nintendo gör men har för mig att jag har hört att den som anpassade Nintendo 64 emuleringen för Wii inte jobbar kvar hos Nintendo men att Nintendo utgår säkert från det arbetet på något sätt när de emulerar nu för tiden. För det är ju ett mycket bättre arbete än vad någon annan gör.
Det är ungefär som de som emulerade till Mega Drive Mini. Sådan bra Mega Drive emulering finns det inga andra som gör.

Inaktiv
Skrivet av Dohman:

Bara spelat Super Paper Mario (Wii) och tokgillade det. Borde spela de äldre spelen med.

Skrivet av denkaforss:

Så länge du inte är helt emot turordningsbaserade strider så är de första 2 spelen helt fenomenala.

Super Paper Mario till Wii är något underskattat tycker jag! Mysigt spel med rolig gameplay

Köpte också Super Paper Mario igen för något år sedan.
Hade sålt det när vi behöver lite extra pengar för flera år sedan men ångrade det väldigt mycket efteråt, så då var det kul att få tag på det igen.
Samma är det med The Thousand-Years Door till Gamecube, sålde den också samma år och ångrar det idag. Så den skulle jag gärna köpa om den återsläpps eller om jag får tag på det till Gamecube (när jag har pengar)

Edit:
Får hålla tummarna för en Paper Mario Collection eller en Gamecube mini

Medlem

Bra spel. Stör mig dock vansinnigt på de där "pelarna" till höger och vänster om spelen på Switchens "virtual console"-spel, trodde de skulle gå att stänga av...men icke? Ospelbart med dessa synliga, min son hade tänkt spela Ocarina of Time, men det får nog nu bli på Wii, Virtual Console + Widescreenpatch.

Medlem

Är mest bara sur på Nintendos taktik att sälja samma spel till oss om och om igen.

Ska istället ta min gamla Full Spectrum Warrior: Ten Hammers och spela det på den senaste konsolen gratis.

Inaktiv
Skrivet av Augustus:

Är mest bara sur på Nintendos taktik att sälja samma spel till oss om och om igen.

Ska istället ta min gamla Full Spectrum Warrior: Ten Hammers och spela det på den senaste konsolen gratis.

Ja, det är väl därför de lagt ner Virtual Console och istället hyr ut spelen via deras online tjänst.

Medlem

Köpte detta expansionpack till Nintendo, testade Mario 64, och skiten laggade så mycket att man inte kunde njuta av spelet. Var inte ens i närheten av dessa 50-60 fps man blev lovad.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, det är väl därför de lagt ner Virtual Console och istället hyr ut spelen via deras online tjänst.

Jag förstår att Nintendo inte riktigt kan erbjuda folk att spela gamla spel eftersom de har valt allt annat format än skiva samt bytt format till precis varje konsol. Men det är ju inte hela sanningen. Nintendo vet att folk kommer köpa deras nostalgi.

Med den lilla förståelsen: det som suger mest är just Virtua Console och hur man inte kan flytta spelen man betalade för där. Att Nintendo inte haft onlinekonton innan Switch är ju pinsamt och värdelöst…

Medlem
Skrivet av Dejch21:

Köpte detta expansionpack till Nintendo, testade Mario 64, och skiten laggade så mycket att man inte kunde njuta av spelet. Var inte ens i närheten av dessa 50-60 fps man blev lovad.

Spelet kördes ju i 30 FPS på 3D-Allstars utgåvan (och då med visa förbättringar som inte finns med på utgåvan via deras online tjänst), så att SM 64 går i högre FPS på deras online tjänst är jag tveksam till? Du kanske förväxlar det med att Nintendo lovade att spelen skulle gå i 60 hz?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Spelet kördes ju i 30 FPS på 3D-Allstars utgåvan (och då med visa förbättringar som inte finns med på utgåvan via deras online tjänst), så att SM 64 går i högre FPS på deras online tjänst är jag tveksam till? Du kanske förväxlar det med att Nintendo lovade att spelen skulle gå i 60 hz?

hahah så var det nog

Medlem
Skrivet av Najkan:
Inaktiv

Noel Fielding

1
Skriv svar