Forza Horizon 5, Officiella speltråden

Medlem
Skrivet av Cousken:

När jag ska börja på en race så får jag en lista med rekomenderade bilar i början - står recommended eller inget under varje bil annars. Har du använt dig av de förslagen?

Problemet med onlineracing är ju också att man i princip alltid måste trimma upp bilen så att den når maxtaket för klassen om man ska ha en rimlig chans.

Gnällkuk

Det är alltså markerat mission som inte går att starta, för att jag inte är med i HoF :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Problemet med onlineracing är ju också att man i princip alltid måste trimma upp bilen så att den når maxtaket för klassen om man ska ha en rimlig chans.

Det har du rätt i. Jag har bara kört Coop, nästan.

Problemet där är att många inte kan hantera sin bil och kör mot staketet som om det vore räls. Ännu värre att ingen "respekterar" att det är Coop, dina lagmedlemmar är så jävla på att vara förre andra i laget att de knuffas som in i helvete. Så många gånger jag förlorat pga att jag hamnat i buskarna eller av en bro.... Men motståndarna håller de sig undan O.o (┛ಠ_ಠ)┛彡┻━┻

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://cdn.discordapp.com/attachments/343848424149352458/915...

Det är alltså markerat mission som inte går att starta, för att jag inte är med i HoF :/

Det känner jag inte igen. Jag har kört lite "story mission" innan jag hamnade i HoF. Typ de med Beetle:n och med ... ugh vad heter nissarna... Born Fast? En störig grupp street racers som har biff med en organisatör i Horizon.

Medlem

Ja de du har i screenshotet XD Det kan vara en "story krav" på det, minns när en av de kommenterade att "jag är inte ens i HoF". Men HoF är superlätt att uppnå, fokusera på Accolade en kväll så är det fixat. Jag hjälper gärna om du vill / behöver.

Gnällkuk
Skrivet av Cousken:

Ja de du har i screenshotet XD Det kan vara en "story krav" på det, minns när en av de kommenterade att "jag är inte ens i HoF". Men HoF är superlätt att uppnå, fokusera på Accolade en kväll så är det fixat. Jag hjälper gärna om du vill / behöver.

Redan klarat alla dessa, började beta av missions efter att jag hade klarat av alla story-uppdrag.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Förlåt, menade missions. Den med hjälmsymbolen

Så fort du är klar med campaignquestarna så ska du komma med i hall of fame. O då låser det uppdraget upp sig.

Medlem

Tror jag är förvirrad över vad missions är. Trodde hjälmen var bara en till story. Vad är skilnaden?

Gnällkuk
Skrivet av payash:

Så fort du är klar med campaignquestarna så ska du komma med i hall of fame. O då låser det uppdraget upp sig.

Redan klar med dem.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Redan klar med dem.

Hmm. Det hände i samband med det åt mig. Men det kan vara lvl bundet eller nått annat kanske. Minns inte exakt.

Gnällkuk
Skrivet av payash:

Hmm. Det hände i samband med det åt mig. Men det kan vara lvl bundet eller nått annat kanske. Minns inte exakt.

Nä, ska bara vara minst 200k accolade. Klarade det nya iaf! Körde om från race 4 och då låstes sista upp sen efter näst sista. Måste varit buggat eftersom näst sista racet var på en helt annan startplats.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bästa design på en bil jag sett så länge:

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Cousken:

Bästa design på en bil jag sett så länge:

https://i.imgur.com/68AxjMO.jpeg

Haha, episk!


signatur

Jump in.

Gnällkuk

https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst168734findunr...

Visar sig att jag inte var den enda, men nu är vi två som klarat av det tillslut iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst168734findunr...

Visar sig att jag inte var den enda, men nu är vi två som klarat av det tillslut iaf.

Jag tror just ditt problem blev åtgärdad i gårdagens patch?

Gnällkuk
Skrivet av Cousken:

Jag tror just ditt problem blev åtgärdad i gårdagens patch?

Jasså?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag kanske blev förvirrad, hade för mig det stöd nånting om Born Fast längre ned men nu hittar jag bara
"Fixed crash that could occur when loading Chapter 6 in the Born Fast Horizon Story"

Gnällkuk
Skrivet av Cousken:

Jag kanske blev förvirrad, hade för mig det stöd nånting om Born Fast längre ned men nu hittar jag bara
"Fixed crash that could occur when loading Chapter 6 in the Born Fast Horizon Story"

Hittade heller inget som nämnde det mer än crash-fixen du nämnde Så, tror inte det blev fixat med den patchen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Någon annan som upplever att spelet kraschar/hänger sig efter senaste patchen? Innan det hade jag noll problem... men nu har det hänt flera gånger, fastnar i loading-screen och när jag går in i vissa Blueprints osv. Sjukt störande iaf.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Någon annan som upplever att spelet kraschar/hänger sig efter senaste patchen? Innan det hade jag noll problem... men nu har det hänt flera gånger, fastnar i loading-screen och när jag går in i vissa Blueprints osv. Sjukt störande iaf.

Samma här. Har fastnat i diverse loading screens framförallt. På Xbox Series X.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av socialarbetaren:

Någon annan som upplever att spelet kraschar/hänger sig efter senaste patchen? Innan det hade jag noll problem... men nu har det hänt flera gånger, fastnar i loading-screen och när jag går in i vissa Blueprints osv. Sjukt störande iaf.

Japp, något gick snett med patchen helt klart.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av socialarbetaren:

Någon annan som upplever att spelet kraschar/hänger sig efter senaste patchen? Innan det hade jag noll problem... men nu har det hänt flera gånger, fastnar i loading-screen och när jag går in i vissa Blueprints osv. Sjukt störande iaf.

Skrivet av bluebird:

Samma här. Har fastnat i diverse loading screens framförallt. På Xbox Series X.

Skrivet av Mortaigne:

Japp, något gick snett med patchen helt klart.

https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4412208...-

Fixades i förrigår, men det kanske ni redan märkt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4412208...-

Fixades i förrigår, men det kanske ni redan märkt.

Ja, det gick snabbt tack o lov!


signatur

Jump in.

Medlem

Ni som är med i FZ klubben, spelar ni fh5 något eller har ni tröttnat?

Edit: Såg nu att dom har sulat ut en ny hotfix patch som ska fixa disconnect problemet 🥳


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ni som är med i FZ klubben, spelar ni fh5 något eller har ni tröttnat?

Edit: Såg nu att dom har sulat ut en ny hotfix patch som ska fixa disconnect problemet 🥳

Jag är förvisso inte med i klubben men för mig håller spelet ännu, tycker fortf. jag har skoj i online-delen samt bara köra runt och samla allt. Nu har jag fått alla xp/fast travel-boards samt kört på alla vägar så aktiviteterna krymper ju.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ni som är med i FZ klubben, spelar ni fh5 något eller har ni tröttnat?

Edit: Såg nu att dom har sulat ut en ny hotfix patch som ska fixa disconnect problemet 🥳

Körde mycket de första veckorna men blev så jävla irriterad på konstant slängas ut ur servern eller inte se förarna i samma party.

Ska prova igen nu med nästa patch.

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ni som är med i FZ klubben, spelar ni fh5 något eller har ni tröttnat?

Edit: Såg nu att dom har sulat ut en ny hotfix patch som ska fixa disconnect problemet 🥳

Jag spelar generellt lite sällan just nu och nu när Halo precis släpptes så tar det en del av speltiden. Däremot blir det ofta både FH5 och Halo jag spelar när jag väl har tid.

Just buggarna är väl sånt som fått mig att vara lite less spelet. Tappat progress med mer.

Medlem
Skrivet av HylzaN 2-0:

Ni som är med i FZ klubben, spelar ni fh5 något eller har ni tröttnat?

Edit: Såg nu att dom har sulat ut en ny hotfix patch som ska fixa disconnect problemet 🥳

Lirar ibland på kvällar och helger, har kört mycket Horizon solo ett tag med drivatarer och progressat i kampanjen.

Har begränsat med speltid då jag har en 2 månaders dotter, men kör de luckor som blir.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av Gregermeister:

Lirar ibland på kvällar och helger, har kört mycket Horizon solo ett tag med drivatarer och progressat i kampanjen.

Har begränsat med speltid då jag har en 2 månaders dotter, men kör de luckor som blir.

Ja okej, men vore det inte kul och dra ihop lite folk och köra en car meet? Har alltid velat deltagit i sådana men så fort man "gatecrashar" någons car meet så blir dom så förbaskade 😎


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Skriv svar