The Forest-uppföljaren Sons of the Forest har fått släppdatum-trailer

Robot
The Forest-uppföljaren Sons of the Forest har fått släppdatum-trailer
Medlem

Ser sjukt snyggt ut! Har aldrig lirat The Forest men blev väldigt sugen nu. Det ser väldigt tidskrävande ut dock...

Medlem

Detta i vr


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Detta i vr

inte spelat själv men Forest funkade i VR, vet inte om den här uppföljaren också kommer göra det och om det handlade om en "riktigt VR upplevelse" inte bara "bildmässigt".
Green Hell är på väg att komma som ett "riktigt VR-spel" snart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Den sista biten fick mig att skratta lite ändå, ser lagom bisarrt ut. Får se om det kommer vara lika buggigt som jag förstått att första spelet var, vill verkligen pröva även om jag tvivlar på att mina egna nerver håller.

Medlem

Älskar The Forest. Men detta ser nästan exakt likadant ut?

Medlem

För egen del avskyr jag det första spelet. Jag vet inte om det är survival-momenten som är dåligt implementerade, eller om det är så att jag avskyr hela genren. Men det känns onekligen som om allt vad gäller mat, kyla, sömn, osv. enbart är gjort för att dra ut på speltiden snarare än förhöja spelupplevelsen. Dessvärre älskar dottern spelet nästan lika mycket som jag hatar det, så det blir säkert att köpa det här också. Så att jag kan käka kanibal-armar och bli sjuk. Yay ... xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

För egen del avskyr jag det första spelet. Jag vet inte om det är survival-momenten som är dåligt implementerade, eller om det är så att jag avskyr hela genren. Men det känns onekligen som om allt vad gäller mat, kyla, sömn, osv. enbart är gjort för att dra ut på speltiden snarare än förhöja spelupplevelsen. Dessvärre älskar dottern spelet nästan lika mycket som jag hatar det, så det blir säkert att köpa det här också. Så att jag kan käka kanibal-armar och bli sjuk. Yay ... xD

Skulle nog våga påstå att den genren inte är din grej helt enkelt. Grundpremissen i survival-spel av det slaget är ju att klara av att ta hand om de fysiologiska behov av mat, vatten, kläder, tak över huvudet och sömn som krävs när man är "strandad" som i The Forest, utöver att inte bli slaktad av kannibaler då

Jag älskade spelet, men så älskar jag ju också den situationen man befinner sig i i såna typer av spel.

Medlem

Är The Forest läskigt? Jag gillar survival spel men avskyr skräckspel, framför allt dom med jump scares.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Spelade igenom ettan med tre kompisar förra året. Det var helt klart ett av årets största upplevelser. Det är bra jankigt i början innan du lär dig mekaniken och börjar hitta. Men gud vilket spel!

10/10! Längtar efter tvåan.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Är The Forest läskigt? Jag gillar survival spel men avskyr skräckspel, framför allt dom med jump scares.

Det kan vara ganska skrämmande ja. Inte så mycket jumpscares, men i mörkret när du är omringad av monster och kannibaler kan det bli rätt så intensivt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv
Skrivet av marsson90:

Det kan vara ganska skrämmande ja. Inte så mycket jumpscares, men i mörkret när du är omringad av monster och kannibaler kan det bli rätt så intensivt

Särskilt nere i grottsystem man lätt går vilse i så är det jobbigt

Medlem
Skrivet av marsson90:

Det kan vara ganska skrämmande ja. Inte så mycket jumpscares, men i mörkret när du är omringad av monster och kannibaler kan det bli rätt så intensivt

Ok. Stress och sånt kan jag stå ut med men det är just jump scares jag tycker är jobbigt. Kanske får testa framåt nu när det är riktigt mörkt ute


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jag älskade alla groteska och vridna saker som det första spelet erbjöd. Tennisbollar tänker nog många på när man talar om the forest :). Storytellingen var top notch då man som likt Dark souls upplevde storyn med att hitta ledtrådar om världen och vad som hänt, helt fantastisk.

Tyvärr var det ju inte riktigt en överlevnadsupplevelse utan det fanns ingen riktig utmaning i att överleva alls. Det och basbyggandet var rätt onödigt i spelet. Det är väl något som jag hoppas tvåan kan göra bättre

Medlem

The Forest var sjukt bra. Det var otroligt att följa hur det växte som halvtrasigt independent-projekt med knapert innehåll till vad det blev i slutändan. Ser fram mot det här.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ok. Stress och sånt kan jag stå ut med men det är just jump scares jag tycker är jobbigt. Kanske får testa framåt nu när det är riktigt mörkt ute

Jag och min tjej spelade igenom det. Hon hatar skräck också men du kan stänga av monsters så du bara bygger och njuter av naturen.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Siial:

Jag och min tjej spelade igenom det. Hon hatar skräck också men du kan stänga av monsters så du bara bygger och njuter av naturen.

Aha. Det var ju trevligt att höra 😊


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Hoppas dom gör klart detta spelet , tycker det är så mycket i The Forest som är halvfärdigt/trasigt fortfarande

Medlem
Wtf?

Skräckhajk? Fint ny-ord. Fattar precis.

edit: är ai så här duktiga nu borde vi kanske bli lite rädda.

1
Skriv svar